Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

BEDRADING - VERVANGEN

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

BEN AANBELAND BIJ DE BEDRADING.WAT EEN ZOOITJE SPAGGHETTIE ONDER DE HOED ZEG :( KAN DOOR DE TEKTYL DE KLEUREN NIET ZIEN.EN VEEL KROONSTEENTJES EN TAPE.AANGEZIEN KAREL VERDER HELEMAAL IS NAGELOPEN WILDE IK DE KABELBOOM GAAN VERVANGEN.FF GEKEKEN BIJ VAN DAMNED OP DE SITE.275,- VRAAGT ÍE D'R VOOR.DIKKE L*L UITERAARD.WIE HEEFT ER EEN GOEDKOPER ALTERNATIEF IN DE SCHUUR LIGGEN? ???
GROETE' SICKY
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

ha sicky,

gewoon namaken van draad en stekkers die je bij de automaterialenzaak haalt.

Is wel wat werk maar je kan gewoon (boek erbij) je originele kabelboom namaken ( op de originele kleuren na dan).

arjan
p.s. dan kan je in de hele auto alle draden vervangen voor een 100 misschien 150 euro. En je leert er veel van.
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Indien je de originele kleuren wilt gebruiken om zelf je kabelboon na te maken, moet je rekenen op ongeveer 500 euro aan draad alleen al :(

Ik heb ook een tijdje met deze gedachte lopen spelen maar 500 euro vond ik toch net een beetje teveel.

Ik heb ook wel eens gehoord (ik meen van Gerhart) dat er iemand bezig was met een bedrijf dat deze kabelbomen zou kunnen maken...?
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Heren bedankt voor de info??? Dan is van dam(ned) niet eens zo duur dus.En zal het bij een ander bedrijf de helft goedkoper zijn. :;): En duurder als van dam(ned) lijkt me onmogelijk.Ga ik es rondbellen.
GROETE' SICKY
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ideetje van Hans Teunissen: koop een paar meter aanhangwagenkabel (14 aderig) en je kan je eigen kabelboom maken.

Deze kabel heeft 14 verschillende kleurtjes en kun je in elke gewenste lengte kopen.
Je hebt dan niet de originele kleurcodes maar is een stuk makkelijker dan tien zwarte kabeltjes.

Deze kabel kun je bij APCO of BREZAN of een aanhangerbedrijf kopen.
Gerhart
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

Als je zelf je kabelboom maakt , welke dikte van draad moet men dan minimum gebruiken.
Er zullen toch kabels tussenlopen die meer stroom moeten vervoeren dan de andere. of is dit terug te vinden in het schema?

groetjes rastaroesti
:cool: :cool:
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

sicky61 schreef:Heren bedankt voor de info??? Dan is van dam(ned) niet eens zo duur dus.En zal het bij een ander bedrijf de helft goedkoper zijn. :;): En duurder als van dam(ned) lijkt me onmogelijk.Ga ik es rondbellen.
Van Dam?
Jah, die adverteert ermee op zijn website maar hij heeft ze niet hoor..
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:) heel goed idee zo'n dikke kabel.Waarschijnlijk de goedkoopste manier ook.Bedankt weer :;):

Attachment: 311 not found
GROETE' SICKY
100-1032897052

Bericht door 100-1032897052 »

neen van dam heeft ze zeker niet!!!! ik heb daar ook eens twee uur voor gereden.En ik kon een kabel boom uit de oude troep krijgen als ik wou.Als hij nieuwe kon krijgen zou hij ze maar uit te delen hebben zij hij.dit is misschien een gat in de markt voor doe- het -zelvers :D
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

hey dodgepower,nix voor jou om kabelbomen te maken.Ben ik je 1ste klant ???
GROETE' SICKY
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

En als het met de originele kleuren is, ben ik je 2e.
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
100-1032897052

Bericht door 100-1032897052 »

ik ben aan de mijne bezig maar het is kl....ten!! ik denk niet dat ik er nog zin in heb om er nog een tweede te maken :D
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Ben uiteindelijk begonnen met gedeeltes te vervangen met stukken kabelboom van motoren die ik nog vondt in m'n hok.Op advies van jopie(HDC Utreg)heb ik wat extra massakabels toegevoegd en somige te dunne draden vervangen door dikkere touwtjes.Gelijk de amp.meter doorverbonden.Accu,bobine&kabels,spanningsregelaar,module,verdeler & kap waren al vervangen en nog es,dus dat was goed.Distributie ketting vers erin en alles 100% op tijd en volgens haynes afgesteld.Starten maar sick!..........K*t :angry: EHH..heb je de originele bougies nog ergens liggen ??? Jazeker...ngk bp6e...maar die zijn toch niet goed voor onze dodges?Volgens joop(heeft zijn dodge net af) kan alles.Starten....en het kreng loopt :p Waren doorgeslagen door het velen starten/knallen/vuurspugen en fouten maken. :;): 't is toch wat ???
Bijlagen
dodge_it.jpg
dodge_it.jpg (9.39 KiB) 2710 keer bekeken
GROETE' SICKY
Plaats reactie