stuurstang

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
106-1006303434

Bericht door 106-1006303434 »

Hallo,

Toen ik men dodge kocht zat er een servo-stuurhuis en pomp bij. En nu wil ik die installeren op men dodge, maar er zijn 2 problemen.
Ten eerste is de stang tussen de pitman-arm en het eerste wiel te kort, en ten tweede het conische gat in de pitmanarm klopt nie met het kogelgewricht.

Nu heb ik al wel een kogelgewricht gevonden dat past in de pitmanarm, maar ik zit nog altijd met het probleem van de lengte van die stang.

Hiervoor had ik al 2 oplossingen bedacht maar bij iedere oplossing zit ik met een vraag.

- het nieuwe kogelgewricht op de juiste lengte aan de stang lassen. Maar volgens mij is de stang van gietijzer gemaakt. En algemeen is geweten dat gietijzer slecht lasbaar is en dat de las dan onbetrouwbaar is.

-het kogelgewricht dat ik heb voor aan de pitmanarm is voorzien van metrische schroefdraad zodat je de lengte van de stang in principe kan veranderen. en ik had gedacht om zelf in de draaibank een stang te maken die dan ineens op de juiste lengte is en verstelbaar is. Maar ik vind geen kogelgewricht met de juiste conische passing voor aan het wiel, en die liefst nog is voorzien van schroefdraad op het asje.

Kan iemand mij raad geven?

Alvast bedankt.
groetjes jan.
bor
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2002 16:39
Locatie: felle noorwegen

Bericht door bor »

hoi jan,
ik heb t zelfde gehad en ben naar een zeer goede draaier gegaan, ik heb mn orginele drag-link doorgezaagd en hy heeft hier draad op gezet!!!! let wel dit is een draad die niet standaard is dus ik moet zuinig zyn op t geheel maar t is top gelukt. een stevig stukje yzer met links en rechtse draad doet de rest, hardstikke handig met afstellen!
bor.
Plaats reactie