Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Naar Duitsland

Plaats hier je reisverslagen weekendtripjes etc. Natuurlijk met foto's!
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Naar Duitsland

Bericht door area51 »

Zo, pas terug van een Duitslandreis... Duitsland? dat is helemaal niet zover?, Nee, maar wel als je in Midden Frankrijk begint met je reis.

Duitsland reis (shelter ophalen)
Natuurlijk is een reis zomaar naar Duitsland niet zo heel erg spectaculair.
Maar het begint al anders te worden als je dat gaat doen met een 1977 Dodge W-200.
Omdat dit toch al niet een van de jongste auto’s is, en ik gemerkt heb dat de meeste eigenaren toch wel behoorlijk tegen zo’n trip opzien (en dat niet alleen door de brandstofkosten…)
Dan heb ik toch wel het geluk dat mijn auto technisch in een behoorlijke toestand is.
Dat neemt niet weg dat je je toch wel voorbereid, banden en luchtdruk controleren, koelvloeistof, remolie, toestand van de remmen, automaat + olie? Voorwielnaven en kruisjes en stuurstang smeernippels smeren, Noem maar op.
Datzelfde voor de aanhanger, Verlichting, banden, bandendruk, wiellagers, schuifstuk in de dissel, koppeling etc.
De truc hier was dat de aanhanger 1,60 M breed is, en de shelter die ik wil ophalen 2,00 M breed.
Ik had me vantevoren al geïnformeerd bij het bureaux wat verantwoordelijk is voor de naleving van de verkeerswetten, en die konden mij vertellen dat dat niet zo’n probleem zou zijn, mits mijn container maar op een fatsoenlijke manier vastgezet zou worden.


Ik schrijf dit in gedeelten, en dit is mijn begin.

Bart
Laatst gewijzigd door area51 op 24 jul 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Naar Duitsland

Bericht door bastian »

avond Bart ik ziet t met grote interesse tegemoet , zo te zien ben je wel weer in midden F aangekomen ... :)
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Naar Duitsland

Bericht door area51 »

Tja, je doet tegenwoordig nog eens wat hé? Ik had al gehoord dat de Duitse verkeerspolitie niet echt de soepelste zijn, en je wilt je shelter ophalen, en niet de Duitse staatskas spekken…
Enfin, we vertrekken, dit gaat behoorlijk soepel en zonder enige speciale gebeurtenissen, we hadden volgetankt, en dachten in Luxemburg allles weer vol te gooien. Dotsie loopt lekker tussen de 50 en 60 Miles over de autoroute.
Zijn we net 20 Km voor de grens met Luxemburg, is het gas op, geen probleem, schakelen we over op benzine, en gooien we hem in Luxemburg weer vol. Dus rijden we net over de grens een van die Megatankstations op, blijkt dat ze helemaal geen LPG hebben?!? Ok, dan maar vol met benzine. Scheelt behoorlijk met de Franse prijs, en we zullen het toch wel eens nodig hebben.
Dan gaan we door, en kijken of we ondertussen nog een LPG tankstation zien. Net voordat we Luxemburg weer uitrijden gaan we weer zo’n groot tankstation op, kijken of ze hier LPG hebben? Helaas, wéér niet?! Wat is dat toch met die gekke Luxemburgers?
Nou, dan maar weer door Duitsland in. Inmiddels loopt het tegen de avond, en beginnen we toch wel aardig moe te worden en honger te krijgen. Dan komen we in de buurt van Prüm en we zien dat ze daar zelfs TWEE tankstations hebben die LPG verkopen, dus de eerste de beste opgezocht, volgegooit, en door, we hadden bij het binnenrijden van Prüm al een bordje zien staan “waldcamping” en die gingen wij maar eens even opzoeken.
Waar wij de gewoonte hebben in Frankrijk te wildcamperen, moet je dit in Duitsland maar niet doen, dat word niet echt gewaardeerd.
Zo, komen we op de camping aan, kunnen we ons nog net inschrijven, eigenlijk had de baas de receptie al dichtgedaan, maar ja, twee klanten zomaar te laten staan?... en tot onze verbazing kunnen we nog wat eten ook, ook de campingresto was al aan het sluiten, maar twee schnitsels met salade konden toch nog wel even tevoorschijn getovert worden. Net als twee halve liters bier! We waren aardig verbaast, dit was zo heel anders als de ervaringen die we hier in Frankrijk hebben.
Omdat het toch wel een aardig warme dag geweest was, hebben we eerst een bed klaargemaakt achter in de laadbak, en zijn we daarna even lekker onder de douche geweest, sanitair hebben die “pruusen” meestal toch wel aardig voor elkaar! Toen nog even over de camping gestruint om onze kat haar pootjes te laten strekken, en daarna lekker naar bedje toe!

De volgende morgen ffe met verse broodjes ontebeten op het terras van de camping, en daarna vertrokken. Tenslotte hadden we nog 3 á 4 uur rijden voor de boeg. Ook dit ging weer zonder problemen. Toen kwamen we op het adres waar ik de shelter gekocht heb, en daar hebben we in een paar uur rondgekeken, en de shelter op de aanhangwagen gezet met een heftruck, vastgezet, en weer doorgereden naar het treffen wat we zouden bezoeken.
Dat was ook weer een plezier, plekje gezocht, geïnstalleerd, gezien dat ze de slechtweer tent inclusief biertap opgezet was, en elke middag ging er vanaf 2 of 3 uur de BBQ aan tot sávonds laat.
Dat is dus even lekker bijkletsen met mensen die je alweer een jaar niet gezien hebt.
Ik moet wel zeggen, het was wel erg warm, wij hadden de weken ervoor veel regen en 15 -18 graden, en hier was het alleen zon, en 30 graden, dat verschil was wel te merken, en het week-einde werd dan ook afgesloten met een Enorme onweersbui!, maar gelukkig waren wij toen alweer aan het rijden.
Omdat wij in een wei stonden met hoge bomen aan alle kanten, en er een onweers/storm waarschuwing gegeven was voor die omgeving, vond de organisator het toch verstandiger dat we met z’n allen wat vroeger zouden vertrekken, tenslotte is het niet echt makkelijk wegrijden met een boom op je dak of zo?!
Zo, weer op weg, terug naar huis! Vooral de eerste kilometers is wel even wennen met zo’n sleurhut achter je aan! Ik had vooral in het begin het idee dat de aanhanger met de shelter behoorlijk onstabiel zou zijn, met zo’n brede lading op zo’n smal onderstel, maar naar verloop van tijd viel me dit enorm mee! Integendeel zelfs. S ‘avonds kwamen wij in dat onweer terecht, en het werd in een keer zo donker, het leek wel nacht! Ondertussen begint het ook te waaien, waaien? Zeg maar stormen, het woei zo hard dat ik niet harder durfde te rijden als 40 Km/h. zo zijn we (we waren toch in de buurt) weer naar de “waldcamping” in Prüm gereden, waar we toch een rustige nacht hebben gehad. (de storm was inmiddels verdergetrokken.) en het gekke; in deze storm heb ik gemerkt dat de combinatie Dodge en de aanhanger met shelter erop veel stabiler is als ik verwachtte!
Ook vandaag belooft het een mooie dag te worden, in het begin was het super lekker, niet te warm, maar dat veranderde later op de dag toen we weer zuidelijker kwamen. Inmiddels heb ik ook gemerkt dat er een electronisch kastje van mijn LPG installatie hapert/kapot gegaan is, en dat merk ik als ik met dit hete weer bergop rijd met het hele span, op gas gaat de motor gekke geluidjes maken onderin het blok, en hij is zijn vermogen kwijt. Om nu de boel niet kapot te rijden, zet ik hem over op benzine op zo’n moment, en dan gaat alles goed!
Inmiddels is het 12:00H geweest, en we zijn in zo’n mooie buurt aan het rijden, maar het is warm, warm! En daarom besluiten we om een behoorlijke pauze te nemen, we zoeken een parking met schaduw, en stoppen. We pakken onze stoelen, zoeken een plekje op een heuveltje onder een stel bomen, en laten alles eens afkoelen, en blijven lekker zitten tot het wat frisser word. Dat is zo rond 16:00H en dan rijden we door. Na al die autoroute rijden we de laatste 45 minuten weer lekker binnendoor en komen zo thuis aan, wel beremoe, want 2000Km in een Dodge met zo’n warm weer, dat gaat je niet in je kouwe kleren zitten!
Het is en blijft een primitieve maar betrouwbare wagen!
En het gekke is; hij blijft en blijft gáán!
Twee dingen die ik in ieder geval ga veranderen: 1) een dikker stuur, ik kreeg op een gegeven moment pijn in mijn handen) 2) iets van isolatie of zo, om zoveel mogelijk warmte van de motor aandrijflijn buiten te houden.

Bart
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Naar Duitsland

Bericht door bastian »

Hallo Bart , mooi verhaal ! ( geen fotos?) als je mij vooraf ff geinformeerd had dat je in Luxemburg LPG wilde tanken had ik je kunnen zeggen dat Luxemburg maar een stuk of 5 Tankstations heeft te weten aan de N10 in Schengen (in de uiterste zuidoostpunt) , op de autobaan bij de Aral het laatste tankstation als je Luxemburg uit gaat richting F ( das tegenover de Shell waar jij waarschijnlijk geweest bent) , in in de buurt van Findel en dan nog 2 stations aan de N7 als je van stad Luxemburg binnendoor rijdt naar Wemperhaardt in t uiterste noorden. Qua onstabiliteit met een aanhanger hoef je je geen zorgen te maken er is bijna geen geschiktere auto als een zware Amerikaanse 4x4 of pick up om een aanhanger te trekken , mooi dat je de reis zonder kleerscheuren volbracht heb , dat van die isolatie daar denk ik ook altijd aan als ik terug kom van de alpen maar dan om de warmte BINNEN te houden :mrgreen:
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Naar Duitsland

Bericht door dodgew200v8 »

Mooi verhaal Bart.. Zo krijg je nog eens vertrouwen in je Dotsie.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Naar Duitsland

Bericht door area51 »

Oops, ik merk dat ik nog geen foto's bijgezet heb?
groet, Bart
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Naar Duitsland

Bericht door dodgew200v8 »

Daar zijn we wel benieuwd na.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Naar Duitsland

Bericht door area51 »

Hé verdorie, Ik dacht werkelijk dat ik meer foto's van deze reis had! maar goed, dit is de shelter die ik opgehaald heb, en de Dodge had er weinig moeite mee deze naar huis te brengen,ondanks de hitte.
Met een beetje geluk ga ik deze shelter achterop de Dodge maken en als camper gebruiken.

om de volledige foto te zien, moet je even op de foto klikken geloof ik, de tekt is ook weggevallen?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Naar Duitsland

Bericht door bastian »

goede auto ervoor 8)
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Naar Duitsland

Bericht door dodgew200v8 »

Mooi man zo'n on over gerolde/gelakte Dodge. Helaas zie je ze nog zelde in hun 1ste verf jasje.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Re: Naar Duitsland

Bericht door area51 »

Dank je, zal helaas niet al te lang meer duren, er zijn zo van die metaalwormpjes die een beetje te hongerig waren, en ik heb al een vervangende cabine staan.
groet, Bart
Plaats reactie