Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

8inc verenlift/ Vraag pg 2

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift

Bericht door dodgew200v8 »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding




https://www.youtube.com/watch?v=FQ9EqZ2erqY

8inc en 4inc body

Zie link
http://usatrucks.nl/forum/viewtopic.php ... dge+440cui


Denkelijk snappen jullie wel waarom ik ook een 8inc wou, maar voor bijna dagelijks gebruik en slechte rij eigenschappen en slijtage zie ik er toch vanaf.

Of ik moet een 2e W erbij halen :mrgreen:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift

Bericht door dodgew200v8 »

Help..... :?:

Ben bezig om de voorvering er compleet onderuit te halen.. Moeren gingen snel los, alleen de 2 bouten in de schommel krijg ik niet eruit. Lijkt dat de kop van de bout zit geklonken ?

Mijn vraag dus, zit die bout geklonken ?
Optie zoals ik denk,
Geklonken bout op kop af flexen,

Bovenste moer ook los halen dan veerpakket van bout af trekken, dat de bout toch blijft zitten ?

Hoor graag andere meningen.


Afbeelding
Afbeelding


Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door bastian »

Hallo phil de bouten zitten in rubberen hulzen en zitten daar muurvast in , hier heb je twee mogelijkheden : warmstoken met de gestrande en de rubberwalm op de koop toe.nemen of de bladveer onder de pers zetten , je zocht nog zon milittaire antenne toch ? Kijk eens bij troostwijk veilingen daar wordt as dinsdag een militaire partij geveild sms is lotnr 2868 iets voor jou ( als ik t nr goed onthouden heb ik zal zo ff controleren )
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door dodgew200v8 »

Hallo Bastian,

Hoe moet ik hem dan onder de pers krijgen als ik het pakket niet los krijg..

Die rubbers zijn inderdaad verrot bij mij, deze wil ook vervangen.

Maar die kop van de bout is rond, kan ik die af zagen/flexen ?


Thanx maar heb inmiddels een antenne.. Zal straks een kijken of de originele er tussen zit.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door bastian »

Met gestrande bedoel ik natuurlijk gasbrander , en dat is dan de meest effectieve oplossing want je kunt er met de voorhamer op gaan slaan maar dat zal je niets helpen vanwege de veerkracht van dat rubber , de kopbouten kun je rustig afslijpen omdat je sowieso t beste die rubber huls ( bushing) met bout door nieuwe kunt vevangen
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door bastian »

Wat je ook kunt doen is die ronde kop afslijpen dan aan beide kanten er met een passende boor ca 1cm erin boren tot de kraam eruitvalt
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door Nawt »

Kleine aanvulling van mijn kant:
je kan ook de schommel zelf demonteren van het chassis en vervolgens het zaakje tussen een pers zetten om de onderste bout die door het bladveerpaket gaat, eruit persen. evt na een duurbehandeling met kruipolie. Heb ik destijds ook gedaan met 1tje.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door dodgew200v8 »

Weekje van te voren alles door spuiten dagelijks met wd40 helpt toch wel.

Die bouten zitten toch niet geklonken maar hebben gewoon een ronde kop... Was nog 2x meppen en ik had ze al eruit. Zal morgen foto laten zien.
Bouten van de voorhand aan het front heb ik wel door moeten flexen. Een rubber heb ik zo eruit kunnen meppen, de rest doe ik volgende week.
Met en met is een weekend veeeeeeelsstee kort als je een Dodge hebt :p

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door dodgew200v8 »

De nieuwe veerhandrubbers zitten gemonteerd.

Met een klein boortje heb ik de rubber uit geboord waardoor de binnenste bus eruit viel, de buitenste bus heb ik met veel geweld eruit gemept, platteschroevedraaier en een forse hamer.
Nieuwe veerhandrubber heb ik door middel de bankschroef terug erin geperst.

Nu nog veerbladen kaal borstelen en opnieuw lakken, dan kan het zooitje er weer onder.
Ook heb ik een ad A leaf setje gekocht. Hoop met dit + veren van een achterpakket op een 10cm verhoging.
4inc verenpakket is me nu toch te duur, aangezien ik binnenkort ook voor me bus rijbewijs op wil gaan.

Resultaat en foto's zal ik bij member rides plaatsen.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door Nawt »

Goed bezig!

hard werk loont nog altijd dus ;)
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: 8inc verenlift/ Vraag pg 2

Bericht door dodgew200v8 »

Graag kom hier effe op terug.

Zoals jullie de meeste wel weten, wou ik eerst rondom 4x4 nieuwe veerbladen, maar achteraf vond ik net op dat moment wat te prijzig. Doordat ik toch de rubbers moest vernieuwen in de veerhanden heb ik bij me huidige voorpakket een compleet achterpakket bij gestoken + een 2inc add a leaf blad. Komt neer op ongeveer 5inc verhoging of iets meer. (achterkant 3 bladen bij gestoken).
Eigenlijk iets te veel van het goede, stug en ik stond niet bij stil dat de voor aandrijfas in de problemen kon komen.
Bij uitvering zat de as nog ongeveer 3 cm in elkaar gestoven en op zijn poten 5 cm.. Veelste kort met al die krachten, dus ik heb het op gelost met een spacer.
Ook heb ik de nokjes weg geslepen op de as zodat hij een grotere hoek kon maken bij eventueel in uit geveerde stand.. Anders kan de as gaan klapperen onder het rijden.

Nu had ik het er laatst met Richard over dat die kruisjes niet echt veel kan hebben, oke het is een hobby bak dus een keer extra vervangen doet me geen pijn.
Ook wel wisten we in het verre geheugen dat een Chevrolet vooraandrijfas ook wel op de Dodge past wat een veel grotere hoek kan maken als de assen van de Dodge.
Alleen wist ik niet meer van welke type en of het wel plug en play is.
Na lang zoeken heb ik iets gevonden, want in verleden heb ik de site ook al eens voor me gehad.

Er zijn meerdere gekken in states wat gewoon een 8inc lift onder de Dodge hebben zitten met een Chevy K5/ C10 vooraandrijfas eronder. Dus gewoon modderen met die 4 wielen!!

Voor mij ook wel interessant om zo'n as te gaan monteren in de toekomst, ook al gaat het bij mij nu ook gewoon prima.

http://ramchargercentral.com/fabricatio ... d2e9d14d15

Dodge met 8" lift
http://www.cardomain.com/ride/2303576/1 ... o-gallery/

Met de 6''bodylift zit ik nu samen op ongeveer 11''lift. Binnenkort neem ik 10j velgen over waar ik nieuwe 37ers op ga leggen, hopelijk word het zoekerig gedrag op de weg iets minder. Nu rij ik op 36ers met standaard velg breedte 6.5j of 7 j.

Met en met hoe hoog je ook een Dodge wilt er zijn altijd oplossingen voor, en het blijft een terreinwagen en geen boodschappen wagen wat het zelfde rijd als een Mercedes.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie