Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

welke acculader??

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

welke acculader??

Bericht door ikke »

Ik wil een acculader gaan kopen.
Dit effe doorgelezen:
http://www.amperewinkel.nl/uitleg-acculaders
Dan is een Microprocessorgestuurde meertraps acculaders natuurlijk het beste.
Dan ga je zoeken en dan vind ik deze:

http://www.hefra.nl/250/docs/img/Downlo ... %20new.pdf
Mijne zijn 65 en 85 Ah dus ik zou dan de medium moeten hebben.
Iemand ervaring met dit soort acculaders?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: welke acculader??

Bericht door bastian »

hallo Patrick das een hoop informatie wat in die links staat , persoonlijk kan ik t volgende over kwijt :ik heb een twee acculaders 1 normale en 1 intelligente en ze doen eigenlijk gewoon wat ze doen moeten: de accu vol laden , voordeel van die intelligente laders is dat ze in de meeste gevallen idd een totaal ontladen accu weer op gang kunnen krijgen daar waar die normale dan af zal slaan . Voor de levensduur van de accu is t 10x beter deze niet geheel te ontladen en al helemaal niet ontladen in de nachtvorst over laten staan , of een acculader invloed heeft op de levensduur van een accu betwijfel ik , of de laadspanning en stroomsterkte zou sterk moeten af wijken van het toelaatbare.
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: welke acculader??

Bericht door ikke »

bastian schreef:of een acculader invloed heeft op de levensduur van een accu betwijfel ik , of de laadspanning en stroomsterkte zou sterk moeten af wijken van het toelaatbare.
mijn accu van 65Ah is nog geen 2 jaar oud, maar diverse keren opgeladen met zo'n oude snellader. en hij nu inmiddels overleden :(

welke intelligente lader heb jij dan Bastian?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: welke acculader??

Bericht door bastian »

Hier heb je een foto van wat ik heb , dat snelladen is af te raden langzaam laden is beter , dat laden heeft dan id invloed op je accu ik was t alweer vergeten :oops: , een intelligente laden laadt eerst tot je weer je startspanning/vermogen hebt en laadt dan langzaam de bulklading bij
Bijlagen
20150118_212832.jpg
(1.54 MiB) 1482 keer gedownload
Plaats reactie