Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Wat te doen tegen vochtig weer ?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Wat te doen tegen vochtig weer ?

Bericht door dodgew200v8 »

Ondanks heb ik de Dodge zijn huisje afgelopen zomer moeten verplaatsen naar een plek waar nu amper de zon over dag komt, resultaat 24/7 vochtig. Vorig jaar en daarvoor totaal geen last gehad.

Afgelopen zaterdag zelfs bijna de accu leeg getrokken aangezien hij bijna niet wou aan slaan doordat de hele motor ruimte vochtig/nat was. Met de fohn bepaalde punten droog gefohn starte hij. :roll:

Ben aan het overwegen om hem ergens de komende 3 maand in een loods te zetten, maar liefst wil ik hem op eigen terrein houden.

Iemand een tip hoe ik de vocht kan weg houden ?
Ook merkte ik al dat ik met stationair al 14.50 laadspanning had voor heen was dit rond de 13.50, met gas geven blijft de spanning wel op 14.50.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: Wat te doen tegen vochtig weer ?

Bericht door bastian »

Hoi phil dan is je dynamo en regelaar ten minste in orde , tegen vocht in je schuur zal er denk ik niets anders op zitten dan de schuur goede te isoleren , je kunt er ook een hetelucht kanon in zetten maar of dat op lange termijn qua kosten in je voordeel zal werken betwijfel ik ....
Laatst gewijzigd door bastian op 24 nov 2014 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Firebird
Berichten: 7
Lid geworden op: 19 okt 2014 20:05

Re: Wat te doen tegen vochtig weer ?

Bericht door Firebird »

hoi phil,isoleren is idd de beste optie.maar mag ook weer niet potdicht zijn.spanning is idd goed.bij mij niet meer,dynamo laadt niet meer goed bij. grtjes richard.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Wat te doen tegen vochtig weer ?

Bericht door dodgew200v8 »

Isoleren heeft geen zin bij mij, heb het geval op gebouwd uit oude hondsrennen en met golfplaten een dak getimmerd, zijwanden bestaat uit zeil.. Uhmm niet veel lullen zie foto maar :mrgreen:
Afbeelding

Nu vertelde al een kennis dat ik een zeil op de grond moet leggen en de motorruimte moet afdekken met een laken... Denk dat ik dat eens ga proberen in het weekend. Als dat ook geen nut heeft ga ik maar een stalling zoeken voor 3 maand :roll:
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie