Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

olielekkage en verbruik

Hieronder staan tips en trucs van gebruikers hoe je iets moet aanpakken. Schrijf zelf ook eens een stukje met uitgebreide werkwijze en natuurlijk foto's
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

allo luitjes , mn dodgken lekt en verbruikt meer olie als mijn lief is , te beginnen bij de automaatbak : met name daar waar de oliepeilstok de bak ingaat , met dat rubbertje alleen lukt al sowiesio nooit om m dicht te krijgen , nu heb ik dat de laatste keer eens even dichtgesmeerd met oliebestendige vloeibare pakking van loc tite nr 5926 maar t is nog geen half jaar verder en t lekt weer als nooit te voren , ik zal nu wer de olie er af laten en t is proberen met de blauwe loc tite 5920 , of heeft iemand een betere oplossing? dan komen we bij de wisselbak , hier lekt t bijv bij de as van de schakelgaffels , ik zie hier geen keerring (?) , dus met deze lekkage moet je maar mee leren leven of is er een andere oplossing (keerring mss binnen in de bak?) , dan de motor , ik heb hier een half jaar terug nieuwe klepsteelrubbers opgezet , in- of uitlaat waren van t paraplutype die dus op de steel blijft zitten , t olieverbruik is echter met 1 ltr op 500km rijker als nooit tevoren , dus deze wil ik vervangen door betere , iemand ervaring met goede kwaliteit klepsteelrubbers? zo ja welke ? groeten bas
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door 76 w200 »

hoi
ik heb de kleprubbers ook eens vervangen voor die paraplu type . maar ik had daar geen probleem mee.

is het niet iets anders??

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door dodgew200v8 »

Avond Bas,

Ik kan je alleen antwoord geven op de lekkage bij de schakels, hier zit zeker een keerring. Toevallig vorige week bij mij vernieuwd aangezien hij daar sinds het voorjaar al lekte.
Via binnenkant cabine kom je er heel gemakkelijk aan, effe tunnelbak eruit halen.
Afbeelding

En wat is je oliedruk dan nu van je motor ?

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

Hallo Phil. Ik bedoel de schakelgaffels van de wisselbak. Die gaffels die je met je hi lo pook bedient ,weet je wel ? Betreft olieverbruik vd motor zouden t nog versleten olieschraapveren of versleten klepgeleiders kunnen zijn. Ik zal een en ander eens controleren de motor gaf voor de klesteelrubberingreep een blauw walmpje bij t starten en t gas loslaten dus ik ging er van uit dat t daar aan lag .
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door dodgew200v8 »

Snap hem, denkelijk ook net wat te snel gelezen.

Als ik zo de foto bekijken van een tussenbak lijkt het wel erop dat er een keerring achter zit.
Afbeelding

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

als dat zo zou zijn dan zou dat een hele operatie worden waarvan zich de moeite niet zal lonen .... :(
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door dodgew200v8 »

Zou je denken ? Zou de tunnel eruit halen + de bank in de cabine, en van uit de cabine werken.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

hoe wil je daar dan zo ff van binnenuit bijkomen ? hij lekt op die as waar de gaffels aan hangen , niet bij die pijl .
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door dodgew200v8 »

Hehe :mrgreen:
Die pijl is niks van mij hoor, foto heb ik bij van W200 weetjes vandaan.

Zo te zien heb je ook nog een flinke bodylift, dus moet het helemaal niet lastig zijn om er bij te kunnen als de tunnelbak eruit is.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

jaja de auto heeht een behoorlijke lift en ik heb die beide gaffels er ook af gehad maar ik kom nergens een keerring tegen enkel een massieve as die uit de wisselbak komt waar dus de gaffels op geschoven worden
dodgew200v8
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door dodgew200v8 »

Kijk das duidelijk nu, maar inderdaad sneu dat je zoiets niet kunt verhelpen. Zal dan aan de binnenkant zitten.

Misschien bij je volgende automaatbakwisseling andere tussenbak monteren.

Hoeveel cm zijn jou bussen ( bodylift ) dan ?
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door bastian »

Ik heb iets van 15cm lift , niet alleen mooi.om te zien maar ook erg praktisch bij onderhoud onder je auto , die lekkage aan de wisselmarkt laat ik dan maar
voor wat t is , t is ook maar een marginale lekkage , van de automaat zal ik de pan eraf halen en de parking en rubber bij peilstok insmeren met de blauwe loco tite , de irritantste lekkage doet zich bij de motor voor , tja wil je m geheel lekvrij hebben dan zal ik t grondig aan moeten pakken , manifold eraf en rondom nieuwe pakken leggen kleprubbers vervangen en dan nog achter bij de krukas , zoals ik hier al eens gelezen heb , zijn sommigen t gelukt om de carterpan eraf te halen t oude snoer er uit te wrotten en er een nieuwe in te prutsen t lijkt me een ondoenelijke zaak af
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Re: olielekkage en verbruik

Bericht door Nawt »

bastian schreef:........ en dan nog achter bij de krukas , zoals ik hier al eens gelezen heb , zijn sommigen t gelukt om de carterpan eraf te halen t oude snoer er uit te wrotten en er een nieuwe in te prutsen t lijkt me een ondoenelijke zaak af
Hoi Bastian,

voor wat het waard is, dat laatste heb ik sinds kort ook ervaring mee (verslagje komt nog), en het ging best aardig voor iemand die het nog nooit gedaan had.... hahaha, dat klinkt wat vreemd :)
Is toch goed te doen ( ik heb de voorste en achterste krukaskeerringen vervangen [voorste was noodzaak, de achterste preventief, zaakje lag toch open]) Zou ik niet te bang voor zijn om dat aan te pakken. Heb het idee dat jij daar handiger in bent dan ikzelf.

succes!
Plaats reactie