Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

verschillend model W200

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Re: verschillend model W200

Bericht door fcapri »

goedkope dodges zal je zo snel wel niet tegen komen hoor. ze lopen allemaal tegen de 40jaar aan nu en zijn zowat de enigen die binnenkort belastingsvrij worden. prijzen gaan enkel stijgen.

toen ik de mijne kocht, wist ik er eentje staan voor 2500€, gekeurd maar geen gas installatie (kost je in belgie nog eens 3K erbij).
een 2de wist ik staan voor 2000€ maar die had luxemburgse papieren
en dan diegene die ik kocht voor 2000€ met verouderde gasinstallatie (maar had gas op papier), remmen kapot, wiellagers kapot, gas installatie te vernieuwen, overal plamuur aan het scheuren, roeste wielranden achteraan...
de motor startte bij aankoop, maar bleef niet lopen (gas leeg, benzine te oud???)

voor mij was die het waard, papieren in orde, gas op de papieren en de rest moet toch ooit vervangen worden. tenzij er iemand een factuur geeft dat remmen en wiellagers recent vervangen zijn, mag je je er toch aan verwachten in de kortste tijd.
k heb 1500€ neergeteld om de remmen en wiellagers te vervangen, wiellagers waren ook op de naven ingesleten. nieuwe as was +2K dus dat zag ik ook niet zitten. in totaal zat ik toch aan 5000-5500€ voor die gekeurd en rijdend was.
achteraan de bak was zo een constructie met staven gemaakt zodat die lange balken kon dragen. dit is blijkbaar eens ingezakt met een hoog gewicht erop waardoor het dak zwaar beschadigd was
Afbeelding

nu heb ik die auto al een 8jaar daily rondrijnden en heb er bijzonder weinig last van. de roest werd deels opgelast en de rest gewoon herverfd (ook het dak is zo gebleven met een nieuwe laklaag op, camo zodat het minder opvalt). ik had ook centimeter dikke brokken plamuur die eraf vielen hoor.
zo is die nu ongeveer, zoom maar eens in op het dak, de gekitte dakrand, wielranden achteraan. ik plamuur niks meer, liever licht gedeukt dan dikke plamuur erop
http://fcapri.homelinux.com/fcapri/dodg ... 2_0118.jpg

voor minder dan 3K ga je niet veel deftigs meer vinden. plaatwerk is allemaal op te lassen, zolang dat het chassis maar goed is. prijzen van vroeger zijn nu niet meer. ik kocht mijn eerste auto voor 625€ met keuring en reed er 4jaar zonder problemen mee rond. tegenwoordig heb je voor minder dan 1000€ echt niks meer van auto. als je een beetje deftige dodge wil die zowat rijklaar is en niet perfect, ga je toch tussen 3-5k zitten hoor. de mijne stond een 3jaar geleden voor 3K te koop (afbieding kon nog), en de hoogste biedingen die ik kreeg was 800€ enzo. daarvoor blijft die mooi hier. het enige defect op die 3jaar nu is een kapotgevrozen radiator geweest. heb ik gewoon hersoldeerd en steekt er weer in. alsook de accu was kapot (zit 2dehandse in van 25€).
had ik die volledig moeten oplassen destijds, plamuren en spuiten, was die zo over de 10K gegaan. je kan dus geen perfecte vinden aan een spotprijs. ofwel zijn ze geplamuurd voor verkoop, ofwel koop je een lelijk uitziende.

in belgie kan je misschien nog ene vinden, daar is die 40jaar belastingsregel nog niet ingevoerd en zijn dit gewoon oude bakken. k zou ook niet te lang wachten want belgie wil het lichte vracht (grijs kenteken) voor partikulieren afvoeren. deze dodges zijn oud genoeg om dat onder oldtimertarief te vallen en zullen meer waard worden dan een jongere ram
http://www.2dehands.be/markt/2/dodge%20 ... &pc_id=998
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: verschillend model W200

Bericht door dodgew200v8 »

aan een Ram zou ik niet aan denken, kwa onderdelen met plaat werk is er niet veel voor te vinden.

Belgie/duitsland zijn de prijzen zeker anders als hier in Nederland, denk dat de prijzen pas gaan stijgen als ze 39 zijn hier in Nederland, wie wilt nu voor 3 jaar een auto kopen wat moet worden geschorst? of lekker duur op benzine rijden ?
Voor 3 jaar op benzine rijden loont zich nu niet hier, 180,- voor 400km fun beetje duur toch en de maanden december, jan, feb toch verplicht teschorsen, terwijl dat de leukste maanden zijn om te rijden.

Voor de gene wat graag Dodge willen rijden is het nu de tijd voor om een goede te vinden en zoals de topic starter zakelijk te rijden.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: verschillend model W200

Bericht door ikke »

@brabander
Deze moet je hebben!
http://link.marktplaats.nl/m794790040
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Re: verschillend model W200

Bericht door Theft_eXP »

Die zag ik ook al voorbij komen, ziet er goed uit voor het geld!

de mijne zag er minder uit voor dat geld!
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: verschillend model W200

Bericht door dodgew200v8 »

Viel me inderdaad ook al op, net ding voor dat geld. Motor upgrade is al bijna 1000,- piek.

Op vakantie zo ver weg, petje af.

Zeker de moeite waard om langs te gaan met 2500,- op zak :lol:

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: verschillend model W200

Bericht door Brabander »

dank je voor jullie reacties
ben even niet meer op het forum geweest dus loop wat achter...
Dat zo`n auto aandacht nodig heeft snap ik heel goed en idd....ze worden nu ook steeds duurder maargoed....ik denk dat je met zo`n soort auto dan toch wat moet hebben als je hem koopt ook...
En Patrick ik had deze dodge nog niet gezien en hij ziet er idd heel netjes uit.
alleen staat er geen telefoon nummer bij dus heb hem gemaild wanneer ik kan komen kijken en dan is een ritje naar sint maarten (NH) geen probleem.... :wink:
@fcapri mooi geworden zo met dat spuitwerk ....plamuur is iedereen hier wel allergisch voor volgens mij dus een paar deuken is dan idd beter.
Ga misschien ook nog naar de dodge in wervershoof kijken die op speurders staat.
Alleen daar zit geen gas meer in

gr
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: verschillend model W200

Bericht door dodgew200v8 »

Ik zag dat die verkocht is... Toevallig aan jou ?? 8)

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: verschillend model W200

Bericht door Brabander »

yup klopt...dinsdag opgehaald met dank aan Patrick want ik had hem zelf nog niet gezien.
Zondags wezen kijken en zouden er die dag nog 2 meer komen.
Ht klussen kan beginnen want hij lekt op 2 plaatsen.
Automaatbak pan...waarschijnlijk de pakking en bij het achter diff via de keerring

@ikke.....bedankt voor de tip nog

Gr Patrick
Gebruikersavatar
ikke
Berichten: 389
Lid geworden op: 27 apr 2010 22:21
Locatie: Rossum (OV)
Contacteer:

Re: verschillend model W200

Bericht door ikke »

Hoi Patrick,
Niks te danken ik hoop dat je er veel plezier aan zult hebben. En hier veel zult komen.
En van sleutelen houd :mrgreen:
Gooi er nog een paar foto's op!
Laatst gewijzigd door ikke op 13 apr 2014 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Re: verschillend model W200

Bericht door 76 w200 »

hoi
dat lekken is zo verholpen hoor
nieuwe pakking en keerring en klaar

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Gebruikersavatar
Brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 13 mar 2014 15:30
Locatie: helmond

Re: verschillend model W200

Bericht door Brabander »

Het sleutelen is al begonnen....
Zal van het weeken even een paar fotos maken.
En idd al de pakking van de automaatbak carter pan vervangen dus die is weer netjes dicht en nu nog de keerring van het diff vervangen dus komt goed
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: verschillend model W200

Bericht door dodgew200v8 »

Benieuwd naar de foto's.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Powercamper
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2018 08:09

Tussenbak np203h

Bericht door Powercamper »

Hallo allemaal,
Sinds afgelopen weekend hebben we een W200 met camper opbouw.
Ben blij dat er een actieve community is. Hier meteen we aantal vragen..
De wagen maakt een enorm kabaal boven 50 Miles/uur. Lijkt in de tussenbak te zitten want als ik de pook naar rechts dwing stopt het geratel onder de cabine.
Het is een bak met H-loc H N L-loc. Is dit een np203?
Heeft deze permanente vierwielaandrijving?
Het lijkt namelijk dat de N echt een vrijloop is..,
En weet iemand een goed adres in de buurt van Rotterdam om de bak te vervangen?
En waar haal ik een gebruikte of gereviseerde bak?
En is het mogelijk en raadzaam om er meteen een kit in te zetten voor 2WD?
Ik hoor het graag!
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Re: verschillend model W200

Bericht door bastian »

avond , dat lawaai boven de 80kmh is niet echt abnormaal voor deze 40 jaar oude Dodges , ik denk dat je t ook eerder moet zoeken bij de onbalans in de banden dan bij de bak , die bak is idd een np203 , voor 2wd haalden sommigen gewoon de voorste cardanas er tussenuit grt bas
Powercamper
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2018 08:09

Re: verschillend model W200

Bericht door Powercamper »

Morgen, Dank voor je antwoord Bas. Inderdaad slim om eerst de banden te balanceren. Over het verwijderen van de as baar voren las ik dat dit wordt gedaan maar dat dit schadelijk kan zijn voor de tussenbak.
Ik zoek iemand die dit kan doen in de buurt van Rotterdam.
Groet, Leo
Plaats reactie