Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Even voorstellen

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

Hoi Tommy,

Toerental lijkt me wel netjes met 33ers bij 130.

Volgens mij het origineel toerental op de originele banden 3000tpm bij 100km/u, met hummers draait hij 2400 of 2600tpm bij 100km/u op gps, teller zal dan een stuk minder aangeven.

Voor de rest heb je weinig problemen gehad met je Dodge, rij je nu op benzine of geschorst ?

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Re: Even voorstellen

Bericht door Tommy_W200 »

Er zit nog steeds gas in en hij staat gewoon nog voor de deur. Ook heb ik nog geen cent belasting betaald, want dat begint pas later deze maand.

Natuurlijk kijk ik wel wat ik ga doen om die 3 jaar te overbruggen. Ombouwen naar benzine zie ik niet zo zitten, vanwege de RDW keuring die daarbij hoort. Ik begreep dat ongeveer de helft van de Amerikanen daarbij definitief het kenteken kwijtraakt omdat ze ergens niet meer aan voldoen.

Schorsen kan, maar dan heb ik wel een andere pickup nodig om mijn crossmotoren te vervoeren. Ook heb ik zelf geen stallingsruimte. Misschien dat ik wel een oudere Dodge bijkoop en deze zolang ergens zou stallen. Qua kosten maakt dat niet echt veel uit met belasting betalen, alleen heb ik er dan voor hetzelfde geld 2 voor de deur zodra ze allebei 40 zijn. Belangrijkste vraag is dan hoe ik mijn W200 netjes houd in die 3 jaar dat ik een andere rijd.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

Tja door die stomme actie op facebook heb ik de mijne al sinds 30december geschorst, tot laatst kwam ik er achter dat ik nog 2 maand had kunnen rijden :roll:
Hij staat nu al een maand op blokken ben het chassis aan het onroesten, maar daarvoor heb ik gewoon elke zondag een blok gereden.

Terug op benzine betekend over 3 jaar een nieuwe gas installatie van paar 100,-. En 180,- benzine voor 400km is belachelijk.

Zie het wel in de zomer, anders druk ik er 45km platen op. Terug keuren kan dan gewoon als hij 40 is.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Re: Even voorstellen

Bericht door Tommy_W200 »

Landbouwvoertuigen mag je toch niet parkeren in een woonwijk?

En terugkeuren is dacht ik vrijwel altijd een nieuwe LPG installatie van E1500,-, omdat de oude zelden aan de laatste normen voldoet. Ook gaan voor zover ik weet alle keuringen via het RDW. Als je daar geen vrienden hebt, is het erg moeilijk om een voertuig als de W200 daar goedgekeurd te krijgen. Zeker als hij er ook nog stoer uitziet met matte lak, rollbars, verhoging en andere hulpstukken die de meeste RDW medewerkers asociaal vinden.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

Mag je overal dumpen. Opzicht een belachelijke wet voor zoiets, vrij parkeren, door flitser rijden, op rooje diesel tuffen... als dat nog is in Nederland, volgens niet meer. Kort om zal niet meer lang duren die 25/45km platen.

Je Dodge hoeft alleen in de low te staan en hij begint al te brullen bij 50 dat hij in de toeren begint te lopen, dus hij is dan al goed gekeurd om hem naar 45km te zetten.
Volgens terug in high en op de teller kieke.

Ja precies zoals je zegt 1500,- loont zich niet voor die 3 jaar, als het nou een 84 of 86er dan wel.

Zag je op facebook dat je hem 2 inc had verhoogd, veerbladen bij gelegd aan de voorkant ?
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Re: Even voorstellen

Bericht door Tommy_W200 »

Ik heb gewoon van die alu blokjes en langere U bouten gebruikt voor het verhogen, gaat prima. Tenminste, ze zitten er al een jaar onder en alles zit nog op zijn plek.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

Wel met pin en gat in/op de blokjes ?

Ik had 2x 1inc blokken op elkaar onder de vooras, nu dat ik de as er toch onder uit had, gelijk paar bladen bij gestoken en 1 inc blok weg gepakt, nu heb ik dus nog 1 inc blok met een schuine kant zodat de as ietjes kantelt, is nu totaal 4inc veer gelift, in plaats 1150,- voor set ben ik voor paar centen klaar.

Overigs genoeg Dodgkes wat blokken van een achteras onder de vooras hebben gestoken.


Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Re: Even voorstellen

Bericht door Tommy_W200 »

Precies die blokken van een achteras zitten bij mij nu voor. Dus netjes met pin-gat.

Wel heb ik een keer gehad dat het stuurhuis een mm losgetrild was, waardoor wat speling in het stuur kwam. Ik heb het gelijk stevig vastgezet en sindsdien zit het weer prima. Of dat iets met de verhoging te maken had is moeilijk te zeggen.

Had jij de bevestiging van het stuurhuis bij de verhoging aangepast? Zoniet zou ik voor de zekerheid de bouten ervan ook ff ietsje los doen zodat hij zeker goed hangt en daarna stevig natrekken.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

3inc verhoging dus, die blokken zijn 3 inc of bijna 7,2cm volgens mij.

Heb nergens las van, toen ik nog 2 blokken eronder had is er nog 4000km mee gereden, en de laatste 100km heb ik er een pitmanarm verhoger onder gestoken.

Zie foto's hoe het bij mij uit ziet.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
1 blok weg en 3 bladen bij gestoken,
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag zet ik de wielen eronder en dan een rondje rijden en dan meten hoeveel cm ik heb gewonnen hoop op 5cm of meer, dat hij nu recht op de poten staat, in plaats met de kont omhoog.


Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Re: Even voorstellen

Bericht door Theft_eXP »

Blokken onder de vooras om te verhogen is absoluut een slecht idee!

je wielophanging krijgt hierdoor hele rare krachten te verwerken waar deze niet voor gemaakt is. in het ergste geval breekt je hele vooras er onderuit..

veren bijsteken of vervangen voor verhoogde veren is de manier om te verhogen.
dodgew200v8
Berichten: 585
Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
Locatie: Stramproy

Re: Even voorstellen

Bericht door dodgew200v8 »

Wat ik heb Is maar een 1inc blok, zie daar geen kwaad in. Beter 1 inc als 3 inc blokken van een achteras waar de meeste verhoogde Dodges op staan. Door die 1inc blok kantelt de as ietjes komt weer ten goede met de aandrijf as.

Hier voor had ik 2 blokken ( 1x inc 1 1,5 inc )op elkaar onder de vooras, is toch nog 4000km probleemloos mee gereden, maar kreeg wel steeds maag zweer als ik er na keek.

Maar zelf ken ik ook een Dodge rijder uit de buurt, rijd al 15 jaar ( 20,000miles ) op 3inc blokken onder de vooras... En die rijd nou echt niet bepaald rustig over drempers :mrgreen: Dat het misgaat is dan wel heel erg klein, en als het mis gaat dan is het jammer.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers


Phil
Plaats reactie