Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Welke maat accu past in de houder van de 1977 W200 - Ik heb een andere accu nodig

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Met de huidige accu draait het blokje van mijn W200 koud erg langzaam rond bij -10 en slaat niet aan. Na een aantal keer werd de accu zelfs te zwak. Met de accu van mijn andere auto draaide hij 2x zo hard rond en startte gelijk. Daarom denk ik dat ik aan een andere accu toeben.

Laden doet hij wel prima, na een blokje rijden kon hij warm alweer starten op die oude accu.

Past deze standaard accu gewoon?
http://www.accuwarenhuis.nl/yuasa-s....f-.html

Of moet het een speciale maat of bevestiging zijn?
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

De link werkt niet zo te zien.

Het is de volgende:
GS/Yuasa accu 60044 12Volt 95ah... (volgens Yuasa 100A, maar accu warenhuis claimt 95)
Afmetingen 354x175x190x190 Poolschema 0 Terminal DIN

En ik vond elders al dat dit zou moeten passen, dus hij is gelijk besteld. Ik post hier wel of het inderdaad zomaar past. Zoniet laat hij zich hopelijk pas maken.

Het is in elk geval de grootste gewone accu die Yuasa maakt en ik heb tot dusver altijd goede ervaringen met dit Japanse merk (dat ook door vele autofabrikanten omgelabeld wordt tot hun OEM accu).
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Volgens mij is de accubak geen 354 lang. Er kan volgens mij maar een 340mm in staan. Maar mocht hij wel passen laat het dan inderdaad even weten ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Mocht dit zo zijn, dan leg ik een plaatje in de accubak waaraan de accu vastkomt met zijn klemvlakken. Wat even dik is als de randhoogte. Dan kan hij veilig die 7 mm per kant oversteken.
sonic
Berichten: 77
Lid geworden op: 06 sep 2010 13:05
Locatie: achterhoek

Bericht door sonic »

Dan past het inderdaad wel ;) al past dan bijna elke accu wel in de dodge natuurlijk ;)
DODGE D200 in opknapstatus :)
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

volgensmij moet die idd passen
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Tommy_W200 schreef:Mocht dit zo zijn, dan leg ik een plaatje in de accubak waaraan de accu vastkomt met zijn klemvlakken. Wat even dik is als de randhoogte. Dan kan hij veilig die 7 mm per kant oversteken.
Ik heb de accubakken er uitgehaald en aangepast aan de grotere accumaat. ik heb ook 2 accu's van dit formaat erin zitten.

Zorg wel dat ze niet kunnen schuiven en goed vastzitten.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Tommy_W200
Berichten: 53
Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
Locatie: Westland

Bericht door Tommy_W200 »

Vanmiddag de grote accu ingebouwd en zojuist even een rondje gereden. Hij start vrijwel gelijk met die nieuwe accu en met een goed toerental van de startmotor.

Dus daar ben ik blij mee.

Bij het inbouwen paste hij inderdaad niet in de accubak, dus ik heb een plaatje op de bodem ervan gelegd, zodat hij netjes over die rand steekt. Hij zit evengoed stevig geklemd en zit trouwens enkele cm van zowel de accubaksteun als de voorkant, dus hij zou ook nergens heenkunnen.

Alleen heb ik kennelijk een draadje geraakt met inbouwen, de koplamp voor de accu geeft nu nogal zwak licht terwijl de andere goed is. Dus maar even kijken of ik een aansluitschema van de koplamp kan vinden.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Dan heb je een massa probleem (tussen de accu en je radiator zit een massa draad, waarschijnlijk heb je die geraak.

leg een extra massa kabel direct van de min van de accu er heen en je probleem is opgelost
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Plaats reactie