Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Slecht starten, door....? - moeilijk geval

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

mijn dodge start momenteel erg slecht dwz, het is net of het vermogen van de accu niet bij de startmotor aan komt, waardoor de motor te langzaam rond gaat om aan te springen. Na 2 a 3x wat langer te moeten doorstarten krijgt de startmotor de motor niet meer rond. Nu snap ik dat het wat moeizamer gaat bij -9 maar vorige winter heb ik er geen enkel probleem mee gehad, het was starten en lopen.

- Er zit een bijna nieuwe 100 ah accu in en deze is niet leeg geweest/bevroren
- alle bekabeling is oke.
- zelfs als ik de accu de hele nacht aan de oplader heb gehad het zelfde probleem.

welke andere zaken zou ik nog kunnen proberen / uitzoeken om dit op te lossen ..?


mvg Jan
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Vanmorgen startte mijn W200 ook moeizaam.. Toen hij warmer was ging hij weer vlot rond. Vorige winter ook geen probleem gehad. Ik denk dat de olie een stuk dikker is met deze kou.
Gaat de startmoter bij jou ook sneller rond als het blok warmer is?
Gebruikersavatar
zjeeraar
Berichten: 131
Lid geworden op: 31 mar 2009 11:23
Locatie: Voorthuizen

Bericht door zjeeraar »

Heb je nog een originele startmotor? Die van mij heb ik vervangen na startproblemen bij zowel warme als koude motor, en toen was mijn probleem weg! Op zijn minst de moeite waard om de startmotor te demonteren en (lekker warm naast de kachel) te onderzoeken.
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Tja voor zover ik weet heb ik nog de orginele startmotor, maar echt onderzocht heb ik dat niet. idd eens kijken of ik deze er af kan halen en een onderzoeken, bekijken en schoonmaken of zo.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die het wel doet, maar gewoon versleten is... ???




Edited By smoky on 1328200942
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Stel de ontsteking eens af, lijkt er op dat deze te vroeg staat. dan krijg je ook die taferelen.
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Ik heb een startmotor die meer toeren draait dan een originele , je merkt het verschil met starten .
https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm

Een accu in de kou heeft minder capaciteit, misschien moet je hem in de woonkamer leggen .
En dan in de morgen weer monteren en daarna starten ..... Gaat het goed dan ligt het toch aan de accu.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Lijkt me toch vrij sterk dat dat aan de temperatuur van de accu ligt, mijn W200 heeft een tijdje stilgestaan in mn koude sleutelruimte (waar 't bijna net zo hard vriest als buiten. :p ) en die starte vanavond gewoon prima, en die accu zit er al jaaaaren in. :)

Ik zou toch eens de ontsteking controleren.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

smoky schreef:Tja voor zover ik weet heb ik nog de orginele startmotor, maar echt onderzocht heb ik dat niet. idd eens kijken of ik deze er af kan halen en een onderzoeken, bekijken en schoonmaken of zo.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die het wel doet, maar gewoon versleten is... ???
hallo , ja dat zou ik ook doen , m loshalen en eens bekijken en schoonmaken, niet alleen accus maar ook startmotoren die op hun laatste benen lopen leggen met deze koude het loodje , t kan bijv zijn dat de bussen waar de ankeras in loopt ,versleten zijn en hierdoor het anker tegen t veld aan loopt , of dat de koolborstels op t einde zijn en er nog maar 2 of 3 borstels enig kontakt maken , in alle gevallen kis t resultaat een traag draaiende startmotor.
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

Aangezien het starten niet altijd zo moeizaam gaat, moet eerlijk zeggen dat ik ook de startmotor verdenk van slijtage.. maar ja het is nu niet echt weer om die er onder uit te halen. zal binnenkort eens wat gaan proberen.



Edited By smoky on 1328279654
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

vandaag nog een uurtje bezig geweest om de dodge weer aan het lopen te krijgen.

Met dat die niet lekker wil starten in het achterhoofd, kwam ik nog 2 dingen tegen. De ontsteking ziet er niet zo netjes uit van binnen, maar ik vroeg me ook af. Moet ik deze ook nog afstellen eens in de zoveel tijd, net zoals bv contact puntjes van een golf 2 ..?

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>


Ik kwam ook nog een los kabeltje tegen bij de bobine
heb geen ide waar dat die thuis zou moeten horen iemand misschien een ide ? de auto loopt trouwens gewoon wat ik kreeg hem aan de praat.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
beundehaas
Berichten: 205
Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
Locatie: eenrum

Bericht door beundehaas »

kabeltje is van je olie druk zender.
groet'n oet ainrom
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

beundehaas schreef:kabeltje is van je olie druk zender.
mmh dan moet ik morgen nog eens kijken. maar ik heb er straks in gereden en de olidruk doet het gewoon.
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Volgens de schema van de legermanual is de oliedruksensor draad wit.
Kan een beetje moeilijk zien of de draad wit is (??)

Je hoeft je ontsteking niet steeds af te stellen, maar controleren kan zeker geen kwaad.
Heb zelf een ontsteking afstel lamp gekocht van Hella, werkt echt super.
Hella nummer 8PD 004 834-001
http://www.waelchlibollier.ch/fileadm....ook.pdf
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
smoky
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 jul 2009 22:35
Locatie: Bergen

Bericht door smoky »

ja die draad is wit idd, dat is gek, dan moet ik er nog eens onder de kap kruipen en kijken wat er dan op de olidruk sensor zit. :D

Ik zal binnenkort de ontsteking eens controleren dan.
ik dacht alleen dat ik hem misschien moest schoonmaken of bijstellen omdat die nogal roestig is van binnen. en omdat er een schroefje zit met dat blinkende plaatje met een uitsparing er in.

De dodge loopt nu op LPG en benzine op hoeveel graden zou de ontsteking dan ongeveer moeten staan?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Het enige wat er aan onderhoud moet aan de ontsteking is een drupje of 2 aan olie op het viltje in de as. dit om de vervroeging te smeren. daar is die schroef ook voor.
Plaats reactie