Hallo Dodgers,
een vraagje, wie van jullie heeft er ervaring met een visco fan clutch. oftewel zo'n koelvin met thermokoppeling?
Op dit moment heb ik er een flex-vin opzitten, die koelt enorm goed. Maar heb het vermoeden, dat ik meer dan de helft van die tijd zoveel koeling helemaal niet nodig heb. oftewel, veel brandstof verspilling, en vermogen verlies voor nop.
nu ga ik binnenkort ruim 100 km per dag rijden met de dodge, waardoor elke liter brandstof bespaart scheelt.
Ik weet dat een eletro fan ook goed werkt, maar wil niet teveel electronica gebruiken.
Dus iemand ervaring met visco clutches,
en toevallig iemand nog zo'n ding te koop?
groeten Laurens
Fan Clutch Vs Fixed Fan - een visco koppeling vs fixed fan
electrisch is ook lang niet zoveel electronica als je denkt, en net zo betrouwbaar.
je maakt een thermoschakelaar van een peugeot of ander merk in je bovenste koelslang, deze laat je een relais schakelen bij je koelfan welke zn stroom direct vanaf je accu trekt. en relais en een thermoschakelaar is alles wat je nodig bent. ik heb nu een dikke fan van een vrachtwagen erin, deze vraagd ongeveer 30A ga binnenkort ombouwen naar volvo 940 koelfan's, die hebben 2 standen. snel en orkaan stand
je maakt een thermoschakelaar van een peugeot of ander merk in je bovenste koelslang, deze laat je een relais schakelen bij je koelfan welke zn stroom direct vanaf je accu trekt. en relais en een thermoschakelaar is alles wat je nodig bent. ik heb nu een dikke fan van een vrachtwagen erin, deze vraagd ongeveer 30A ga binnenkort ombouwen naar volvo 940 koelfan's, die hebben 2 standen. snel en orkaan stand