Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

winch

skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

welke winch raden jullie aan voor mijn w200?
die dingen staan onder verschillende "lb of lbs" wat wil dit eigenlijk zeggen,en welke lb moet een winch hebben voor een w200?
Nawt
Berichten: 155
Lid geworden op: 28 jul 2010 10:16
Locatie: Peel en Maas

Bericht door Nawt »

Hoi Skiere,

Ondanks dat ik zelf geen lier op de Dodge heb zitten kan ik je volgende laten weten:

Lb. en Lbs. zou hetzelfde moeten zijn. Het is namelijk de Engelse afkorting voor de Eenheid van (de Grootheid Massa ("gewicht") : Pound (/ Pounds in het meervoud).

De Wiskunde: er gaat 2.2 Pound in 1 Kg.
Stel je koopt een lier van 10.000 lbs. dan kom je uit op 4.500 Kg. (van lbs naar Kg is gedeeld door 2, minus 10%).

Wat het trekvermogen voor de lier aangaat telt niet alleen het gewicht van je voertuig (Dodge). Als je vastzit komt er namelijk meer kracht bij kijken om je vrij te trekken. Dat kan al snel 2 keer het eigengewicht zijn.
Voor de W200 zou ik voor een lier kiezen van 8.000 tot 10.000 lbs. trekkracht. Dat zou mijn insziens voldoende moeten zijn.

Hopelijk voldoende.
mvg,

Nawt.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

skiere schreef:welke winch raden jullie aan voor mijn w200?
die dingen staan onder verschillende "lb of lbs" wat wil dit eigenlijk zeggen,en welke lb moet een winch hebben voor een w200?
hallo Skierre ik had deze op mijn Dodge en nog wel voor een goede prijs thuisbezorgd.
suc6
http://www.rj4x4.nl/Webshop/basket.html
Lier 5.5 ton
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

thanks voor de info mannen!
nu nog wachten op de kerstman! :D
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

http://4x4sintannaland.nl/index.php?page=Doc377

is nog net ff weer 25 euro goedkoper, en ook een prima ding. ik heb nu een 6000 Lbs erop zitten. maar die is eigenlijk net ff te licht. bij mij komt er mettertijd ook zo een op
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

ga je het terrein in :p

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

misschien wat inspiratie om je lier weg te werken op je Dodge, zo heb ik hem ingebouwd.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

dat ziet er dan zo uit.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Is practisch gelijk met de voorkant van de oude, moet wel alleen nog een passende bumper bij maken




Edited By Theft_eXP on 1322592772
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Ben als ik er zo naar kijk bang voor je radiateur, je voorfront is bedoeld om je radiateur aan op te hangen nu je het verband uit je voorfront hebt gehaald zullen alle krachten via de radiateur worden afgevoerd.
Ik garandeer je als je extreem gaat off roaden dat je radiateur gaat scheuren en je zult niet de eerste zijn die dit overkomt je kunt het zelf uitproberen zet je auto maar een goed schuin van voren en kijk dan eens of je je deur nog open krijgt.
ik zou zeggen herstel je voorfront het voorkomt erger.
gr Jan.
PS ik heb gewoon mijn chassis verlengd en daar de lierplaat opgezet het is een 5.5 tons lier.
Dodge lier
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

ik heb daar een nieuwe balk ingezet achter de lier nog weer. die staat niet op het plaatje zie ik. het voorfront houd dus gewoon zijn verband. daar moet je dan ook weer die omlaagstaande balk aan zetten. totnutoe geen problemen daarmee met terreinrijden. moet alleen nog weer nieuwe kruisjes hebben :(
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

76 w200 schreef:ga je het terrein in :p

gr ed
misschien! :;):
ook een beetje voor de look.
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

Volgend jaar hemelvaart mee???? :D

gr ed
76 w200 340
76 w200 360
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

76 w200 schreef:Volgend jaar hemelvaart mee???? :D

gr ed
inor?
Plaats reactie