Wat is dit - en wat doet het - blokje / relais
Hallo, ik wilde mijn dodge maar weer eens een beetje onder handen nemen, omdat hij bij koud weer nogal slecht start. het is eigenlijk net of de startmotor en ontsteking niet genoeg vermogen krijgen. Ik denk dat ik alle kabelverbindingen een na ga lopen en schoon maken en wat mass kabels ga leggen.
nu kwam ik in de wagen een blokje tegen waar de dikke plus vanaf de accu onderweg naar de startmotor op vast zit. ik vroeg me af, wat is het, en wat doet het/dient het voor
zie foto
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By smoky on 1321970443
nu kwam ik in de wagen een blokje tegen waar de dikke plus vanaf de accu onderweg naar de startmotor op vast zit. ik vroeg me af, wat is het, en wat doet het/dient het voor
zie foto
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Edited By smoky on 1321970443
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Ton schreef:En aan de verbindingen te zien kan je in je bedrading nog wel wat updaten :;):
ja idd. dat was ik ook van plan, ik dacht alleen dat een relais de stroom onderbrak maar hier loopt de kabel gewoon overeen. hoe werkt zoiets dan ?
Gerhart schreef:Dome = de binnenverlichting van de cabine
oke, ik heb er het lampje uitgehaald want deze veroorzaakte een behoorlijke kortsluiting, zekering ging er ook steeds uit. maar nu heb ik ook weer dashbord verlichting :D alles werkt weer. lol.. wat voor lampje hoort er in de binnenverlichting te zitten want een europeesche maakt dus zo te zien sluiting?
mmh dat is vreemd dan, want bij mij zit er een fitting in voor een rond lampje, er zat zo een lampje in
zal nog eens kijken dan misschien een foto van maken
zal nog eens kijken dan misschien een foto van maken
-
-
heb hier ook mee gezeten, het gaat om een lamp die maar 1 gloeispiraal heeft en toch 2 pennen(bolletjes) op de onderkant.
de massa is 1 van de pennen en de 12v de andere. het huis (de fitting) is absoluut geen massa!
meende dat de lamp het nummer BA9S had maar weet het niet zeker!
als het weer het toelaat zal ik even kijken welke lamp het is, je kan hem namelijk nog gewoon krijgen.
de massa is 1 van de pennen en de 12v de andere. het huis (de fitting) is absoluut geen massa!
als het weer het toelaat zal ik even kijken welke lamp het is, je kan hem namelijk nog gewoon krijgen.
groet'n oet ainrom
ik meen dat BA9S gewoon met banjonet fitting is waarbij het huis wel de massa is, maar nu weet ik al welke richting ik moet zoeken, mocht je iets weten van het nr van de lamp dan hoor ik dat graagbeundehaas schreef:heb hier ook mee gezeten, het gaat om een lamp die maar 1 gloeispiraal heeft en toch 2 pennen(bolletjes) op de onderkant.