dana 44 vooras - automatische vrijloop naven
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
part time conversion kit zit er inmiddels onder
wat het schakelen in zijn versnelling een rust geeft in plaats van een knal
het schakelpatroon is als volgt
high n low is nu allebij 2 wheel drive
en met je diflock zet je nu je voorwielen bij
dus je vermogen is nu 50 voor en 50 achter dus zorg wel dat je dan wel de zelfde difs hebt zitten
de vooras met automaat vrijloopnaven is de volgende stap
de as ligd inmiddels in de garage hier en gelijk alles nakijken
dus we zijn weer lekker bezig hier
binnenkort de nieuwe onsteking erin en dan kunnen we de testrit gaan doen van bijna 1000km
groetjes rob en sa
wat het schakelen in zijn versnelling een rust geeft in plaats van een knal
het schakelpatroon is als volgt
high n low is nu allebij 2 wheel drive
en met je diflock zet je nu je voorwielen bij
dus je vermogen is nu 50 voor en 50 achter dus zorg wel dat je dan wel de zelfde difs hebt zitten
de vooras met automaat vrijloopnaven is de volgende stap
de as ligd inmiddels in de garage hier en gelijk alles nakijken
dus we zijn weer lekker bezig hier
binnenkort de nieuwe onsteking erin en dan kunnen we de testrit gaan doen van bijna 1000km
groetjes rob en sa
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
op het terrein zal dat geen probleem geven
als je 4x4 aanzet op de normale weg is dat minder leuk want met de 510 set erin heeft je tussenbak een vast overbrenging van 50 50
maar ik hem me laten vertellen dat er in de tussenbak uitgang voor en achter ook een klein verschil zit
ik heb zelf nog niet gekeken welk dif er inzit achter bij men eigen dodge
ik moet toch nog een keer alles schoonmaken in de dif
dan kan ik gelijk eens kijken wat er daadwerkelijk inzit
groetjes rob/sa
als je 4x4 aanzet op de normale weg is dat minder leuk want met de 510 set erin heeft je tussenbak een vast overbrenging van 50 50
maar ik hem me laten vertellen dat er in de tussenbak uitgang voor en achter ook een klein verschil zit
ik heb zelf nog niet gekeken welk dif er inzit achter bij men eigen dodge
ik moet toch nog een keer alles schoonmaken in de dif
dan kan ik gelijk eens kijken wat er daadwerkelijk inzit
groetjes rob/sa
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
klopt maar aan mijn dif is het plaatje helemaal weggeroest en niks meer van te maken
ik ga de difs open maken allebij
en met een witte marken aantippen en dan tellen of voor en achter gelijk is
dan weet ik het zeker
heb namelijk het vermoeden dat ik een ander dif heb van achteren omdat de motor zeer veel toeren maakt bij 90 in zijn 3
maar ok elke weet een stukje verder onderzoeken
maar als je op de baan rijd zal je toch gewoon 2 wheel drive aanhebben als je de set inbouwd
heb je van voor al wel vrijloopnaven ?
rob en sa
ik ga de difs open maken allebij
en met een witte marken aantippen en dan tellen of voor en achter gelijk is
dan weet ik het zeker
heb namelijk het vermoeden dat ik een ander dif heb van achteren omdat de motor zeer veel toeren maakt bij 90 in zijn 3
maar ok elke weet een stukje verder onderzoeken
maar als je op de baan rijd zal je toch gewoon 2 wheel drive aanhebben als je de set inbouwd
heb je van voor al wel vrijloopnaven ?
rob en sa
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum