Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Druppellader - welke?

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Omdat de accu van m'n Dodge nu vaak leeg staat (wordt niet veel mee gereden en moet dus elke keer met startkabels gestart worden) wil ik een druppellader aanschaffen. had deze gevonden:
http://www.elsware.nl/contents/nl/d7.html

Is dit een goeie? Of raden jullie iets anders aan? (wel rond dit budget)
Jaap
'76 W200 440 V8
Gert-jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 19:19
Locatie: Harmelen

Bericht door Gert-jan »

Jaap,

je moet gewoon wat meer rijden. Of kijken waar het lek stroom zit

Maar die oplader is echt een sppr ding heb hem ook aan mijn buell hangen, ivm met alarm is die accu ook altijd leeg. Zitten medere programma's op voor het laden en het behouden van de accu.
Je heb ook accu laders op zonne energie mischien is het wat voor je aangezien je Dodge altijd buiten staat. Leg je hem achter je ruit en steek je hem in de sigaret aansluiting. Zit je ook niet te klote met verleng snoeren etc.

Groetjes Gert Jan
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Bedankt voor het snelle antwoord Gert Jan!
Ga deze wel bestellen, moet er idd meer mee gaan rijden maar heb m'n rijbewijs nog niet dus moet elke keer met iemand gaan rijden... En we gaan zoieso de winter tegemoet dus dan is zo'n ding altijd handig :;):
Jaap
'76 W200 440 V8
Gert-jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 19:19
Locatie: Harmelen

Bericht door Gert-jan »

Heb je nau nog je rijbewijs niet, schiet ook niet op.
Was zelf ook 18 toen ik mijn eerste Dodge kocht.

Maar mijn Dodge kan gewoon een maand stil staan zonder dat de accu leeg is hoor, is je accu wel helemaal 100%. zal toch maar even kijken of je geen lek stroom heb. Of zet er een massa schakelaar op.

Groetjes Gert Jan
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Jaaa, klote instructeur ging net 4 weken op vakantie nadat ik gezakt was... Moet de 11e weer op.
Accu is gewoon goed, maar heb nog niet een flink stuk gereden, hij blijft dus elke keer bijna leeg.
Was vol toen ik 'm kocht, ben daarna veel met de elektronica aan de gang gegaan, vaak contact aan zonder starten enz. en heb 'm daarna een keer leeggestart omdat ie niet wilde aanslaan (brandstofschakelaar stond op benzine, had er geen ergen in :angry: )
Maar als ik hem even een keer goed oplaad blijft ie gewoon vol hoor :;):
Jaap
'76 W200 440 V8
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ik zou voor deze gaan. (lekker simpel zonder poespas)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Zo'n zonnecel lader heb ik op m'n boot gehad.. Na ongeveer 8 maanden deed ie niks meer :(
Gert-jan
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jul 2008 19:19
Locatie: Harmelen

Bericht door Gert-jan »

Die andere druppel lader is veel beter. Die kan je er het hele jaar aan laten hangen. Kan ook snelladen, En je accu bijhouden doet ie laden en ontladen, oude accu's weer een beetje tot leven wekken volgens het boekje zelf repareren. Iedegaval je heb altijd een volle accu :D
Heb hem zelf aan mijn Buell hangen echt sppr

Gert Jan
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Hij is wel 2 tientjes LPG goedkoper! Want als Jaap straks z'n rijbewijs heeft gaat z'n accu ECHT niet meer leeg! Z'n Dodge gaat overuren rijden :D :D :D
Gebruikersavatar
JaapMopar
Berichten: 157
Lid geworden op: 08 aug 2011 19:46
Locatie: Drunen

Bericht door JaapMopar »

Robbie schreef:Hij is wel 2 tientjes LPG goedkoper! Want als Jaap straks z'n rijbewijs heeft gaat z'n accu ECHT niet meer leeg! Z'n Dodge gaat overuren rijden :D :D :D
Ik vrees da ge gelijk heb :D
Jaap
'76 W200 440 V8
brigadierdog
Berichten: 57
Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54

Bericht door brigadierdog »

Hoi JaapMopar,

Ik zou voor het eigenlijke probleem gaan,....om dat op te lossen. Het probleem is dat je een spanningslek hebt die je accu leeg trekt. En daarom zou ik gaan voor de BatteryBrain, die sluit je accu af als je onder de 11,8volt komt, waardoor je altijd nog een keer kunt starten :;):
En als je de Dots in de winterstalling hebt staan gebruik ik ook altijd de Optimate4 druppellader, die laadt en belast je accu waardoor het lijkt alsof de accu gebruikt word en dat doet dat simpel zwart dingetje van bijv. aldi, cranenbroek, Lidl niet! Die blijft hem laden en dat is funest voor je accu! Daarnaast moet je goed opletten wat de capaciteit van de druppellader is, want veel laders kunnen simpelweg niet de grote accu`s van onze Dodges aan.....

gr. Toon
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

brigadierdog heeft gelijk! Je moet je spanningslek opzoeken.

Ik heb vanmiddag de mijne na ongeveer 4 maanden stilstand gestart zonder problemen. (accu zit altijd aangesloten en heeft nog nooit aan een (druppel)lader gezeten.
Plaats reactie