Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Elektrische schema’s Dodge Ram 5.9

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Jeepertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:36
Locatie: Beernem
Contacteer:

Bericht door Jeepertje »

Hallo,

Wie kan me (digitale) elektrische schema’s bezorgen van een Dodge Ram, met de 5.9 liter V8?

Het is zo dat ik net een Jeep Wrangler TJ gekocht heb, met een 5.9 in. (Motor uit ZJ, computer uit Ram) Hier zit dus een mix in van 3 kabelbomen, namelijk deze van de TJ, de ZJ, en de RAM. Van de Jeeps heb ik reeds schema’s, nu ben ik dus op zoek naar deze van de RAM.

Ik vind de kabelboom maar slordig in elkaar gestoken, met verschillende doorgeknipte kabels, en aansluitingen met tape geplakt...

‘t Probleem is dat het verbruik en de uitstoot veel te hoog is, en hij te veel rookt.
Als ik deze uitlees, zie ik dat hij in open loop blijft, en ook vind ik 2 banken. Dan zou ik dus 2 lambda sensoren moeten vinden in de uitlaat voor de katalysator, maar er zit er maar 1.
Bij een ZJ gebruiken ze echter maar 1 bank, (= 1 sensor voor en 1 na katalysator) en ik veronderstel dat hier een fout is gebeurd bij het aansluiten van de sensoren...
Ook blijven de waardes van de upstream sensoren, bank 1 en 2 op 1volt staan, ook als ik die ene sensor die in de uitlaat te vinden is afgekoppeld is...
Waardes van de downstream sensoren zijn er nergens te vinden (evenals de sensoren)

In bijlage een filmpje, eerst stukje stationair, dan 3000tr, dan enkele keren gas geven tot 3000tr.
Iemand een idee wat de reden van deze rook is? (te veel benzine, olieverbruik, koelwater, ... ?)
http://www.youtube.com/watch?v=g1qBISlC6OU

De bougies zijn niet bepaald koffiebruin, eerder zwart. Zie foto op: http://www.jeepershome.be/tijdelijk/Foto1958.jpg
Ze ruiken wel niet naar olie, maar naar benzine...

Ik begin ook al wat aan het plenum gasket te denken, maar motor loopt mooi stationair... Wil eerst zorgen dat de kabelboom in orde is, en dat ik de waardes van de lambda sensoren zie op en neer gaan zoals het hoort, voordat ik het inlaatcollector eraf haal...

Dank,

Geert




Edited By Gerhart on 1315048568
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ook leuk dat je je heb voorgesteld!
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Jeepertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:36
Locatie: Beernem
Contacteer:

Bericht door Jeepertje »

JAN/DODGE schreef:Ook leuk dat je je heb voorgesteld!

Das juist! Deze nacht snel een berichtje gepost omdat ik er slaaploze nachten van kreeg, en zo is't er niet van gekomen...
Kon er ook nergens een topic voor vinden.

Ik ben dus Geert, 35 jaar ondertussen en woon in Beernem (15km onder Brugge). Ben van jongs af al bezig met Jeeps, en heb ook nog een Van gehad, en heb nu zelfs een Landrover die constant in panne valt.
Heb momenteel een 1998Grand Cherokee 5.9, 1991 Wrangler 4.0, 1996 Rangerover 4.6 HSE, en nu ook een 1997 TJ, met dus de 5.9 van een ZJ en de computer van een Dodge Ram.

Ik vind een Ram een mega toffe wagen, maar is me te lang om hier m'n tuin op te kunnen rijden...

M'n bezigheden van de laatste jaren kan je een beetje volgen op: www.jeepershome.be/inhoud.htm

Groeten,

Geert




Edited By Gerhart on 1315048747
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Geert; welkom!

Als je op de volgende link kijkt: EBSCO host
kom je in een inlogscherm terecht. Als je de volgende gegevens invult: user name: marshall, password: public, dan kom je in een overzichtscherm waarin je "auto repair reference" kiest.
Hierna kun je alle gegevens over de gewenste auto opzoeken.
Gerhart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De linken in je bericht werkten niet; die heb ik (als Moderator) even aangepast zodat ze wel werken.

Filmpje en foto van de bougies geven me de indruk dat het vooral olie is.
Toch maar eens de compressie controleren.
Gerhart
Jeepertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:36
Locatie: Beernem
Contacteer:

Bericht door Jeepertje »

Gerhart schreef:Geert; welkom!

Als je op de volgende link kijkt: EBSCO host
kom je in een inlogscherm terecht. Als je de volgende gegevens invult: user name: marshall, password: public, dan kom je in een overzichtscherm waarin je "auto repair reference" kiest.
Hierna kun je alle gegevens over de gewenste auto opzoeken.
SUPERsite!
M'n printer aan't werk gezet en morgen eens de kabelboom aanpassen...
Bedankt!

Geert
Jeepertje
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 sep 2011 21:36
Locatie: Beernem
Contacteer:

Bericht door Jeepertje »

Gerhart schreef:De linken in je bericht werkten niet; die heb ik (als Moderator) even aangepast zodat ze wel werken.

Filmpje en foto van de bougies geven me de indruk dat het vooral olie is.
Toch maar eens de compressie controleren.
Mja, die links kreeg ik inderdaad niet goed, bedankt! (wat deed ik fout? mocht ik die "null" niet wissen toen ik de link toevoegde?)

Een compressie/lektest zal ik inderdaad doen, maar wil eerst de waardes van de lambdasondes zien op en neer gaan, voordat ik verder zoek

Groeten,

Geert
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Jeepertje schreef:
Gerhart schreef:De linken in je bericht werkten niet; die heb ik (als Moderator) even aangepast zodat ze wel werken.

Filmpje en foto van de bougies geven me de indruk dat het vooral olie is.
Toch maar eens de compressie controleren.
Mja, die links kreeg ik inderdaad niet goed, bedankt! (wat deed ik fout? mocht ik die "null" niet wissen toen ik de link toevoegde?)

Een compressie/lektest zal ik inderdaad doen, maar wil eerst de waardes van de lambdasondes zien op en neer gaan, voordat ik verder zoek

Groeten,

Geert
Meestal als je een "pop-up killer" hebt, krijg je dit probleem.
In dit geval, even bovenaan in de gele balk aangeven dat je pop-ups wilt toestaan, de "null" in het berichtvak wissen en opnieuw de hyperlink ingeven. Dan werkt het (meestal) wel.
Gerhart
Plaats reactie