rem ontluchting drama
Hallo
Heb nu bijna alle leidingen door koper, andere rembekrachtiger en hoofdrem cilinder schoongemaakt.
Dus begonnen met ontluchten rechts achter met zo een automatiche ontluchter op lucht toen links achter enzovoorts.
als ik nu rem intrap heb ik een fonteintje in de hoofdrem cil int voorste potje (zijn voor remmen).
Maar nog steeds geen druk.
Wie o wie heeft raad want ik weet het zo langzamerhand niet meer
Klaas
Heb nu bijna alle leidingen door koper, andere rembekrachtiger en hoofdrem cilinder schoongemaakt.
Dus begonnen met ontluchten rechts achter met zo een automatiche ontluchter op lucht toen links achter enzovoorts.
als ik nu rem intrap heb ik een fonteintje in de hoofdrem cil int voorste potje (zijn voor remmen).
Maar nog steeds geen druk.
Wie o wie heeft raad want ik weet het zo langzamerhand niet meer
Klaas
Moi
Ik heb de hoofdrem cilinder ook ontlucht, maar volgens mij bleven er wel wat bubbeltjes komen.
Dat kan toch nooit in zo een kleine ruimte?
En die ontlucht je toch mee met het geheel is mijn idee
Heb voor wel rem achter niet.
Misschien is het spul achter wel op.
Morgen even handrem er een beetje op om te zien of ik dan wel rem achter heb.
Dan hoeven de schoenen niet zon grote slag te maken.
Klaas
Ik heb de hoofdrem cilinder ook ontlucht, maar volgens mij bleven er wel wat bubbeltjes komen.
Dat kan toch nooit in zo een kleine ruimte?
En die ontlucht je toch mee met het geheel is mijn idee
Heb voor wel rem achter niet.
Misschien is het spul achter wel op.
Morgen even handrem er een beetje op om te zien of ik dan wel rem achter heb.
Dan hoeven de schoenen niet zon grote slag te maken.
Klaas
Ik heb hetzelfde gehad, beide remcilinders lekten bij achter .
Maar misschien toch problemen met je hoofdremcilinder (?)
Edited By Henk_W200 on 1311115748
Maar misschien toch problemen met je hoofdremcilinder (?)
Edited By Henk_W200 on 1311115748
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
sommige hoofremcilinder s hebben zelf onluchtingsnippels , die kun je dus apart ontluchten en sommige hebben die twee nippels niet , die moeten mijns inziens dan automatisch met het systeem te ontluchten zijn , maar je bent niet de eerst die ligt te martelen met het ontluchten van de remmen , er is hier in het verleden vaker over geschreven hoe en wat.
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54
Hoi Klaas,smoky joe schreef:Moi
Ik heb de hoofdrem cilinder ook ontlucht, maar volgens mij bleven er wel wat bubbeltjes komen.
Dat kan toch nooit in zo een kleine ruimte?
En die ontlucht je toch mee met het geheel is mijn idee
Heb voor wel rem achter niet.
Misschien is het spul achter wel op.
Morgen even handrem er een beetje op om te zien of ik dan wel rem achter heb.
Dan hoeven de schoenen niet zon grote slag te maken.
Klaas
Ik heb in het verleden ook heel veel problemen gehad met het ontluchten en stellen van mijn remmen.
Ik heb toen op alle mogelijke manieren geprobeerd om druk op de achterkant te krijgen maar niks werkte, tot ik een tip van onze voorzitter kreeg en dat uitgevoerd had...toen werkte het wel!
Dat is als volgt, zet de achterwielen vrij van de grond zodat ze kunnen ronddraaien. stel de parkeerrem helemaal terug! zo ver dat de kabel bijna van de draad af gaat...
vervolgens zit er aan de binnenkant van de remtrommel een rubber die een sleuf afdekt(+- 2cm) daar kun je met een schroevedraaier de stelworm voor de remvoeringen verstellen, stel deze zo dat je de remvoeringen hoort schaven/aanlopen, maar ook weer zo dat het wiel niet te strak ronddraaid(ivm warmlopen)
Daarna ga je ontluchten rechtsachter eerst, mocht dat niet echt soepel verlopen dan kun je bij de remverdeler (binnenkant chassisbalk links bij startmotor) een pinnetje induwen want dan is deze eruit gegaan omdat er te weinig remolie in de hoofdremcilinder heeft gezeten. Kijk ook goed uit dat je absoluut voldoende remolie in de hoofdremcilinder hebt zitten tijdens het ontluchten anders loop je de kans dat je weer opnieuw moet beginnen.
Als het ontluchten klaar is , moet je pas de parkeerrem stellen.
suc6
gr. Brigadierdog
Nee dus; onze hoofdremcilinders onluchten niet vanzelf mee!!!!! Die moet je echt eerst apart ontluchten, anders krijg je de lucht er echt niet uit.
Eerst de remleidingen van de hoofdcilinder losmaken en een paar slangetjes op de nippels van de hoofdcilinder aansluiten. Dan het andere einde van deze slangetjes in het reservoir hangen en een aantal keren rustig de rem indrukken. Dit net zolang totdat je geen belletjes meer hebt.
Hierna de remleidingen weer aansluiten en de rest van het systeem ontluchten.
Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.
Eerst de remleidingen van de hoofdcilinder losmaken en een paar slangetjes op de nippels van de hoofdcilinder aansluiten. Dan het andere einde van deze slangetjes in het reservoir hangen en een aantal keren rustig de rem indrukken. Dit net zolang totdat je geen belletjes meer hebt.
Hierna de remleidingen weer aansluiten en de rest van het systeem ontluchten.
Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.
Gerhart
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 07 jul 2008 17:54
Klopt Gerhart,Gerhart schreef:Nee dus; onze hoofdremcilinders onluchten niet vanzelf mee!!!!! Die moet je echt eerst apart ontluchten, anders krijg je de lucht er echt niet uit.
Eerst de remleidingen van de hoofdcilinder losmaken en een paar slangetjes op de nippels van de hoofdcilinder aansluiten. Dan het andere einde van deze slangetjes in het reservoir hangen en een aantal keren rustig de rem indrukken. Dit net zolang totdat je geen belletjes meer hebt.
Hierna de remleidingen weer aansluiten en de rest van het systeem ontluchten.
Trouwens: het voorste reservoir is voor de ACHTERremmen en het achterste voor de VOORremmen; tenminste als alles nog als origineel is aangesloten.
ik heb mijn hoofdremcilinder in de bankschroef ontlucht met een lijmtang :)
Hallo
Ten eerste bedankt voor het mee denken met dit probleem, heb weer veel geleerd :)
Nou na een dag knutselen en goede tips, heb ik nu weer druk achter.
Heb de wielen achter dus inderdaad even van de grond gehaald door krikje.
Mijn vrouw even op de rem laten trappen en wiel remde dus wel.
Nog een keer extra ontlucht en nu remt hij weer goed.
Alleen moet ik hem vrij ver doordrukken, weet de oorzaak hier ook wel van denk ik.
Moest de rem licht schakelaar verder naar voren zetten (richting motor) omdat hij anders niet tegen het pedaal aan kwam.
Dus mijn slag is nu minder dan voorheen.
En dat ligt aan de pen tussen de hoofdrem cil en rem bekrachtiger.
Nu zag aan mijn oude dat die te verstellen is.
Dus morgen even rembekrachtiger loshalen pen er uit en schroef verder er uit draaien.
Klopt mijn theorie?
Klaas
Ten eerste bedankt voor het mee denken met dit probleem, heb weer veel geleerd :)
Nou na een dag knutselen en goede tips, heb ik nu weer druk achter.
Heb de wielen achter dus inderdaad even van de grond gehaald door krikje.
Mijn vrouw even op de rem laten trappen en wiel remde dus wel.
Nog een keer extra ontlucht en nu remt hij weer goed.
Alleen moet ik hem vrij ver doordrukken, weet de oorzaak hier ook wel van denk ik.
Moest de rem licht schakelaar verder naar voren zetten (richting motor) omdat hij anders niet tegen het pedaal aan kwam.
Dus mijn slag is nu minder dan voorheen.
En dat ligt aan de pen tussen de hoofdrem cil en rem bekrachtiger.
Nu zag aan mijn oude dat die te verstellen is.
Dus morgen even rembekrachtiger loshalen pen er uit en schroef verder er uit draaien.
Klopt mijn theorie?
Klaas
De pen van de hoofdremcilinder moet je als volgt afstellen: als je het rempedaal ongeveer 10 - 15 mm intrapt, moet je de olie in het reservoir zien bewegen (klein fonteintje). Is dit eerder of later -> pen bijstellen.
Als dit niet in orde is, heb je te weinig remdruk of trap je op den duur de hoofdcilinder kapot.
Als dit niet in orde is, heb je te weinig remdruk of trap je op den duur de hoofdcilinder kapot.
Gerhart