Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Impco afstellen - Hoe zuiniger?

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Bij de laatste APK gaf men aan bij de CO-meting dat ik veel onverbrande brandstof in de uitlaatgassen heb.
Het gassysteem is een IMPCO 300A.
Het stationair toerental kan worden afgesteld onder een dopschroef boven op de mixer.
Ook zit er een schroef in de slang naar de carburateur, deze is volgens mij voor de hogere toerentallen, toch?

Kan iemand mij vertellen hoe ik de Imoco zuiniger kan zetten?

Alvast dank.
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Wijze raad?
Gewoon even langs een lpg inbouwstation,en laten afstellen.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

stationair dus de mengselschroef onder dat vijske verdraaien. t gemakkelijkste gaat dit via een CO apparaat maar als ik ff nadenk is het geloof ik tegen de klok draaien.
normaal zal zen toerental iets hoger komen als je idealer komt.

de andere regelvijs aan die slang is de vollastregeling. die kan je maar een paar graden verdraaien (tussen een max en een min streeptje. k denk nog geen kwart toer zelf. normaal moet je hier niet aan draaien tenzij je zelf merkt dat die bij volgas inhoud
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Bij een 300 mixer is het haast niet te doen om hem af stellen zonder een CO meter.
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Ik wou zeggen, ben er ook wel eens mee bezig incl. CO meter, als je de schroevendraaier al op het stelschroefje zet gaat je CO al 2% omhoog, en dan heb ik het nog maar over een klein fittingschroevendraaiertje. die van mij draait al 2 jaar lang op 1.30 % CO stationair. mag 1.50 hebben, bij aankoop stond hij op 4% en werd je serieus misselijk van de onverbrande LPG als ik 'm stationair liet draaien en naar de garagedeur liep op 'm open te doen. :p

Hoor wel eens dat hij op 4% beter loopt maar ik merk niet echt verschil dus heb 'm maar laten staan zo op 1.30% :)
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Inderdaad, als je het schroefje amper aanraakt, is er al verschil.
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er gauw mee bezig!
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Plaats reactie