je onstekingsmodule op linker spatbord ?
of je Spannings regelaar op schut bord ?
contoleer die maar eens
Gr Tdk
W200 startprobleem
Wat je ook nog kunt proberen is een draadje van de massa van je accu doorverbinden met de massa van je onstekingsunit.
Als ik dat niet heb , krijg ik mijn W200 ook niet aan.
Ontstekingsunit heeft een goeie massa nodig om te functioneren.
Als ik dat niet heb , krijg ik mijn W200 ook niet aan.
Ontstekingsunit heeft een goeie massa nodig om te functioneren.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Het heeft even geduurd maar ik ben inmiddels weer een stapje verder:
Ik heb een nieuwe verdelerkap erop gemonteerd, kreeg hem eindelijk weer aan de praat, maar niet zo makkelijkl als ik gehoopt had. Alles nog eens doorgemeten, helaas is het stobescopen niet gelukt omdat de kabeltjes begonnen te roken als ik de knop van de lamp indrukte
Ik heb een directe aansluiting van de plus v/d bobine naar de plus van de accu gelegd, ik hoorde de bobine daardoor zoemen, vervolgens starten en de motor draaide in één keer als de beste. Meerdere malen deze procedure herhaald, helemaal geen probleem, hij startte iedere keer. Probleem zit 'm dan toch in het contactslot. bekabeling, of relais/schakelaar,
Helaas heb ik niet altijd evenveel tijd, wordt vervolgd.....
Ik heb een nieuwe verdelerkap erop gemonteerd, kreeg hem eindelijk weer aan de praat, maar niet zo makkelijkl als ik gehoopt had. Alles nog eens doorgemeten, helaas is het stobescopen niet gelukt omdat de kabeltjes begonnen te roken als ik de knop van de lamp indrukte
Ik heb een directe aansluiting van de plus v/d bobine naar de plus van de accu gelegd, ik hoorde de bobine daardoor zoemen, vervolgens starten en de motor draaide in één keer als de beste. Meerdere malen deze procedure herhaald, helemaal geen probleem, hij startte iedere keer. Probleem zit 'm dan toch in het contactslot. bekabeling, of relais/schakelaar,
Helaas heb ik niet altijd evenveel tijd, wordt vervolgd.....
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 05 sep 2009 19:38
- Locatie: grootebroek
hallo,
ik heb ook eens gehad dat hij pas wou starten als ik de sleutel losliet. even op de bobine gemeten, en tijdens het starten kreeg die te weinig spanning. bij mij was toen de stekker van het contactslot geoxideert. had dus een veel te hoge weerstand. nieuwe stekker gemonteerd en nergens last meer van gehad. hoop dat je hier wat aan heb. gr. niels
ik heb ook eens gehad dat hij pas wou starten als ik de sleutel losliet. even op de bobine gemeten, en tijdens het starten kreeg die te weinig spanning. bij mij was toen de stekker van het contactslot geoxideert. had dus een veel te hoge weerstand. nieuwe stekker gemonteerd en nergens last meer van gehad. hoop dat je hier wat aan heb. gr. niels
Ben d'r achter het was de startmotor, open gemaakt: 1 koolbortsl helemaal los, 1 koolborstem volledig versleten, 1 koolborstel muurvast en 1 koolborstel die deed wat ie moest doen. Waarschijnlijk trok de startmotor veel te veel stroom weg waardoor hij niet meer of af en toe startte.
Met nieuwe startmotor zijn alle problemen verholpen.
Bedankt voor het meedenken.
Met nieuwe startmotor zijn alle problemen verholpen.
Bedankt voor het meedenken.