Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Voorstellen - nieuw hier

Plaats hier een foto van je Dodge en vertel iets over jezelf
Jelmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2009 11:45
Locatie: Friesland

Bericht door Jelmer »

Hallo,
Ik ben Jelmer en kom uit Friesland.

Ik heb 1,5jr in Amerika gewoond en heb daar direct een Dodge gekocht. Het was een '96er Ram 3500 Cummins turbo diesel. Na het monteren van een 4 inch uitlaat met 5 inch eindstuk, het afdoppen van de wastegate en het aanpassen van de fuel plate in de Bosch P7100 brandstof pomp zat er flink actie in de dikke Cummins.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Na een tijdje kocht ik er een '91er D350 met Cummins bij. Deze had echter 6 jaar stil gestaan omdat de automaat stuk was. Deze heb ik eerst ook weer geparkeerd omdat ik er verder geen doel mee had.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

In 2008 kocht ik een D300 uit '79 met een 400 big block en automaat. Deze stond al sinds '94 stil maar was geheel roest vrij. De lak was natuurlijk geheel verbrandt .
Ik heb toen de Cummins + TF727 van de D350 in de D300 gebouwd. Dat was niet geheel plug and play maar na zelf een kabelboom, brandstof leidingen en radiateursteunen te hebben gemaakt zat de Cummins in de D300. Ook de Dana 70 van de D350 is mee verhuist.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Toen m'n broer bij me kwam voor vakantie heeft hij een '93er D250 Cummins turbo diesel gekocht in nieuwstaat. Deze heb ik later voor hem mee genomen naar NL. Omdat deze Dodge al naar NL ging heb ik besloten mijn Dodges te verkopen in de USA toen mijn visum verliep.

Nu rijden we dus met de '93er in NL om. De enige foto die ik heb is niet de mooiste maar ik zal even mooiere maken asl het weer wat opknapt.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Hoi Jelmer,

Welkom op DTB

Mooie dodge heb je

Die andere Dodges in de states waren ook mooi :D
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Bommel
Berichten: 306
Lid geworden op: 27 okt 2005 09:25
Locatie: Kessel
Contacteer:

Bericht door Bommel »

Welkom.

Mooie dodge trouwens
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

welkom hier op dtb forum.
waar woonde je in de state's?als ik vragen mag.
rijden daar veel clasic dodge's rond of zijn het meer de nieuwere modellen.
Jelmer
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 nov 2009 11:45
Locatie: Friesland

Bericht door Jelmer »

Ik woonde in Texas. Een groot deel van de jeugd rijdt hier in Dodge Cumminsen om. Vaak 4x4's waar dan ook mee ge-sledpulled werd. Zoon van m'n baas deed dit ook en we hadden zijn '94er Cummins hiervoor aangepast. Speciale voorbumper met steunen voor trekker gewichten, andere turbo, grotere brandstofpomp, andere inlaat, 4 inch uitlaat met 5" stacks, etc.

Qua oudere modellen Dodge zag je niet veel. De generatie vanaf '94 werd pas echt poulair. Vlakbij m'n huis was een enorme sloperij en hier kon je oa goed zien dat Dodge niet heel populair was eerder.

Qua onderdelen was het geweldig daar, het koste echt 10x niks en alles was verkrijgbaar!

Jammer dat ik terug moest...... :angry:
Gebruikersavatar
trac
Berichten: 17
Lid geworden op: 15 apr 2010 19:49
Locatie: Radewijk

Bericht door trac »

he jelmer, had je mooie Dodge's al gezien op het modderpoel forum. Fraai te zien die Cummins ombouw, dit lijkt me ook wel wat voor mijn w200 (ooit!). Verkrijgbaarheid van de 6BT blokken is hier bovendien niet zo optimaal, maar in de USA aardig gewoon zo het lijkt.

Bram
...ervaring is datgene wat je hebt, net nadat je het nodig had...
Plaats reactie