Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Km-stand Dodge ram 1500 - 400.000 KM teveel?

Hier vind je antwoorden op veel gestelde vragen, tips en wetenswaardigheden.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Beste dodgers,

Een korte vraag namens mijn broertje,
Hij is op zoek naar een dodge Ram (1500-2500) voor zijn eigen bedrijf, waarbij hij ca 3500 kg moet kunnen trekken

Nu heeft hij er één gevonden, maar deze heeft een Km-stand van ca 400.000 Km, het betreft een 5.2I V8 magnum blok.

Raden jullie het aan zo'n auto in gedachten te houden, of zijn het simpelweg teveel Km's.

Ben benieuwd naar jullie opinie,

Groeten de gebroeders Deurhof
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
divigo
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 sep 2008 16:01
Locatie: Etten-Leur

Bericht door divigo »

Ik denk dat dat afhangt van wat er voor gevraagd word en wat je broer ermee gaat doen.
3500 kg af en toe in de omgeving is iets anders als weekelijks met 3500kg op en neer naar bijvoorbeeld Denemarken.

Wat ik ook vind meetellen is waar de auto vandaan komt. Voorbeeld een koeriersauto is iets anders als een bakkersauto. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Hij is loonwerker/grondverzet(ter) en zal zo nu en dan met een trailer met minikraan trekken ca 3500 kg (allemaal niet te ver uit de buurt)

daarnaast word de auto voor dagelijks vervoer gebruikt. waar de auto vandaan komt weet ik (nog) niet.
maar qua hoeveelheid km's, is 4 ton hoog voor een 318 magnum, of zal dat niet zo'n probleem zijn


m.a.w. wanneer is een 318 magnum zo'n beetje afgeschreven?

alvast bedankt

p.s. Een w200 lijkt ons niet betrouwbaar genoeg als bedrijfsauto. Als bedrijf kan je niet even wachten totdat onderdelen etc binnen zijn, vandaar een nieuwere dodge




Edited By Laurens on 1294776689
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

een motor met een groter slagvolume kan in de regel meer km maken dan een motor met klein slagvolume , (wellicht elke 1ltr inhoud /100.000km hanteren),en is er licht werk mee gedaan of zwaar werk ? ( als de auto eens praten kon en zeggen wat hij allemaal meegemaakt heeft) ik bedoel er mee te zeggen dat t een gok blijft ,geluk ermee hebben of niet , ik zou in ieder geval eens het olieverbruik en gedane onderhoud (dealer ?) eens nagaan.
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb maar in Den Helder woont een persoon die heeft een Chevy Van met 1 miljoen kilometers op de teller!!! De man gebruikt hem dagelijks en uiteraard wordt de Van goed onderhouden.

Maar waarom geen W200/D200? Als je er geen bagger evenementen mee afgaat en je onderhoud m goed zijn ze echt wel betrouwbaar. Ik ken er een aantal die dat doen.
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Persoonlijk vind ik het erg veel km's... Vergeet niet dat het niet alleen de motor is, maar ook de rest van de onderdelen aan de auto die 400000 km hebben rondgedraaid. Denk eens aan wiellagers, versnellingsbak enz enz. Ook zullen de ophangrubbers en fuseekogels wel eens wat minder kunnen worden na zo'n tijd. Maar uiteindelijk is het een kwestie van geluk hebben of niet.
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Ik vind het nogal wat km's.. Dan moet de prijs wel erg laag zijn?
En is het zeker dat de stand klopt? is het een geimporteerde die misschien bij import is aangepast?
Dan is de stand nog hoger.
frunnik
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 mar 2004 21:49
Locatie: Brummen

Bericht door frunnik »

waar om neem je geen w200 en bouwt hem om naar be kombienatie laatbak er af schotel er op en luchtremmen
zo kun je ale onderhout zel doen en als je er voor zorcht dat je de meeste onderdeelen op vooraat heb hoef je ook niet alte lanch wachten
groet
Frenk
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

precies, ik heb een W-200 gehad die ik 14 jaar lang als dagelijks vervoer gebruikte. zelfs ben ik er daarna nog eens een maand mee naar Libië geweest, 10.000Km door de woestijn!
en hij heeft me ECHT niet laten staan!!!

tja, goed onderhoud is alles!
misschien moet je broertje de auto eens bekijken?
en ik weet niet wat de prijs is, maar die kan nooit hoog zijn! normaal is een auto met 4 ton echt wel afgeschreven! wat niet wil zeggen dat er geen mogelijkheden meer mee zijn...
maar dan moet hij er eerst tijd en geld in investeren voordat het weer een goede betrouwbare auto is. (ik heb hem niet gezien hoor!)

kortom, met 4 ton op de teller, kan het alleen een lage prijs zijn.
maar dan moet ie wel rekenen dat ie het een en ander aan onderhoud voor zijn kiezen gaat krijgen! en bij een ram zal het waarschijnlijk ook wel enkele dagen weken zijn voordat bepaalde onderdelen binnen zijn, EN de prijzen van DIE onderdelen liggen een stuk hoger dan van een W of D -200!!

succes!
groet, Bart
Plaats reactie