topsnelheid
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 09 nov 2009 12:45
- Locatie: Stroe
Ik heb een 76er gehad met de oude hummers, headers en een holley 4bbl en daar reed ik de naald de teller uit.
(dus een heel eind voorbij de 90Mph op de teller)
Dat is echt een hele ervaring, je Dodge stuitert en slingert alle kanten op, echt levensgevaarlijk en het verbruik is dan ook niet erg gunstig, 1:2 is dan nog zuinig.
Mijn huidige 77er met 33"banden en standaard carb en uitlaat gaat niet harder als 80Mph en alleen als de weg vlak is.
(dus een heel eind voorbij de 90Mph op de teller)
Dat is echt een hele ervaring, je Dodge stuitert en slingert alle kanten op, echt levensgevaarlijk en het verbruik is dan ook niet erg gunstig, 1:2 is dan nog zuinig.
Mijn huidige 77er met 33"banden en standaard carb en uitlaat gaat niet harder als 80Mph en alleen als de weg vlak is.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
verbruik gaat idd fel de hoogte in eens boven de 70mph.
normaal rijd ik altijd maar een 55-60mph en trek niet door. heb dan een gemiddeld verbruik van 1:4.
heb 1 rit van 90km ongeveer 60km lang op 85-90mph gereden en had bij het tanken een gemiddeld verbruik van 1:3.
ik haal iets van 550km met 1 tankbeurt LPG, ik heb 450km lang ongeveer 1:4 gereden, en die 60km goe doorgetrokken. om men gemiddeld verbruik op die korte periode van 1:4 naar 1:3 te krijgen zou men dodge op die 60km een verbruik moeten gehad hebben van 1:1,5.
ik kan men naald niet uit men teller rijden, men motor draait dan 4500rpm en de naald tikt de 90mph net niet aan. als je groter banden steekt, dan blijft je teller toch steeds dezelfde snelheid aangeven (uitgaande snelheid van de versnellingsbak), maar door de grotere wielen heb je een hogere eindsnelheid (en veel km-teller afwijking)
Edited By fcapri on 1288685903
normaal rijd ik altijd maar een 55-60mph en trek niet door. heb dan een gemiddeld verbruik van 1:4.
heb 1 rit van 90km ongeveer 60km lang op 85-90mph gereden en had bij het tanken een gemiddeld verbruik van 1:3.
ik haal iets van 550km met 1 tankbeurt LPG, ik heb 450km lang ongeveer 1:4 gereden, en die 60km goe doorgetrokken. om men gemiddeld verbruik op die korte periode van 1:4 naar 1:3 te krijgen zou men dodge op die 60km een verbruik moeten gehad hebben van 1:1,5.
ik kan men naald niet uit men teller rijden, men motor draait dan 4500rpm en de naald tikt de 90mph net niet aan. als je groter banden steekt, dan blijft je teller toch steeds dezelfde snelheid aangeven (uitgaande snelheid van de versnellingsbak), maar door de grotere wielen heb je een hogere eindsnelheid (en veel km-teller afwijking)
Edited By fcapri on 1288685903
Ik haal 1400km, op een tankbeurt LPG ,en heb dan nog 80ltr in mijn reserve lpg tank.
Naar het geluid te horen, moet de naald van de teller,wel twee keer rond gaan. :D
Ik rij altijd 55/60 mijl ,en het verbruik is 3,5ltr.
Met zware aanhanger 2,5ltr.
Edited By JAN/DODGE on 1288689638
Naar het geluid te horen, moet de naald van de teller,wel twee keer rond gaan. :D
Ik rij altijd 55/60 mijl ,en het verbruik is 3,5ltr.
Met zware aanhanger 2,5ltr.
Edited By JAN/DODGE on 1288689638
gr Jan
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
ooit eens met de hummer banden onder de dodge de 160 km per uur gehaald!dan schijt je wel je broek vol, met een w200 aan die snelheid!
hummerbanden zijn wel een ramp bij spoor vorming,je rijd plots op het andere vak.
nu heb ik banden met maat 70 velg 16,komt ongeveer overeen met een 31 a 32 usa maat.en over de autostrade tuf ik nu gesaapig met en 100 km op de klok.
hummerbanden zijn wel een ramp bij spoor vorming,je rijd plots op het andere vak.
nu heb ik banden met maat 70 velg 16,komt ongeveer overeen met een 31 a 32 usa maat.en over de autostrade tuf ik nu gesaapig met en 100 km op de klok.
Mijne houd op bij max 135km/u
Dit is met bodylift 3" en op 35" BF A/T banden. rij dan ongeveer 70/75mph op de teller. maar hou altijd gps aan :) Maar dan valt er nog goed mee te rijden. superstrak alleen vibreerd de cabine en de tussenbak pook rammeld als een gek. je kan goed merken dat de luchtweerstand boven de 100km/.u goed toeneemt, je hoord dan veel met gesuis.
Dit is met bodylift 3" en op 35" BF A/T banden. rij dan ongeveer 70/75mph op de teller. maar hou altijd gps aan :) Maar dan valt er nog goed mee te rijden. superstrak alleen vibreerd de cabine en de tussenbak pook rammeld als een gek. je kan goed merken dat de luchtweerstand boven de 100km/.u goed toeneemt, je hoord dan veel met gesuis.
ik heb vroeger ooit de 140 km/h aangetikt, maar wel met een d200.
Ik had nog wel gas over, maar durfde niet harder.
met de chevy van is die snelheid ook geen probleem, maar 115 is hard zat.
Ik had nog wel gas over, maar durfde niet harder.
met de chevy van is die snelheid ook geen probleem, maar 115 is hard zat.
Greetz, Rob..
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
Tuurlijk spoor ik niet!! Ben geen trein!!
Rock On!!
Daily: Opel Vectra Sport '01
Rest : Chevy Van Gladiator '81
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
4bbl carb. / intake / headers / grotere banden heb ik ooit eens 75mph (omgerekend 135km/h) aangetikt, en ik heb nog over.
Maar tering, dat is lomp hard voor een W200, 50/55/60mph max vind ik hard zat om te rijden.
Mooie van mijn beesje is als ik erin rijd dan heb ik zoiets van: f*ck de tijd, lekker cruisen, ik kom er wel.
Edited By Sander-1987 on 1288731758
Maar tering, dat is lomp hard voor een W200, 50/55/60mph max vind ik hard zat om te rijden.
Mooie van mijn beesje is als ik erin rijd dan heb ik zoiets van: f*ck de tijd, lekker cruisen, ik kom er wel.
Edited By Sander-1987 on 1288731758
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
ik rijd altijd een 50-55mph, soms bij inhalen 60mph en de dodge rijd als een gewone auto.
ook bij 75mph rijd hij nu vlot, k hoor wel veel lawaai van de tussenbak als ik zo langzaam gas los. dus ofwel laat ik hem volledig uitbollen, ofwel gas geven, maar niet tussenin want dan rammelt er vanalles.
ook bij +80mph rijd hij normaal. vroeger kon ik niet eens aan 60mph geraken maar dit is nu volledig weg met deze banden
ook bij 75mph rijd hij nu vlot, k hoor wel veel lawaai van de tussenbak als ik zo langzaam gas los. dus ofwel laat ik hem volledig uitbollen, ofwel gas geven, maar niet tussenin want dan rammelt er vanalles.
ook bij +80mph rijd hij normaal. vroeger kon ik niet eens aan 60mph geraken maar dit is nu volledig weg met deze banden
Sander-1987 schreef:Mooie van mijn beesje is als ik erin rijd dan heb ik zoiets van: f*ck de tijd, lekker cruisen, ik kom er wel.
Dan heb ik nog een mooie voor jou..
Gewoon op tijd vertrekken, dan kan je ook in je euro gebakkie lekker cruisen!
Maar dan met de gedachte "F*ck haast, daar heb ik geen tijd voor!"
* kut censuur!
Edited By Robbie on 1288790201
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
- Locatie: Lommel
- Contacteer:
Ik vertrek optijd, en met mijn euro bakkie rij ik ook 'rustig'.Robbie schreef:Dan heb ik nog een mooie voor jou..Sander-1987 schreef:Mooie van mijn beesje is als ik erin rijd dan heb ik zoiets van: f*ck de tijd, lekker cruisen, ik kom er wel.
Gewoon op tijd vertrekken, dan kan je ook in je euro gebakkie lekker cruisen!
Maar dan met de gedachte "F*ck haast, daar heb ik geen tijd voor!"
* kut censuur!
Maar met me dodge dan lijkt het tijd gevoel helemaal niet te bestaan en hoeft het allemaal niet zo snel te rijden, en gewoon lekker genieten van een V8 die staat te ronken.
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?