Electronisch probleem - Soms wel stroom soms niet.
Hallo allemaal,
Ik heb met mijn Dodge het volgende probleem: Als ik begin met rijden heb ik volgens de stroommeter 11volt. Na een tijdje rijden branden de lampen in een keer iets feller en heb ik wat meer als 13volt.
Als ik eenmaal 13volt heb dan blijft deze ook de hele rit staan hierop.
Maar wat ik vreemd vind is dat ik de eerste 10 minuten minder stroom heb. Lijkt me geen loscontact omdat hij vervolgens een hele rit gewoon op 13V blijft staan. Ik heb pas een andere dynamo erop zitten, maar bij de oude dynamo had ik het zelfde probleem. Ook zit er nog niet lang een nieuwe accu in.
Heeft iemand een idee waar ik nu moet gaan zoeken??
Alvast bedankt.
Rene
Ik heb met mijn Dodge het volgende probleem: Als ik begin met rijden heb ik volgens de stroommeter 11volt. Na een tijdje rijden branden de lampen in een keer iets feller en heb ik wat meer als 13volt.
Als ik eenmaal 13volt heb dan blijft deze ook de hele rit staan hierop.
Maar wat ik vreemd vind is dat ik de eerste 10 minuten minder stroom heb. Lijkt me geen loscontact omdat hij vervolgens een hele rit gewoon op 13V blijft staan. Ik heb pas een andere dynamo erop zitten, maar bij de oude dynamo had ik het zelfde probleem. Ook zit er nog niet lang een nieuwe accu in.
Heeft iemand een idee waar ik nu moet gaan zoeken??
Alvast bedankt.
Rene
Na een aantal keer van alles te proberen ben ik er achter dat het stroom probleem met het toerental te maken heeft. Als ik de auto in zijn vrij zet en gas geef tot aan een bepaald toerental springt de stroommeter van 11V naar 13V.
Als ik heel even dit toerental heb gemaakt blijft vervolgens de hele rit het Voltage mooi op 13V. Zou dit dan ook de Spanningsregelaar zijn?!?
Als ik heel even dit toerental heb gemaakt blijft vervolgens de hele rit het Voltage mooi op 13V. Zou dit dan ook de Spanningsregelaar zijn?!?