Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

nieuw ontstekingssysteem

115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

hey dodgefreaks na teveel kloteproblemen met de ontsteking(naar het schijnt ben ik niet de enigste) ben ik zinnens heel het boeltje te vervangen is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet of het volgende lijstje alles bevat en of alles wat ik kon vinden wel uberhaubt past op ezekiël(ezekiël heeft een 318 motor van 1978)( dat ie zich niet verslikt de buurt heeft backfires genoeg gehoord) 1: mallory unilite distributor met vacuum advance en active power filter 2:mallory promaster coil met electronic breakerpoint 3: mallory ballast resistor 4: mopar high performance electronic controler unit 5:mopar constant output voltage regulator en mallory 8mm straigt sparkplug boots pro sidewinder wire set elke comentaar is welkom ik wil geen zotte kosten doen voor niks als het zover is kan er misschien iemand iets mee bestellen bij summit (kwestie van de transportkosten te delen) dank bij voorbaat jan uit stekene dodge or die
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Surf, bijna iedereen rijdt tamelijk probleemloos met de standaard Chrysler electronische ontsteking met ballastweerstanden. 't Is alleen wel zaak ervoor te zorgen dat je bedrading, bougies, bougiekabels, en kontaktslot(!) in orde zijn, en dat de module een goede massaverbinding heeft. Daarbij zijn goede verbindingen en aansluitingen belangrijker dan een keurig gelabelde kabelboom, gezien de functionele spaghetti onder mijn motorkap.. :D

Wat mij in het recente verleden nogal wat koppijn heeft bezorgd is de startmotort en de accu, want als je start kan de startmotor weliswaar al dan niet kreunend ronddraaien, maar als die zóveel stroom trekt dat de accuspanning tijdens starten onder de 8 à 9 volt zakt, zal je motortje erg moeilijk (of helemaal niet) starten. Je zou tijdens starten eens een voltmetertje aan de accuklemmen kunnen knopen.

Zelf heb ik een hele poos met een MSD 6AL rondgereden (tot die overleed...) en ik had inderdaad de indruk dat ie daar wat mooier mee liep, maar ja indrukken zijn indrukken. Nu zit er weer een originele ontstekingsmodule in, en hij loopt prima..

Verder heb je het over backfires, weet je zeker dat je nergens een vacuumlekje, of een lek uitlaatspruitstuk hebt. Of hang 's een 4 gas tester in je uitlaat (zul je voor naar een garage moeten), misschien is ie wat te arm afgesteld. Dat gebeurt wel 's om 'm met minder dan 1,5% CO door de apk te krijgen. Ik heb de mijne ook wel 's opgehaald, en dan liep ie als een betonmolen. Dat loste ik meteen na thuiskomst op door 'm weer wat rijker te zetten..
115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

ik heb toch vakantie dus ga ik dat allemaal eens bekijken (het vrouwtje zal weer lachen) bedankt voor de reply want alles vervangen is vreed duur groeten jan dodge or die ps: verdere comentaar is nog steeds welkom
bor
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 mei 2002 16:39
Locatie: felle noorwegen

Bericht door bor »

hoi,
de orginele chrysler ontsteking die op onze motor
zit is zeer betrouwbaar en hoeft echt niet vervangen
te worden voor een dure aftermarket uit mexico
zonde van t geld veel leuker om dit aan brandstof
uit te geven.
rob. ;)
115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

I KAN MAYBE BETER HET PROBLEEM EENS UITLEGGEN: starten doet ie probleemloos zowel op gas als benzine zelf als ik gas geef in N of P dan is er geen probleem(behalve als ik kickdown geef dan backfired ezikiël langs de luchtfilter) maar als ik in R,1,2 of D wil vertrekken dan valt ie stil. als ik het HEEEEL zachtjes doe dan rijdt ie wel maar het minste gas teveel en boem,boem en stilvallen starten doet ie wel terug meteen maar dat is dan ook alles lekken kan ik niet vinden de carburator is uitgekuist en afgesteld waar kan ik nog kijken? ??? ??? groeten surf thanks voor de replys tot nu toe dodge or die
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Kijk (op benzine, stilstaande motor) eens IN de carburateur en je trek het gas eens snel helemaal open, dan moet de acceleratiepomp 2 straaltjes benzine op de gaskleppen spuiten, doet ie dat niet dan is er iets mis met je accelaratiepomp, en heb je waarschijnlijk je probleem te pakken. Is maar 5" werk.
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Ik heb dit probleem ook eens gehad.
Bij mij lag het toch aan de stand van de onsteking.

Een heel klein beetje draaien aan de verdeler was de oplossing.

Daarna heb ik overigens ook de verdelerkap en rotor vervangen die waren helemaal ingebrand.



Edited By AquaFobia on April 23 2003 at 19:30
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

thanks ik heb het bekeken maar de acceleratiepomp blijkt het te doen ik ben vandaag begonnen met het uiteenhalen van de distributor en alle draden en aansluitingen aan het nakijken en uitmeten ik hou jullie op de hoogte groeten surf dodge or die ( de laatste tijd meer dood dan dodge) :angry: :p ;)
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

hoeveel spanning krijg je op je ontsteking?
bij mij was de spanning te laag op de bobine
er zit een 9 volt bobine op je dodge maar die doet het een stuk beter met 12 volt . ik heb een kabel over mijn weerstand gezet en toen was het over.
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

bedoel je naar de voeding van de bobine gewoon een andere draad trekken? moet daar een zekering tussen? thanks for the reply want ik word echt radeloos en de enige garage in mijn buurt die er iets van kent zijn niet men beste vrienden dus ik moet het zowat zelf oplossen groeten jan uit stekene
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Berry, met alle respect, maar dat verhaal over die 9v bobine is een beetje raar. Als je de originele schema's van je dodge bekijkt, zul je zien dat tijdens starten de ontstekingsmodule de volle 12v krijgt, maar als je contactslot op "ign. run" (=motor loopt) staat, krijgt de module zijn spanning via de ballastweerstanden, en dat zou inderdaad wel eens 9v kunnen zijn. Ik denk dat Chrysler dit zo heeft ontworpen omdat op die manier de module wel wat langer mee zal gaan.

Wat een vriend van me wel heeft meegemaakt: standaard EU bobine van een 4-pitter in z'n dodge, welke hem daarna steeds na een kwartiertje rijden liet staan. Deze bobine kon er duidelijk niet tegen 2x zoveel vonken te leveren dan in zijn vroegere leven (4 cyl. versus 8 cyl.)

Verder krijgt je bobine zijn pulsen van die bewuste ontstekingsmodule, het is geen verbreker (contactpuntjes) naar je 12v, maar ietsies ingewikkelder (Frans, als je je geroepen voelt, neem het dan svp v/a hier even over)

Groeten,
Rienk
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

als ik op de bobine 12 volt zet loopt mijn auto goed maar zodra
ik het kabeltje dat ik over de ballastresistor heb gezet verwijder loopt m"n dodge kut. ik heb hierover navraag gedaan en men zei dat mijn bobine op 9 volt niet voldoende spanning krijgt en op 12 volt wel. ik weet dat het een frot oplossing is maar wel een die werkt (voor mij althans).ik heb het zo bekeken als er een 9 volt bobine opzit dan start de motor op 12 volt veel sneller en als ie loopt heeft ie aan 9 volt genoeg maar als er een 12 volt bobine opzit loopt ie op 9 volt klote. berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
Plaats reactie