Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

cardanas - centreren

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

de achterste aandrijfas van mijn w300 danst nogal op en neer tijdens het aandrijven ,nu heb ik m gedemonteerd om te laten uitlijnen / balanceren maar dit is tot nog toe niet succesvol omdat de weinige mensen met zo een machine alleen schroefflensen kunnen inspannen en niet de yoke die wij hebben ,wie weet een bedrijf die dit wel kan of heeft er wellicht iemand een andere as liggen ?
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Hey Bas, ik heb nog een aandrijfas van een W200 liggen,

ik weet niet of die hetzelfde zijn als die van een W300,
je weet me in ieder geval te vinden, groeten Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

de cardanas van de w200 is ca tien cm korter ,ik kan m denk ik laten balanceren bij cardanas apeldoorn maar heb de yokes nodig om hem in te spannen ,één yoke heb ik al (van een w200 vooras ,deze past gewoon op de kruiskoppeling van mijn as) wie heeft er nog één te leen ?
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Hee Bas,

In Arnhem zit ook een goeie die in truckparts doet, maar die heeft ook een balanceerservice e.d.
jammer genoeg ben ik de naam kwijt. maar hij zit (zat?) op een klein industrieterreintje in (in of dichtbij) de stad .

groet, Bart
groet, Bart
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

area51 schreef:Hee Bas,

In Arnhem zit ook een goeie die in truckparts doet, maar die heeft ook een balanceerservice e.d.
jammer genoeg ben ik de naam kwijt. maar hij zit (zat?) op een klein industrieterreintje in (in of dichtbij) de stad .

groet, Bart
ja dat is van wijlhuizen maar die wist niet of ie dat doen kon vanwege het inspannen aan de flensen , de meeste assen hebben zon ronde schijf als flens met gaten erin waar je bouten door kunt steken om vast te zetten.
Plaats reactie