Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

hardware origineel stuurhuis

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Oké, we hebben het hier al vaak gehad over het reviseren van stuurhuizen.

men gaat dan op zoek naar een revisiesetje bij bijvoorbeeld rockauto of anderen.

dan koopt men zo'n revisiesetje, en blijkt dit alleen te bestaan uit keerringen en eventueel lagers.

Maar wat als je nu op zoek bent naar de tandheugel, of de wormas, omdat deze helemaal aan gort zijn, stukken eruitgebroken e.d.?

Heeft er iemand daar een oplossing voor, anders als simpel een andere kopen? (tenslotte komen we nu in een tijd dat een andere zonder veel slijtage ook steeds zeldzamer begint te worden.)

Ik hoop dat er iemand is die hier meer van weet als ik, (en dat is niet moeilijk...)
groet, Bart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Heb je het over een manueel- of bekrachtigd stuurhuis?

Revisiesetjes zijn altijd voor "normale" slijtdelen. De delen die jij noemt zouden normaal gesproken niet zo snel mogen slijten. Deze delen zijn dus ook niet (gemakkelijk) te vinden.
Als je deze delen al los zou kunnen kopen, zijn ze vaak duurder dan een compleet (gereviseerd) stuurhuis.
Gereviseerde stuurhuizen zijn nog wel gewoon te koop.

Andere oplossing is een gebruikte (1 of meer) en dan weer een goeie samenstellen uit de goede delen.
Probleem is wel vaak dat gebruikte stuurhuizen allemaal hetzelfde probleem hebben.
Ik heb zelf nl. drie manuele stuurhuizen liggen, allemaal met de voorkant van de wormas in de soep. Waarschijnlijk niet zo'n geslaagd ontwerp voor onze auto's.
Gerhart
Plaats reactie