Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Inkopen bekrachtigt stuurhuis - Inkopen stuurhuis in Amerika

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
b.ochse
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2003 21:03

Bericht door b.ochse »

Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het modderen met speling op het bestaande stuurhuis. Nu lekt het stuurhuis ook nog vet.
Ik ben op zoek naar een bekrachtigt stuurhuis met pomp.
Een vriend van mij zit op dit moment in Amerika voor een opleiding. Hij neemt zelf een Amerikaanse auto mee naar Nederland. Hij kan ook onderdelen voor mijn dodge meenemen. Weet iemand wat voor type of merk stuurhuis en pomp ik nodig heb? Ik heb een dodge W200 uit 1976. Ik ben bang dat ik anders een verkeerd model krijg.

Alvast hardstikke bedankt!!!


Groetjes Benno Ochse : :(
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

In de verenigde staten hebben ze ook gewoon komplete setjes met alle benodigde delen (pomp, v-riem, slangen, stuurhuis).
Het gaat erom dat je automerk, type (vooral dat het een pick-up is) en bouwjaar specificeert.
Als het goed is krijg je dan een Saginaw type708.

Als je slim bent, laat je gelijk een nieuwe "rag joint" meekomen. Dat is die canvas ring die tussen je stuurhuis en je stuurstang zit.
Meestal zijn die dingen al net zo oud als je Dodge en, omdat je alles nu toch los hebt liggen, kun je 'm nu heel gemakkelijk vervangen. En hier in Nederland heb ik nog geen nieuwe kunnen vinden.



Edited By Gerhart on April 07 2003 at 18:51
Gerhart
spookje
Berichten: 109
Lid geworden op: 19 okt 2002 15:25
Locatie: voorhout

Bericht door spookje »

:D kun je voor mij ook zon rag joint bestellen want ze zijn hier niet te koop hoor wel
groeten casper en trudi ???
Dodge w 200 '77
Dodge D200 ' 77
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

mmmmm.....als je dr nou 10 tegelijk kan bestellen wordt stuurbekrachtiging mischien wel betaalbaar ??? ik ga jou es in de gaten houden :p
GROETE' SICKY
b.ochse
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 mar 2003 21:03

Bericht door b.ochse »

Alvast bedankt voor de informatie. Ik hoop dat ze er er een beetje uitkomen. Ik zal kijken of ik een paar van die ringen mee kan nemen. Ik heb ook geen idee of het wel interessant is om spullen te bestellen en te importeren. ???
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:) wil je mij ook noteren voor een ragjoint(legalize it!) ??? bvd&SUCK6 ;)



Edited By sicky61 on April 17 2003 at 17:48
Bijlagen
powersteering.jpg
powersteering.jpg (13.43 KiB) 2786 keer bekeken
GROETE' SICKY
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:) Zo,eindelijk es mazzel.Via-en met nico(bedankt!!!),een powersteering gekocht,voor weinig.Ben ,thuis gekomen,maar gelijk verder gegaan met de kilo roest eraf bikken.Het spul lijkt in orde.Voor het eronder gaat wilde ik het in de hammerite kwasten.Weet iemand of dit zinvol is,of verspilde energie ???
GROETE' SICKY
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

och het kan denk ik geen kwaad als je hem een leuk kleurtje geeft,hij word er niet slechter op alleen maar mooier :)

mvg rudodge
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Als je 'm geel maakt met rooie stippen stuurt ie rechtsom lichter, en als je 'm rood maakt met gele stippen, zal die linksom lichter sturen. Gezien al die minirotondes die bij de div. gemeentes zo in de mode zijn, zou ik 'm geel met rooie stippen maken :p :D :p
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

ik zal het proberen rienk,heb "oh...toevallig" nog een potje stippen liggen van rond 40.That will do the trick :p
GROETE' SICKY
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:D Hallo Jan :D

Proficiat met je stuurbekrachtiging, ik wil je een tip geven voor dat je hem eronder hangt.
Als die al lang buiten gebruik is en mischien droog heeft gestaan (zonder olie ) kijk dan even of de oliekeerringen niet zijn opgedroogd op de pomp en op het stuurhuis, nu kun je ze nog makkelijk vernieuwen.
Mij heeft het een dag werk gekost om alleen de pomp te revieseren, ik wens je veel geluk toe met je powersteering. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Hoi country 4all,de dodge waar 'ie onderuit komt is rijdend de sloop opgegaan''so to speak''en zat dus vol.Bedankt voor het advies.Weer wat wijzer ??? en een stuk blijer :)
GROETE' SICKY
Plaats reactie