W200 startprobleem

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Heey Dodgers, graag maak ik gebruik van jullie kennis en expertise:
Gisteren kwam ik "normaal" rijdend thuis. Ik wilde ff later weer weg: Geen stroom meer als ik de contactsleutel omdraaide. Wel knipperlichten en radio (direct op de accu).
Alles gecontroleerd, bleek het kabeltje bloot te liggen van de accu naar het startrelais waarschijnlijk door schafielen.
Kabeltje even losjes ingetaped en gestart: Hij liep!!
Ik laat de dodge even lekker pruttelen voor het weggaan, zet hem in z'n achteruit: Plof!! alles uit (motor en weer geen stroom).
De volgende ochtend heb ik het kabeltje weer opnieuw losgemaakt en gelijk alles aan contacten en aansluitingen schoongemaakt en alles getaped.
Getest en ik heb weer stroom op het contact als ik de sleutel omdraai!!!
Maar nu:
Hij start niet meer, de startmotor draait goed rond, er komt gas (ik rij alleen op gas) in de carburateur, er staat spanning op de bobine, de accu levert spanning, in de verdelerkap geen rare dingen ontdekt, en ik heb 1 bougie getest (als je boven de motor zit de 3e van links) en die vonkte.
Alles lijkt het te doen maar hij start niet!!!
Wat nu? het lijkt alsof er geen brandstof in zit of geen vonken komen.
Ik ben lost!
Wie kan mij van raad voorzien?

Peet
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Hoi Peet,

ik neem aan dat je je tank(s) gecontrolleerd hebt,je zult de eerste niet zijn die met lege tanks probeert te starten.
maar goed, als je een vonk hebt en compressie en een goed brandstofmengsel zou ie moeten lopen.
aangezien je een vonk hebt en het al heel toevallig is dat je ineens geen compressie meer hebt,blijft het brandstofmengsel over.

ik zou:
remmenreiniger o.i.d in carb spuiten en dan starten,loopt ie daarop kun je je ontsteking uitsluiten.
kijk eens of je mixer nog goed vast zit en nergens valse lucht naar binnen trekt.
daarna zou ik controleren of alle gas afsluiters open gaan.bypass je veiligheids relais (tijdelijk !!) bv door middel van een draadje vanaf je koplamp naar de draad van je gasafsluiters (verdamper en tank(s) )
zet je licht aan en starten (zodra je je licht aanzet moeten je afsluiters open gaan en zou je moeten kunnen starten.
laat maar even weten hoe en wat.

Good luck.

Cheerzzz
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
peet
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 jun 2010 16:16
Locatie: wieringerwerf

Bericht door peet »

Luc,
bedankt voor je reactie.
Ik snapte er geen snars van, aan de hand van wat jij zei heb ik alles nog eens nagekeken (dit keer met versterking erbij) alles klopte, tot het moment dat we de luchtfilter eraf haalden en een beetje 2-takt benzine (had ik nog staan) in de carburateur spoten.
Weer geprobeerd te starten, doordat de luchtfilter eraf was zagen we tijdens het starten dat er vonken van één van de bougie kabels af sprongen, deze kabel lag tegen het waterafvoerslangetje aan(!) ook kwamen er vonken vanaf de kabel op de verdelerkap die naar de bobine gaat.
Niet best dus, ik ga maar een nieuw setje bougie kabels bestellen.
In ieder geval alles gescheiden van elkaar en starten maar weer.
Hij deed het!!
Mogelijk kwam dus gisteren tijdens het in zijn achteruit zetten van de dodge (wat meestal met een schok gepaard gaat) de bougiekabel tegen het afvoerslangetje, waardoor alles er mee stopte.
Uiteraard weer geprobeerd net, maar geen probleem meer. De accu staat inmiddels op de oplader, hij was een beetje leeg geraakt......

Ben wat wijzer geworden....................
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

leuk hè,
die Dodgekes :D



Cheerzzzzzz

Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Plaats reactie