Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stuur zit muurvast - Stuur zit vast

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
thedodge
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Contacteer:

Bericht door thedodge »

Beste Dodgers,

dit weekend wilde ik het originele stuur van mijn W200 vervangen door een sportstuur. Ik krijg het originele stuur er alleen met geen mogelijkheid af... Poellietrekker geleend bij de buurman, maar ik heb nergens grip. Het stuur is van kunststof, dus als ik een beetje kracht zet, trek ik het kunststof bij elkaar. Wie heeft er een goede tip?

Caspar
iron eagle
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 mei 2008 22:27
Locatie: Waddinxveen

Bericht door iron eagle »

Bij mij werkte een trekker perfect ???

Anders zit er niets anders op dan maar flinke klappen aan de achterkant van het stuur geven, net zolang tot er beweging in komt......WEL de moer een stukje op de draad laten zitten, anders krijg je het stuur voor je muil!!!!! :D
Robbie
Berichten: 895
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Die poelitrekker goed strak aandraaien, en dan het liefst met een koperen hamer een klap op de bout van de poelitrekker geven. Als je mazel hebt schrikt ie en is je stuur los.

En wat Iron Eagle zegt: de moer er niet helemaal afdraaien!
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Ik heb zelf een soort poelietrekker gemaakt,

stalen blokje, met 3 gaten, in het middelste gat tap je M10 draad, de andere 2 gaten moeten op de plek komen waar nu ook al gaten zitten in je stuur (onder je claxonmechanisme),

vervolgens het blokje vastzetten op het stuur (let op blokje moet wel binnen de kunstof delen vallen!)
dit vastzetten doe je door het blokje vast te bouten aan die gaten die er al in zaten (welke americaanse maat dit is weet ik niet)

en tot slot de M10 bout in het getapte gat in het midden draaien, en dan blijven aandraaien totdat het stuur los komt (op een gegeven moment klapt ie los!)




Edited By Laurens on 1276518080
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
thedodge
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Contacteer:

Bericht door thedodge »

TOP! Goede suggesties!!! Ik ga het weer proberen! Bedankt!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

goed kloppen achteraan
links, rechts, links rechts, links....
boven onder boven...

en binnen de 2min krijg je het tegen je voorhoofd. spreek uit ervaring. had ik dat maar geweten van die moer hé :p
thedodge
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Contacteer:

Bericht door thedodge »

Poelietrekker gaf geen krimp, ook niet na een flinke tik op de bout... Daarna wezen "kloppen", "Tikken", "Rammen". Links, rechts, boven, onder.... Eerst 2 minuten, toen 5 minuten, daarna 20 minuten. Helemaal niks... Zit nog steeds muurvast. Toch maar eens proberen de zelfgemaakte poelietrekker die Laurens beschrijft te maken
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

harder kloppen :D
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Gewoon voor een paar tientjes een stuurtrekker kopen.
Is hij er zo af.
thedodge
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2009 15:36
Locatie: Ouderkerk aan de Amstel
Contacteer:

Bericht door thedodge »

Toch nog even aan de slag gegaan... Ik kon het niet uitstaan. Nog 10 minuten stug blijven kloppen en inderdaad... Ineens... Plok! Los!!!! Het nieuwe stuur ging er gemakkelijk op! Wat een verbetering! Bedankt voor alle bovenstaande suggesties!!!
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

:) goed hé.
k heb zo al een paar oldtimers aangepakt en de sturen afgeklopt. je moet echt durven doorslaan. en soms eindigd er wel eens een stuur in je gezicht :laugh:
Plaats reactie