Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

"Oude" nieuwe banden - filmpje over het gevaar in "oude" nieuwe

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

interessant filmpje over banden die over datum zijn...

http://www.youtube.com/v/mDgSk5xWkrI
groet, Bart
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

ik kan hier uit ervaring spreken. tegen 110km/h is mijn loopvlak ook losgekomen van het voorwiel op men '74er impala.

1.9ton stop je niet zo makkelijk meer dan, heb zwarte strepen gemaakt voor ongeveer 100meter om de auto gestopt te krijgen. en die strepen gingen alle kanten op.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

en zo een loopvlak brengt serieus schade toe aan de auto. het stuk band is nog op een bmw terecht gekomen en heeft me nog eens een pak geld gekost aan verzekering (reed naar de keuring met platen van een andere auto, alles ok voor de verzekering tot je iets voor hebt)
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

heb serieus mogen hameren om dat plaatstaal weer recht te kloppen.
k mag precies nog content zijn dat ik het kan navertellen




Edited By fcapri on 1271793575
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Wat zou er zijn gebeurd, als er iemand gewond was geraakt en invalide is geworden?
Wel,je betaalt je verdere leven,voor deze persoon.
Hierbij komt nog :Het onverzekert rijden en het besturen van een auto met valse kenteken.




Edited By JAN/DODGE on 1271834068
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
Sander-1987
Berichten: 180
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:28
Locatie: Lommel
Contacteer:

Bericht door Sander-1987 »

Damn, hier sta je (ik i.i.g.) niet bij stil.
Je verwacht als je een set nieuwe banden koopt dat ze weer een x tijd / x km meegaan voordat ze versleten raken en je ze weer moet vervangen.

Moet je nagaan als je met je dots 90km/h of harder over een snelweg heen rijdt naar een meeting ofzo en 1 band kiest ervoor om kapot te gaan. :o




Edited By Sander-1987 on 1271835966
Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Goed op letten ook of een band opnieuw gecoverd is. gerecoverde banden zijn sowieso niet toegestaan voor personenwagens! waarschijnlijk geld dit niet voor de USA. dan heb je inderdaad kans dat de vulkanisatielaag loslaat tussen de orginele band, en het opnieuwe aangebrachte gedeelte.
Hebben jullie vast ook wel regelmatig langs de snelweg zien liggen. de loopvlakken van aanhangers & opleggers. die mogen wel met gecoverde banden rondrijden...
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

JAN/DODGE schreef:Wat zou er zijn gebeurd, als er iemand gewond was geraakt en invalide is geworden?
Wel,je betaalt je verdere leven,voor deze persoon.
Hierbij komt nog :Het onverzekert rijden en het besturen van een auto met valse kenteken.

in belgie mag je met je oldtimer naar de keuring rijden met de platen van je andere wagen. zolang beide autos op dezelfde naam en adres komen.

ik had dit nagevraagd bij de verzekeringsagent, en die verzekerde mij dat die volledig in orde was...
tot je dus iets voor hebt, dan komt da hoofdbureau ineens in actie en zoeken ze allerlei uitvluchten om toch niet te moeten betalen.
op een bepaald moment staken ze de schuld in mijn schoenen dat hun agent mij geen tijdelijk verzekeringspapier had gegeven. ik had er namelijk moeten achter vragen. k heb dan ook eens van mijn oren gemaakt dat ik niet kan weten waar ik moet achter vragen en het hun erkende agent was die me dat vanzelf moet geven. bonusmalus werd van 10 naar 18 gegooid en heb toen maar alle verzekeringen opgezegd daar :p




Edited By fcapri on 1271867735
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Verzekeringman is inderdaad fout en de verzekering staat gewoon in hun recht.
Als het gaat om een kenteken in Belgie ( bekent bij mij ,heb ook vaak een auto laten keuren)gewoon met een bekentekende auto, naar een garagist rijden en zijn garageplaten huren(bevriende )lenen en dan de te keuren auto van deze plaaten voorzien en naar het keuringstation gaan en nu ben je verzekerd en hopen dat je het ,,,roze,,, papiertje krijgt,
Met alle andere bedachte foefjes en praatjes, ben je niet verzekerd.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Ik heb dit gehad 2jaar terug met een cooperband
Was op weg van Belgie naar huis en bij Hilversum ,liep het loopvlak eraf en sloeg mijn linkerachter spatbord aan gort en dat met trailer vol paarden.
Enorm veel kabaal,gelukkig niet gesprongen ,maar reed even op het metalen kanvas.
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
ThijsH
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:49
Locatie: zijtaart [NB]

Bericht door ThijsH »

ben campermonteur van beroep, en bij ons op het werk adviseren wij de klant om de banden te vervangen als ze ouder zijn als 6 jaar.
Ook vanwegen deze reden.
Ga je op zijn kant met een camper door en klap/kapotte band dan zal bij technische onderzoek ook als eerste naar de band leeftijd gekeken worden.
De leeftijd kun je aflezen op de dot code. Bijv. Staat er 4202 op de band, dat beteken week 42 van 2002 of 147< dat wil zeggen week 14 van 1997.

Veel mensen onderschatten het belang van goede banden!
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

en als er niets op staat ?
Ik rij nog met banden van 30 jaar oud, volgens mij, volledig verdroogd met scheuren, maar RDW goedgekeurd. want canvas was niet zichtbaar op de voorbanden. Advies was wel om ze te vervangen.
O voordat mensen wat gaan roepen, ik heb nieuwe besteld.
Jan
Theft_eXP
Berichten: 240
Lid geworden op: 23 jan 2010 00:24
Locatie: Hoogezand-Sappemaar

Bericht door Theft_eXP »

Het gaat em juist over die scheuren. daarlangs komt vocht de band in, daardoor gaat de stalen versteviging doorroesten en knapt daarna.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Ben zojuist ook eens op de banden van mijn dodge camper gaan kijken. DOT 0506 staat er op. Dat zou dus week 5 van 2006 betekenen? Vier jaar oud, dus dan zit ik nog wel safe.
Ik verwacht dat ze eind deze zomer aardig versleten zijn, dus voor de winter komen er dan nieuwe op. Ik wil dan wel gelijk van de 16,5 inch af en 16 of 17 inch wielen kopen.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie