Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Gewoon Rijden

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

14 april mag ik weer terug naar de RDW voor het opnieuw inslaan van het chassisnr.Mijn Dodge is goedgekeurd zonder normaal werkende remmen bij de RDW maar dat is een ander verhaal.Dus na 14 april krijg ik een kenteken en kan eindelijk met mijn Dodge de straat op.Nu lees ik hier allerlei verhalen van mensen die maar af en toe rijden en heel veel tijd kwijt zijn aan het sleutelen aan hun Dodge.Zijn er ook mensen die buiten het normale onderhoud, gewoon kunnen rijden met hun Dodge zonder gelijk ieder weekend een hoop tijd kwijt te zijn met het oplossen van vage problemen?Of na iedere rit weer afkloppen dat hij niet stil bleef staan onderweg.
Mvg John
115-1043365503

Bericht door 115-1043365503 »

goede vraag heel goede vraag maar een dodge koop je nu eenmaal als je een beetje sleutelgek bent groeten surf dodge or die
Ton
Berichten: 549
Lid geworden op: 05 jul 2002 00:28
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Ton »

Tuurlijk zijn er ook mensen die gewoon met hun Dodge rond kunnen rijden zonder veel te moeten sleutelen.
Volgens mij ben ik er vorig jaar nog eentje tegengekomen
:D :D :D
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Elk weekend moeten sleutelen, nee, dat heb ik niet hoor, en ik heb twee dodges die elke dag goed gebruikt worden, dus het kan wel zonder echte problemen.

Tuurlijk heb ik ook wel eens wat, bijvoorbeeld wat de laatste tijd is gebeurt dat van de W200 de ontstekingsmodule defect is geraakt, deze vervangen en hij liep weer als een zonnetje, voor de rest weinig problemen, wel regelmatig het juiste onderhoud uitvoeren natuurlijk.

Voor de rest ben ik op dit moment de "Ambassador" (D350) aan het opknappen, zie hiervoor Member rides.

En natuurlijk nu het mooie weer er weer aankomt zal "Dottie" weer eens aangepakt worden (dit is de VAN B100) van mijn zoontje Daniël, heb die VAN een paar jaar terug gekocht voor 500 gulden, met het idee om hem op te knappen voor mijn zoontje, (nu 16jr) als ie dan 18 is kan ie rijden.

Dus mensen, het kan echt hoor, zonder al te veel problemen in een (oude) Dodge rijden. :)
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik heb mijn Dodge nu zo'n zeven jaar (waarvan ik er de eerste vier regelmatig mee gereden heb) en hij is betrouwbaarder gebleken dan m'n dagelijkse Toyo.
Ik heb eigenlijk nooit gekke dingen aan de Dodge gehad; enkel wat oude elektrische onderdelen.
Gerhart
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Mijn Dodge doet het perfect,mits je het normale onderhoud toepast
Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

heb mijn dodge nu bijna een jaar
heb er veel aan moeten doen maar het beestje had ook 11 jaar stil gestaan, dus dan kan je wel nagaan dat er dingen kapot gaan van al dat stil staan,maaaaaaar voor de rest heeft hij me nog nie in de steek gelaten

groeten rudodge
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Die paar keer dat ie me onderweg liet staan, was het meestal zelf simpel te fixen. Als dat electrische problemen zijn/waren, moet je ze redelijk kort erna wel even degelijk oplossen, anders ontstaat er na een paar jaar een soort van functionele electrische spaghetti onder je motorkap die op zich prima werkt, maar waardoor het ietwat lastig storingzoeken is als er later weer 's iets gebeurt.. (hoe zou ik dat toch hebben ontdekt :p )

Verder geeft een dynamo natuurlijk -op termijn- problemen als je regelmatig door een modderbak heen baggert, want die houdt er niet zo van om met een water/modder mengsel gekoeld en gesmeerd te worden. Ook de startmotor is daar niet helemaal immuun voor (dan weer bloedheet omdat ie vlak achter de headers zit, en dan weer een koude douche.... )

De kruisjes houden dergelijk gebruik makkelijk vol, als je ze maar na iedere terreinrit goed doorsmeert. Het enige echt zwakke punt zijn volgens mij de voorste steekassen en de voorwiellagers, maar dat heeft ook wel iets met mijn rijstijl, de extra pk's, en de 36" hummers te maken. Een ander zwak punt is de ampère meter, en de manier waarop de volle dynamo(laad)stroom door een schutbordstekker(tje) de cabine inkomt, naar de zekeringkast gaat, en wéér door een schutbordstekker onder de motorkap uitkomt. Op te lossen door rechtsstreeks door te verbinden, en de A-meter kort te sluiten. Lees Frans V's Homepage over dit onderwerp maar 's.



Edited By Rienk on Maart 18 2003 at 22:56
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

hoi ik rij gemiddeld 300 km per week met mijn dodge. af en toe zijn er wat kleine probleempjes maar nog altijd gewoon kunnen maken en door kunnen rijden. twee keer opgesleept een maal slecht zekeringcontact van de gasinstallatie. van de snelweg af even meten rijden en een maal zonder gas opgesleept door een twingo! goed onderhoud is alles. veel dodge plezier.
berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
AquaFobia
Berichten: 102
Lid geworden op: 05 dec 2002 21:52
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Bericht door AquaFobia »

Hoi,

Ik rij nu zo'n 1,5 jaar iedere dag met mijn Aquafobia.
Ja, ik sleutel er heel veel aan maar dat komt eigenlijk door de volgende zaken:

1) De Dodge was in een zeer slechte staat toen ik hem kocht en als ik weer wat gespaard heb, vervang ik onderdelen omdat ze defect zijn of preventief.

2) Ik ga regelmatig met de ChaosBoyz het terrein in.

3) Ik rij gemiddeld ergens tussen de 300 en 500 Km per week.

4) Het is gewoon mijn hobby :)

Een ding is zeker, zodra ik het vermoeden heb dat er iets niet meer helemaal is zoals het moet zijn, probeer ik het gelijk te vervangen door nieuw.

Maar ik rij iedere dag weer met veel plezier!

En om nou te voorkomen dat ik niet meer kan sleutelen aan mijn Dodge heb ik er maar alvast een tweede bij gekocht.
Bijlagen
ramcharger.jpg
ramcharger.jpg (19.39 KiB) 2686 keer bekeken
gr,
Ronald

[

'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD

<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Tja,

Wat kan ik nog toevoegen aan zoveel wijsheid van alle anderen..

Ik kan je vertellen dat ik mijn Dodge bijna alleen maar gebruik als terrein rijd hobby (ChaosBoyz) en over de weg het noodzakelijke heen en terug verkeer. (max 6000 km per jaar, voornamelijk in weekeinden lange ritten).

Door het intensieve en wat nonchalante terreinrijden ben ik regelmatig bezig met:

1. Preventief onderhoud: doorsmeren, afstellen en controleren van alles wat los en vast zit.

2. Actief onderhoud: verversen van alle olien waar water in gekomen is (assen en motorblok, sja, sorry) weer het gewone onderhoud en:

3. Reparaties: dynamo's, startmotoren, radiatoren, waterpompen, ruitenwissers, bedrading, bedrading, electra en bedrading (Spaghetti Rienk), kruisjes van de aandrijflijn etc. Oh ja, vergeet het plaatwerk niet, overstekende bomen doen mijn W200 tijdens het terreinrijden geen goed..

4. Erg leuk is het aanpassen en geschikter maken van mijn Dodge door opbouwen van bumperlieren, lampen, rollbars, luchttanks, as-ontluchtingen, 24V dynamo en accus etc etc etc. (strak ga ik em nog opvoeren, eh neeeee, toch maar niet)

Als ik overal op tijd mee ben (controle en vermalendijde zelfdiscipline) hoef ik geen remschijven & blokken, schoenen & trommels te vervangen ( Dom: vooral modder niet goed wegspuiten na een terreinrijdfeestje is funest). Ook heb ik dan geen last van uitgelopen wiellagers....(is duur en lastig!)

Kortom: als je jezelf kan beheersen in het terrein, of nog beter (Grrr, erger): helemaal het terrein niet in gaat, dan heb je aan je W200 een bijzonder trouwe compaan die alleen een klein beetje onderhoud nodig heeft.

Alleen weggebruik, net als alle europeesche auto's uit die tijd (denk aan volvo's 240's, mercedes 200/230 etc) is nooit een probleem. Wel hoort er de extra care bij van 27 jarige mobielen uit een tijdperk dat 100.000 km al veel werd gevonden en Alfa Romeo's en Fiats niet ouder werden dan gemiddeld 5,6 jaar! TOEN!

Keep up the faith

Ciao, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
Plaats reactie