Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

brandstofmeter

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Hallo,

Omdat ik met de Dodge in 2000 naar Libië geweest ben, heb ik een extra benzinetank ingebouwd.
Dus daardoor heb ik ook een extra (vdo) meter bij het dashboard geplaatst.

Wat mij opviel, en dat is eigenlijk ook mijn vraag; deze meter schommelde net zo hard als mijn auto schommelde... Niet leuk!!!

Wat kun je eraan doen om dit zo te maken dat het niet meer zo ergerlijk is?

groeten,

Bart
groet, Bart
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

euh... auto alleen over rechte wegen laten rijden? :D

Je zou dit mss kunnen voorkomen door een elco te plaatsen over de meter. De elco wordt langzaam opgeladen en ontladen door de weerstand van je sensor.

De waarde moet je experimenteel bepalen maar ik denk minimaal 100uF tot zo'n 470uF en neem dan wel een 50 volt versie.

Hoe groter de waarde hoe langzamer de wijzer heen en weer gaat.

Groet
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

eeuuhhh, slik, bedankt Tonnie, een niet electronicus...
groet, Bart
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Als je er aan toe bent geef maar een gil, dan zal ik je helpen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Toch wel vreemd, Bart; ik heb dezelfde tank en heb eigenlijk nooit die problemen gehad.
Heb je wel de vlotterstang verlengd? Dit omdat de nieuwe tank veel dieper is dan de originele.
Gerhart
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

sorry gerhart, :p maar heb jij al eens gereden met jouw tank?

ik bedoel, als je hem gevuld hebt blijft ie heel lang in de bovenste regionen staan, en hoe verder ie naar onderen gaat, hoe vlugger dat ie gaat, dit is normaal, want dat ligt aan de vorm van de tank!, maar wat ik niet prettig vind is dat ie als je rijd (en de benzine in de tank heen en weer klotst) zie je die golfbeweging van de benzine terug op je tankmeter... :angry:

ps jammer dat er geen meters bestaan die onafhankelijk van de tankvorm de inhoud aangeven...

PPS sorry gerhart, dat is te lang geleden, dat weet ik niet meer.




Edited By bart schiks on 1270744760
groet, Bart
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ja, natuurlijk heb ik er mee gereden, anders kan ik niet weten dat het bij mij wel goed ging :p
Wel even wakker blijven!

Als je zegt dat 'ie na vullen erg lang bovenin blijft staan, denk ik dus nog meer dat de stang niet lang genoeg is.
Bij mij gaf hij nl. behoorlijk netjes het niveau aan.

Het weerstandsbaantje is wel aangepast aan de karakteristiek; als de vlotter bovenin ligt, reageert de meter sneller dan wanneer de vlotter onder ligt.
Kun je zien aan de wikkelingen; aan de ene kant zijn de wikkelingen dichter op elkaar dan aan de andere kant.
Gerhart
Plaats reactie