Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Diameter gasleiding

smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Ik heb gister mijn gasleiding van tank naar verdamper effe opgemeten nou zag ik tot mijn verbazing dat die maar 6mm aan de buitenkant is dus binnen ongeveer 4 of 5 ? denk ik.
In hoeverre heeft dat invloed op starten en lopen want ik moet nu best wel vaak choken voor het starten

Kloas
Afbeelding
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Ik ben geen gas-expert, maar ik weet wel dat er door een leiding met een grotere diameter meer gas tegelijk kan doorstromen, dus een dikkere leiding (8mm ?) is in principe beter.
Dat je moet choken met koude(re) motor zou echter niets met de doorlaat van je gasleiding te maken moeten hebben, als de doorlaat niet groot genoeg is, zou je n.l. altijd problemen moeten hebben.
Ik denk eerder dat je verdamper niet goed is afgesteld of misschien zelfs de ontsteking.
Er zijn op dit forum meer dan genoeg topics te vinden die daar over gaan.
Succes met het afstellen!
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
JAN/DODGE
Berichten: 337
Lid geworden op: 12 jan 2008 11:17

Bericht door JAN/DODGE »

Volgens mij heeft het geen invloed op het starten en lopen van de motor .
De druk staat tot in de verdamper, die regelt de hoeveelheid gas die de motor vraagt.
Zelf heb ik een op 6mm en een op 8mm lopen
gr Jan

Wie achter de kudde aanloopt,loopt altijd in de STRONT.
area51
Berichten: 359
Lid geworden op: 29 jun 2001 13:39
Locatie: Frankrijk

Bericht door area51 »

Mijns inziens heeft dit niets met de druk te maken, die staat inderdaad wel.
maar wat gebruikt de motor?
gas, en niet zo heel erg weinig ook...
en dan is het met een gasleiding net als met electriciteit, te veel door een te dunne leiding: smelt de leiding!!! en bij gas, loopt de motor dus niet zoals het hoort...
dus kan ik met grote zekerheid zeggen dat er in mijn Dodge een 8mm gasleiding in komt, dan heeft het motortje altijd voldoende slurp...

succes, Bart
groet, Bart
Dikkiedik
Berichten: 355
Lid geworden op: 06 feb 2004 16:49
Locatie: Obdam

Bericht door Dikkiedik »

Voor een standaard 318 is een 6 mm leiding meer dan voldoende. Pas als je een BigBlock oid hebt met 300+ pk's dan zou je verschil kunnen gaan merken.
Slecht starten op lpg is bijna altijd een kwestie van afstellen. Rij eens langs een gasboer om alles eens goed te zetten, en controleer ook gelijk de staat van je ontsteking. Nieuwe kabels, kap + rotor doet soms ook wonderen. Heeft je ontstekingsmodule een goede massa? Achterkant ff opschuren en een extra massakabel trekken direct naar de accu. Die leiding moet je het iig niet in zoeken.
Groet Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
Plaats reactie