Startproblemen - Startonderbreker

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Dodgie Girl
Berichten: 130
Lid geworden op: 14 jul 2003 21:05
Locatie: Holtum
Contacteer:

Bericht door Dodgie Girl »

Hallo allemaal,

Ik post dit bericht voor een nieuw lid van de DTB: Michel Assink (hij kan nog niet posten op het forum).
Hier volgt zijn vraag:

Ik heb sinds 3 dagen de dodge in mijn bezit en alles liep gesmeerd, tot gisteren
ik liet de auto even zien aan mijn schoonzoon en onder de motorkap gekeken, daar aan wat draden lopen klooien en toen wilde ik hem starten maar hij deed niets meer.
nu blijkt er een startonderbreker op het dashbord te zijn en ik denk dat het daar mee te maken heeft.
ANWB is gekomen en deze heeft de accu na gekeken en die was inorde.
hij vertelde mijn dat het waarschijnlijk de startmotor moet zijn, die wilde namelijk niets doen.
ik heb de draden van de startonderbreker los van het schakelaartje gehaald en doorverbonden, maar hoe meer ik aan de draden klungel hoe gekker de auto doet.
als ik nu mijn toeter aanzet gaan mijn lichten branden(geniaal maar niet grappig hahahaah)
er is dus volgens mij iets niet goed met de bedrading ook omdat mijn achterknipperlichten problemen geven,als ik deze los heb gehaald van de auto en ze daarna weer monteer lijkt het net of het huis contact moet maken met het chassis, want als ik hem aandruk doet hij het wel en dan weer niet (rarara wat is dat nu weer HAHAHA)
maar goed helaas het was even leuk om in de dodge te sturen voor 2 dagen, nu kan ik alweer op de fiets naar het werk.

Mocht iemand een idee hebben hoor ik dit graag, alhoewel ik van plan ben om met der tijd de bedrading te vervangen, maar daar ben ik nu niet mee geholpen.
Alvast bedankt!
lucadee
Berichten: 363
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:56
Locatie: geulle
Contacteer:

Bericht door lucadee »

Hoi,

ik denk dat er niks anders opzit dan met een schema de boel (bedrading) weer origineel te maken.
en van daaruit verder gaan.


suc6

Greetzzzz
Luc
LIEVER HOOG WATER DAN HOGE BLOEDDRUK


1977 DODGE W200 318 cui edelbr.streetmaster 2,holley 650,purple cam,flowtech headers.

1968 DODGE CHARGER 451 cui stroker,edelbr.torker2 ,holley 750,purple cam
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Even wat suggesties

check allereerst je startrelais (blokje op je binnenspartbord of chassisbalk, makkelijk te herkennen aan de grote pluskabel die van de accu daar naar toeloopt), ik heb een keer gehad dat mijn neutraal schakelaar (die ervoor zorgt dat de auto niet start wanneer hij een een versnelling staat) een kabelbreuk had, toen deed de dodge ook helemaal niets meer,

dit is origineel een groene/wit gestreepte draad dat op je startrelais eindigd, ik had een breukje vrij bovenin, en was makkelijk te vervangen, je kan testen of dit het probleem is door een nieuw kabeltje te pakken, en deze direct vanaf je startrelais, waar origineel die groene/wit kabel zit te plaatsen en dan de andere kant op een aarde aansluiten, let op dat nu je auto kan starten in elke versnelling, dus dat je zorgt dat hij in de neutraal staat wanneer je hem start.

tevens is het handig te vertellen wat de auto wel/niet doet, bijv draaid de startmoter, zoja dan heeft bovenstaande geen zin, zo niet zou ik daarmee beginnen, het testen van het startrelais kan je vinden m.b.v. De zoekfunctie(zit nu op school, dus kan het niet even opzoeken)

succes




Edited By Laurens on 1268828475
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
Gebruikersavatar
Henk_W200
Berichten: 933
Lid geworden op: 05 jul 2005 11:25
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Bericht door Henk_W200 »

Het is moeilijk om te zeggen wat het nu is....
Misschien is het een optie als ze de electrische schema gaan downloaden die hier op DTB staat.
Die gaan uitprinten.
En een persoon erbij te halen die het stroom ziet lopen.
En dan gaan puzzelen.

Waar woont Michel ?
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
mardees.j
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 dec 2002 19:11
Locatie: Maastricht

Bericht door mardees.j »

Hay allemaal,

Michel woont in Almere.

Groetjes Desiree
yankee_rulezz
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57
Locatie: almere

Bericht door yankee_rulezz »

ff checken of ik al kan posten
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

of de startmotor het doet of niet ?
eerst kijken staat er stoom op de kabels ? de grote ? waarschijnlijk wel want dat is een erg zware kapel, en dan gewoon een schroevedraaier of sleutel tussen de 2 polen zetten en dan moet de startmotor draaien, alleen niet starten omdat je ontsteking dan geen stroom krijgt.
en met spelen met draden moet je uitkijken, de ANWB kan dan ook weinig meer doen, heb ik ervaring mee. er klopt iets niet en je blijft proberen totdat de startmotor het begeeft, dan is het uit met de pret.
yankee_rulezz
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:57
Locatie: almere

Bericht door yankee_rulezz »

Yo Dodgers,
Alvast bedankt voor de adviesen, ik krijg heel langzaam het nare gevoel dat het waarschijnlijk toch aan de startmotor ligt, en wel hierom de ANWB heeft op het startrelais de twee polen doorverbonden en toen deed hij niets.
Als ik het contact doordraai dan geeft hij wel gas en hoor je de relais tikken.
Ik ga zeker het schema uitprinten en dan alles maar na lopen.

By the way ik woon dus in Almere off all places.
Ben een echte New York Yankees fan en ben ook van plan om de Dodge in clubkleuren te gaan uitvoeren, maar dat zal nog wel even duren ben ik bang maar het zijn ook nog ideeen.
Ben al jaren Dodge gek en heb ook jaren terug een w200 crewcab gereden,maar deze is vroeg tijdig overleden.
Nu is het dan weer zover dat ik mijn monster heb gekocht maar nog niet echt veel plezier van gehad maar dat komt zeker nog wel.

Ik vind het in ieder geval geweldig om lid te zijn van jullie cluppie en jullie zullen nog veel van mij horen,Bijv op bijeenkomsten of evenementen.
Hopelijk niet zoals ik nu binnen ben gekomen met direct problemen.
als ik straks totaal ingeschreven ben zal ik me verder voorstellen enzo

Alvast bedankt en tot laterzz
grz. Michel #17
yankee_rulezz
Plaats reactie