Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ruitenspoeier instalatie

ThijsH
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:49
Locatie: zijtaart [NB]

Bericht door ThijsH »

hallo,

heeft er iemand van jullie ervaring met die universele ruitensproeier setjes van marktplaats?
ik moet begin volgend jaar naar de apk maar heb er momenteel helemaal geen ruitensproeiers erop zitten.
dit leek mij een mooie oplossing maar was benieuwt of het een beetje goed werkt.

het gaat om deze set:
http://link.marktplaats.nl/301371937

alvast bedankt, thijs
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Hallo Thijs,

De ruitensproeier is bij een bedrijfsauto pas verplicht geworden vanaf 31 December 1997. De W200 valt hier dus niet onder dus de ruitensproeier hoeft niet te werken voor de APK-keuring.

Daarintegen ben ik het wel met je eens dat het prettig is dat het er op zit, ik zat laatst midden in het bos ook met een flesje water m'n voorruit schoon te spoelen :p




Edited By Ronald on 1261224600
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

in principe kan je elke ruitensproeier installatie van een sloopauto gebruiken

tankje en pompje is bij de meeste autos op dezelfde manier gemaakt, gewoon andere vorm om beter onder de motorkap te passen, en daar hebben we bij onze dodges nu eens geen probleem mee.

die slang ga je gewoon bij een vissenwinkel halen, die fijne leidingen voor een aquarium zijn ideaal daarvoor

alleen het demonteren van die sproeiers bij een sloopauto kan wat moeilijker gaan
dodgedude
Berichten: 113
Lid geworden op: 01 apr 2006 19:21
Locatie: waalwijk
Contacteer:

Bericht door dodgedude »

die slang ga je gewoon bij een vissenwinkel halen, die fijne leidingen voor een aquarium zijn ideaal daarvoor

alleen het demonteren van die sproeiers bij een sloopauto kan wat moeilijker gaan


Sproeiers hoeven ook geen probleem te zijn .
Zag laatst een Dodge die dus deze slangetjes met t-rapes aan zijn ruitenwisser had bevestigd gewoon zo goedgekeurd.

suc6 frank
MOPAR OR NOCAR
THIS IS WHAT COOL LOOKS LIKE !

Dodge ramcharger 1982

Afbeelding
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Dat klopt. Er hoeft geen ruitesproeier op je w200 te zitten voor de apk. En ook geen kachel, en geen aanjager en geen gordels.....
Heb ook pas mijn crosser laten keuren waar weinig meer op zit.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Vond deze link ook nog als je er nog een nodig hebt :)

http://www.iriktrading.com/index.p....temid=4




Edited By country4all on 1261253308
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
skiere
Berichten: 496
Lid geworden op: 29 sep 2006 17:57
Locatie: deerlijk
Contacteer:

Bericht door skiere »

als het origineel pompje stuk is van je dodge ruitensproeier,past dit van een citroen bx zomaar op de watertank.dit ondervonden uit eigen ervaring.
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

country4all schreef:Vond deze link ook nog als je er nog een nodig hebt :)

http://www.iriktrading.com/index.p....temid=4
Hallo Allemaal,

De setjes die Jan aangeeft zijn redelijk goede setjes, maar wel met een gebruiksaanwijzing.

De slangetjes dichten nl niet helemaal goed af om de aansluitingen van het tankje, hier zitten nl persnaden aan die je eerst glad moet maken. Daarna een beetje kit er tussen en klemmetje er omheen.

Wij hebben deze gebruikt om een ruitensproeier aan te sturen op een paar politieauto's waar camera systemen op gemonteerd zijn door ons.

Kijk in het filmpje voor de werking van de ruitensproeier op 1:12 min

We hebben hier maar 1 nozzle gebruikt en beide stralen gericht op de camera.

http://www.youtube.com/watch?v=Wn8repsMlSc
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
ThijsH
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:49
Locatie: zijtaart [NB]

Bericht door ThijsH »

ik heb dus zo een setje bestelt als waar ik een link van geplaatst had.
kwam een setje binnen met kapot pompje, dus ik contact opgenomen met gebruiken en die zou een nieuwe opsturen.
is inmiddels 3 weken geleden en is niet meer te berijken.
ben er achter gekomen dat het hier om een oplichter gaat met naar mijn weten en minimaal 5 mede slachtoffers.
alleen hebben de andere niet eens ooit iets ontvangen.
het gaat om een man die zijn eigen voor doet als erik diependaal en in a'dam zou wonen.
ik heb inmiddels de straat waar hij zou moeten wonen maar daar woond geen diependaal.
en de verhalen gaan dat hij in engeland zit.

opletten dus met deze adverteerder.

hier nog een link met wat reactie's op hem via marktplaza:

http://www.marktplaza.nl/feedback.php?usr_nr=713413

groeten thijs
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

ThijsH schreef:ik heb dus zo een setje bestelt als waar ik een link van geplaatst had.
kwam een setje binnen met kapot pompje, dus ik contact opgenomen met gebruiken en die zou een nieuwe opsturen.
is inmiddels 3 weken geleden en is niet meer te berijken.
ben er achter gekomen dat het hier om een oplichter gaat met naar mijn weten en minimaal 5 mede slachtoffers.
alleen hebben de andere niet eens ooit iets ontvangen.
het gaat om een man die zijn eigen voor doet als erik diependaal en in a'dam zou wonen.
ik heb inmiddels de straat waar hij zou moeten wonen maar daar woond geen diependaal.
en de verhalen gaan dat hij in engeland zit.

opletten dus met deze adverteerder.

hier nog een link met wat reactie's op hem via marktplaza:

http://www.marktplaza.nl/feedback.php?usr_nr=713413

groeten thijs

Thijs,
de commentaren op Marktplaza zijn meen ik van jou en nog iemand anders, die hetzelfde commentaar er 2x ingezet heeft, dat zegt m.i. niet genoeg.
Het is jammer dat jij zo'n slechte ervaring hebt met deze persoon en dat er blijkbaar meer mensen zijn die vinden dat hij zijn afspraken niet na komt.
Ik heb bij deze Erik een setje sloten voor mijn B350 besteld en (weliswaar na enige vertraging) die heb ik keurig netjes gekregen. Ik heb dus geen slechte ervaring met hem.

:cool:




Edited By Robbedoes on 1263887281
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
ThijsH
Berichten: 30
Lid geworden op: 19 mar 2009 22:49
Locatie: zijtaart [NB]

Bericht door ThijsH »

hallo robbedoes,

ik zelf heb mijn spullen ook gekregen ( al wast het wel defect. ) dus dat er helemaal niets verstuurt word zal ik niet zeggen.
maar ik ken best wel wat mensen bij een besloten jeep club waar er ook meerdere van opgelicht zijn en dus niets gekregen hebben.

het is meer als waarschuwing dat als je met deze persoon in zee wilt gaan dat je heel goed oplet hoe alles afgesproken word.

groeten thijs
Plaats reactie