Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Verlichting. - Knippert.

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Mijn Dodge rijd en start perfect,maar als ik de verlichting aan doe gaat het naar loop van tijd knipperen en slaat af en toe de ontsteking over.Het lijkt ook wel of die verlichting van het dashboard minder fel gaat branden.
Rara hoe kan dit????

Groetjes Bas Z :p
Dodge......A man's best friend!
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Ben ik weer,

Nu heb ik vanmiddag ook mijn radio ingebouwd,ik heb de constante plus van de bat.acc zekering en de geschakelde van de uhhh....goeie vraag,die hing er al samen met een min kabel.Weet wel dat daar een zendbakkie opgezeten heeft.

Als ik nu de radio aan doe speeld ie gewoon maar na loop van tijd gaat ie ook af en toe uit,net als de verlichting had.

Hoe kan dit,ik snap er geen zak van en aangezien electro niet mijn sterkste kant is hoop ik dat jullie mij kunnen helpen!?

Groetjes Bas Z :p
Dodge......A man's best friend!
74-1042046553

Bericht door 74-1042046553 »

Heb je ook toevallig z'on groen schakelkastje van de militiare verlichting onder je dashbord hangen of zit ie nog in het dashbord? Ik had wel z'on kastje in de auto zitten en dat is erg lastig. Als je van of naar huis gaat in het donker zonder velichting, het enige wat je dan ziet is af en toe een tegenligger met grootlicht. Veel plezier met het zoeken.

gr J.Vorgers
Bas Z
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 feb 2003 20:43
Locatie: Noordwijk ZH

Bericht door Bas Z »

Groen schakelkasje....is dat een klein kasje(0ngeveer 10x2cm)
Ik heb wel iets zien hangen,maar waar dient het voor dan???

Groetjes Bas Z
Dodge......A man's best friend!
74-1042046553

Bericht door 74-1042046553 »

Dat kastje is wel iets groter dan 10 bij 2 cm. Aan de achterkant daarvan zit een grote stekker met veel zwarte draden en deze zou je dan moeten doorverbinden.

Op dit kastje zitten 3 schakelaars 1 om alle stroom van je auto af te halen. 1 Voor militaire verlichting en 1 voor parkeerverlichting.
C. Wichers
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jun 2002 22:43

Bericht door C. Wichers »

Klinkt alsof de spanning af en toe even wegvalt. Misschien een bijna overleden contactslot of een slechte verbinding in de electra?
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Ik heb hetzelfde gehad, als ik een tijdje gereden had dan begon de verlichting te knipperen.
Na heel lang zoeken ben ik op de oorzaak uitgekomen, en dat is het bi-metaaltje in de verlichtings schakelaar. Die wordt warm en begint (bij jou en mij sneller dan nodig) te onderbreken.

Oplossing:
1, nieuwe schakelaar kopen.
2, een relais inbouwen, zodat de stroom die door de schakelaar gaat slechts nog de stuurstroom is. (dus de stroomdraden zwart en wit/rood die naar lampen gaan onderbreken door een relais en een 'nieuwe' stroomdraad van de accu naar de relais/lampen laten gaan, wel zekeren!)

Hierdoor is het probleem bij mij opgelost, en ik heb nog meer licht ook! (minder weerstand)
suc6
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

hoi, mijn lichten flikkeren ook zodra ik ga rijden, als ik de motor stilzet is er niks aan de hand maar zodra ik start dan flikkeren ze. ze vallen niet uit ofzo maar je ziet het licht feller en minder fel worden..
zou dit een massa probleem zijn ??.. ps mijn groot licht gaat ook niet meer aan , als ik de voetschakelaar intrap dan gaan de koplampen uit..
wie weet op dit raadsel een antwoord?
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

He Brutus.
Laatst hetzelfde gehad en ja hoor de aarde van het groot licht zat niet goed zelfs mijn knipperlichten op het dashbord knipperden naar twee kanten.
Opnieuw een goede massa gemaakt en probleem opgelost.
Hoop dat het dat is en suc6 verder.
Groet Jan. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

hey jan ,
waar en hoe heb je dat gedaan dan?
aan de voetschakelaar zelf ?
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hey Brutus.
Ja aan de voetschakelaar zelf, moet er wel bij vertellen dat ik in het begin toen ik de wagen aanschafte de min van de accu alleen aan het blok bevestigd was en nergens anders.
Op aanraden van een collega die echt heel veel weet van E- bedradingen in auto's heb ik alle delen van de auto apart geaard, in principe heb ik gewoon een draad van de min op alle delen van de auto bevestigd deze draad bestaat uit een stuk en eindigt achter op mijn bumper.
En tot nu toe doet mijn bakkie het prima.
Groet Jan. :D
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Ondergetekende heeft deze ellende ook mogen ervaren en bij mij waren de oorzaken eerst een verrotte grootlichtschakelaar,die heb ik vervangen en een jaar of zo later was de lichtschakelaar in het dashboard aan de beurt.De aansluiting van de stroomvoorziening was blijkbaar zo heet geworden dat de halve schakelaar gesmolten was.
Dit leverde dezelfde verschijnselen op,knipperend licht,zowel bij mezelf als bij mijn tegenliggers.Ik wist niet dat die ook op mijn lichtschakelaar aangesloten zaten,maar het moet zo zijn want toen ik hem vervangen had hield het op...
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Beste mensen,

een en ander komt mij zeer bekend voor:
auto rijdt prima als het licht uit is.
Licht aan: kleine terugval in toeren maar nog altijd geen echt probleem... Gaan we echter richting aangeven dan knippert de hele dashboard verlichting OF de verkeerde richting knippert (we gaan rechtsaf maar het dashboard denkt daar anders over). Wanneer we op groot licht overschakelen wordt het helemaal kermis: linkerknipperlicht blijft op het dashboard aan, knipperen gaat verder vrij aardig...

Als we de grootlichtschakelaar eens loshalen dan zien we drie aansluitpuntjes EN een (wit) massa? draadje... Ben ik geholpen als ik dit degelijk aard of is er meer aan de hand?

Gaarne een reactie!

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
country4all
Berichten: 564
Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
Contacteer:

Bericht door country4all »

:D Hallo.
Trek dit draadje even door naar de min van de accu dan weet je in ieder geval dat dan je groot lichtschakelaar in orde is.
groet jan :lookaround: :shanepic:
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
Plaats reactie