Low-Reverse band vervangen

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

Hallo mensen,

Ik zit al een tijdje te prutsen met de Low-Reverse band, heb de Dodge gekocht met een gereviseerde automaatbak, enkel de Low-reverseband zou niet goed zijn afgesteld dus dat moest even gebeuren volgens de vorige eigenaar.

Dan weet je het wel, daar is natuurlijk eerst een eind mee weg gestuurd en toen ik 'm kocht was het natuurlijk al te laat, heb 'm netjes afgesteld maar hij blijft slippen in de achteruit.

Nu is mijn vraag, hoeveel werk is het om die remband te vervangen en is er een beschrijving er van, ik heb wel een handboek van de automaatbak maar kan daar niet veel duidelijkheid uit halen.. of is het eerder handig om een andere versnellingsbak te monteren, zoja.. wie heeft er nog wat moois liggen.

Alvast bedankt.
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

volgens mij is dat die band met die stel schroef op 10Nm aan aandraaien en dan twee volle slagen terug ,dit heb ik toevallig deze week ook gedaan omdat hij iets schokte bij t optrekken met een zware aanhanger , mijn vorige automaatbak had ook deze remband kapot ,ik heb daarvoor een revisie remband gekocht maar nooit meer gemonteerd
Ronald
Berichten: 87
Lid geworden op: 25 nov 2009 20:32
Locatie: Zwolle

Bericht door Ronald »

bastian schreef:volgens mij is dat die band met die stel schroef op 10Nm aan aandraaien en dan twee volle slagen terug ,dit heb ik toevallig deze week ook gedaan omdat hij iets schokte bij t optrekken met een zware aanhanger , mijn vorige automaatbak had ook deze remband kapot ,ik heb daarvoor een revisie remband gekocht maar nooit meer gemonteerd
Dat klopt en daar ben ik inmiddels ook wel achter, alleen aangezien er steeds wat korreltjes in het filter zitten en de reverseband gewoon stom blijft slippen als ik te veel gas geef met achteruit rijden weet ik wel zeker dat die band gewoon verbrand/versleten is.

Toen ik 'm wou stellen zat de borgmoer gewoon los dus die is gewoon niet goed vast gezet na het vervangen van de band.

Ik vraag me dus af hoeveel werk het is om die band te vervangen, de versnellingsbak schakelt dus echt als boter alleen die achteruit versnelling is belabberd :)

Anders schroef ik de bak er onder vandaan op een avond en vervang ik die band.. maar niet als de complete bak daarvoor uit elkaar moet :)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De bak moet er inderdaad onderuit en je moet eigenlijk heel het binnenwerk er uit halen.........
Als je een goede beschrijving hebt, kun je 't vrij snel doen, maar je moet wel wat weghalen voordat je echt bij de band(en) bent. Ongeveer 1/2 tot een hele dag inclusief uit- en inbouwen heb je wel nodig.
Is allemaal goed te doen zonder bijzonder gereedschap, zolang je maar een goede beschrijving hebt.
Gerhart
Plaats reactie