Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Op LPG rijden, niet op kenteken - LPG niet op kenteken

fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

Kurt schreef:Dan zit het bij jou goed. Meestal zit er een draad enkele slagen om de bobinekabel gewikkeld, dat is denk ik wat jij met die spiraal bedoelt. Door die wikkeling en de inductie komt er een spanning te staan op die draad, en daarme word het relais bekrachtigd. Dus zodra je motor afslaat, valt die spanning weg en zal de afsluiter sluiten.
ja, maar niet aan de tanken hé, enkel aan de verdamper sluit die af.

als ik een ongeluk heb, de gasleiding knapt af, de motor slaat af maar de gas blijft dan wel gewoon uit de tanken stromen zolang het contact aanblijft
want die afsluiters aan de tanken zelf worden gewoon aangezet via contact en de keuzeschakelaar binnenin
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

fcapri schreef:
Kurt schreef:Dan zit het bij jou goed. Meestal zit er een draad enkele slagen om de bobinekabel gewikkeld, dat is denk ik wat jij met die spiraal bedoelt. Door die wikkeling en de inductie komt er een spanning te staan op die draad, en daarme word het relais bekrachtigd. Dus zodra je motor afslaat, valt die spanning weg en zal de afsluiter sluiten.
ja, maar niet aan de tanken hé, enkel aan de verdamper sluit die af.

als ik een ongeluk heb, de gasleiding knapt af, de motor slaat af maar de gas blijft dan wel gewoon uit de tanken stromen zolang het contact aanblijft
want die afsluiters aan de tanken zelf worden gewoon aangezet via contact en de keuzeschakelaar binnenin
Hey Fcapri, dan zit dat idd niet juist aangesloten.
De spanning van de klep op de tank moet ook via het beveiligingsrelais lopen. De tank moet dus afgeschakeld worden als de motor stil valt.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

t is nog erger dan ik dacht :(

ook de klep vooraan aan de verdamper lijkt gewoon van de keuzeschakelaar te komen, evenals de klep voor de benzinetoevoer.

bij de dodge zit NIKS op de ontsteking. dat spiraaltje was dus blijkbaar zo bij men chevy vroeger.

en men dodge zijn installatie was verouderd, tanken zijn binnengeweest voor drukproeven, installatie werd vernieuwd volgens de wettelijke normale (elektrische afsluitkleppen, 49R of zoiets???, nieuwe vulkoppeling, nieuwe vulslangen, nieuwe bevestiging...) en de installatie werd dan opnieuw gekeurd bij de keuring.

die is dus gekeurd, legaal, en op kenteken en de tank kan gewoon leeglopen.
ik heb zelf 1 leiding gevonden die tegen het chassis aanschuurd en het koper is ongeveer half weg (de overgang van laadbak naar cabine heeft zo een halve boog erin, en die zit tegen de laadbak). ik durf er niet echt aan te plooien met de schrik dat ze gewoon scheurt nu.
zal het maar eens laten navragen bij de gasboer ???
Plaats reactie