Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

ramcharger - automaat valt stil

mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

Hello
Bij deze heb ik een vraagje over mijn Ramcharger bwj 1987,deze rijd op korte afstanden zeer goed,maar als ik langere afstanden rij ,gaat mijn temperatuur meter iets naar omhoog,met gevolg als ik stilsta aan kruispunt en hij staat op automaat dan valt die stil;zet ik hem op p dan kan ik terug starte,maar vanaf ik hem terug op automaat of achteruit zet valt die blok toe,en kheb da probleem zolang de temperatuur meter iets te hoog staat,na te laten afkoelen is da terug in orde voor een tijd,de olienieveau en de kleur zijn in orde in de automaat,zou er me iemand kunnen zeggen wat het probleem is,er zijn er die zeggen dat ik automaat moet laten reviseren,maar had graag nog andere reacties gehoord,want da ga hier al rap 3.000 euro kosten volgens ik hoor,en zal het dan wel verholpen zijn is mijn vraag.
thanks
the mohawk
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Ik zou eerst eens kijken naar de schakelaar op de versnellingsbak. Die regelt dat de auto alleen in Park of Neutral gestart kan worden. Bij de latere modellen (zoals jouw Ramcharger) gaat dat geloof ik electronisch, maar het principe blijft hetzelfde.
Misschien een slecht contact of een losse stekker.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
zou dit het contacteurtje zijn die onderaan aan de automaat vastzit ,daar komen 3 draden op,kan het dat dit niemèèr goe werkt,maar heb da juist bij hogere temperatuur.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Is wel het eerste waar ik aan denk. Je zou 'm kunnen doormeten als je weer het probleem hebt; misschien dat er ergens een breuk zit die alleen bij hogere temperatuur problemen geeft.
Andere mogelijkheid is de kabel naar de schakelaar toe.

Beste is om eens te meten als je weer stilstaat.............multimeter meenemen dus.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

hello
moet ik dit dan uitmeten op deze 3pinnige contacteur,zie anders nergens mankement in deze draden,lopen deze door van op de automaat naar de stuurcolom dan,deze zaten nog goe vast buiten een beetje olie derond.
en waar vind ik die schakelaar die je bedoeld die los zou kunnen zitten
greetz
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

Da's dus dat drie-pinnige geval; de schakelaar. Die kun je 'es meten.
Dat de kabels er goed uitzien is geen garantie dat er geen breuk in zit. Kun je dus ook even meten.
Wat ik bedoel is de stekker op de schakelaar; als die een beetje ruim is (niet goed vast zit), kan die ook problemen geven.
De kabels lopen door tot aan de stuurkolom.
Gerhart
mohawk
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 sep 2009 21:50
Locatie: tipi

Bericht door mohawk »

heb alles nog eens goe nagekeken,en gaat het nog eens laten uitmeten.
maar heb met nog iemand gesproken en deze spreekt terug dat het de lock is en de convecter die moet vernieuwd worden in de automaat,bij het warm draaien zou die zogezegd druk verliezen,en zou dat het probleem zijn.
help ik weet het niemeer hoor,heeft er nog iemand idèè
greetz
Plaats reactie