Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Uitlaat. - Wat nu te doen?

Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

Ik heb een uitlaat probleem.

Mijn uitlaat stopt direct achter mijn demper. Onder de achterbumper zit wel een rvs eindstuk maar die zit er nu voor de show. (er zitten 4 vette rvs pijpen onder de bumper, de 2 buitenste doen niets, de 2 middelste komen samen in 1 pijp waar de rest van de uitlaat aangesloten zit)



De vorige eigenaar heeft het tussenliggende stuk van de demper naar her eindstuk verwijderd ivm het geluid. Hij heeft wel 2 bochten en een stuk verroeste pijp meegegeven zodat ik hem evt weer in elkaar kan zetten. Dat heb ik dus geprobeerd maar dat is absoluut niks. Het werkt niet en ziet er niet uit.

Nu is mijn 1ste vraag: Is het een probleem voor de APK om je uitlaat na je demper te laten stoppen?

Nu ben ik al op pad geweest om een nieuw stuk uitlaat te laten maken tussen de demper en het eindstuk. Dat zou voor een redelijke prijs kunnen gebeuren. Echter toen mijn trots op de brug stond bleek de situatie niet echt goed te zijn. Het is een enkel uitlaat systeem dat normaal gesproken over een paar balken en de achteras naar achter loopt. Bij mij loopt hij onder de eerste balk door en is daar zonder rubber tegen het chassis gemonteerd. Omdat de uitlaat nu onder die balk doorloopt hebben ze de pijp die vanaf de motor komt iets moeten buigen en daar zit nu dus een knik in.

Al snel vlogen de adviezen en prijzen (tot fl 2.500,-) van enkele en dubbele uitlaatsystemen mij om de oren en trok ik wit weg van schrik.

Mijn 2de vraag is: Wie kan mij wat advies geven over mijn uitlaat vraagstuk? Ik denk bv aan:
-dubbel of niet?
-materiaal
-wat is redelijk qua prijs
-wellicht wat adressen


Alvast bedankt!
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Hee Ruud,
Hoe en Wat met de APk weet ik niet. Maar over probleem 2:
Ik weet niet wat je wil RVS of gewoon 'stijgerpijp' ?Er zijn volgens mij genoeg autobedrijven die een buigmachine hebben aangeschaft om zelf uitlaten te kunnen buigen. Bij autopride in brunssum bijvoorbeeld kunnen ze zo een uitlaat eronder vouwen. Prijzen weet ik niet , maar dat hangt dus van het materiaal af.

Succes :D
109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Hoi Ruud,

Ik rijd al enkele jaren met mijn Dodge rond waarbij er geen stukken meer na de dempers zitten. Ze eindigen domweg onder de laadbak. Bij de APK is dit geen probleem aangezien de uitlaat niet onder de cabine mag eindigen, maar weer wel onder een laadbak.

Een klein jaar geleden heb ik een hele mooie dubbele uitlaat laten monteren bij Co Oskam. Meer informatie over hoe het er nu uitziet en adressen vind je op onze website (www.chaosboyz.nl) in de rubriek Ervaringen, Mike. Zelf was ik niet veel geld kwijt (iets van 650 gulden als ik me niet vergis) en dat was incl. 2 cherrybombs.
Ruud
Berichten: 67
Lid geworden op: 25 feb 2003 08:14
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door Ruud »

Hoi Mike,

Voordat ik mijn Dodge kocht aan het begin van het jaar. Heb ik de DTB en de Caosboyz sites wel 3x van voor naar achter gelezen dus ik ben jouw verhaal ha ha ha

Maar nu even zonder gekheid. Ik ben dus ook naar Co Oskam geweest en die rekend mij dus ong. 950 euro ex btw. (fl 2.500,- incl btw) voor een dubbel uitlaat systeem. Nu weet ik ook wel dat de ene klus de andere niet is en dat het wel kan verschillen maar van die fl. 2.500,- heb ik nog wel 3 dagen hartkloppingen gehad....... ??? ???

Maar als het dus voor de APK niet erg is dan kan ik voorlopig nog wel leven met de huidige uitlaat. En wie weet krijg ik nog wel wat tips. Heeft iemand bv ervaringen met Automax uit Utrecht?????

Kars, Brunssum is voor mij wat te ver weg denk ik! Ik kom namelijk uit omg Rotterdam! Tenzij ze natuurlijk voor een zeer scherpe prijs een uitlaat kunnen bouwen!!!! Kan ik het evt combineren met een bezoek aan mijn favorite club.........


I'll keep on surchin'
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Dat begrijp ik , je zou ze kunnen bellen maar hun schattingen gaan gepaard met een redelijk grote tolerantie factor d.w.z. het kan best wat duurder uitvallen :D , maar zoals ik al zei , er zullen vast wel meer uitlaten-bakkers zijn en vast ook wel bij jou in de buurt.
Plaats reactie