Heren ik heb een vraag.
Ik bezit een RAM 1500 V8 uit 2001 Automaat. Sinds een paar weken krijg ik de wagen moeilijk in zijn versnelling. Ik moet lang met de shifter pielen totdat de hij "goed"in zijn P, D of R staat. Nu heeft iemend mij verteld dat het schakelmechanisme met stangen werkt maar weet niet goed wat hier nu precies aan de hand is. Heeft iemand dit zelf ook al een gehad en wat moet je er dan terg doen. Is het veel werk of een eenvoudig klusje?
Hoor het graag.
Schakelmechanisme automaat
Controleren is niet zo'n grote klus.
De bediening loopt met stangetjes en draaipunten van de stuurkolom naar de bak.
Beste kun je eerst kijken of er op alle draaipunten niet teveel speling zit.
Is dit in orde, dan kun je het volgende nog doen: eerst de hendel in de cabine in P(ark) zetten.
Hierna de borgbout op het stelblokje losdraaien. Dit stelblok zit halverwege de stangetjes naar de versnellingsbak.
Nu de hendel op de versnellingsbak helemaal naar achteren duwen en de borgbout weer vastdraaien.
En weer opnieuw controleren.
De bediening loopt met stangetjes en draaipunten van de stuurkolom naar de bak.
Beste kun je eerst kijken of er op alle draaipunten niet teveel speling zit.
Is dit in orde, dan kun je het volgende nog doen: eerst de hendel in de cabine in P(ark) zetten.
Hierna de borgbout op het stelblokje losdraaien. Dit stelblok zit halverwege de stangetjes naar de versnellingsbak.
Nu de hendel op de versnellingsbak helemaal naar achteren duwen en de borgbout weer vastdraaien.
En weer opnieuw controleren.
Gerhart