Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

APK - nieuws

Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

Hoi,

Er verandert weer het één en ander ten aanzien van de apk, daar sommige dingen ons direct raken als Dodge bezitter hier even een linkje.

klik


Groet Arie
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

drie opmerkingen :de koppeling boven 3500kg op kenteken doen en deden ze nu ook al,elk jaar moet ik de kogel eraf schroeven omdat ie niet op kenteken staat . Punt twee :mijn linker deur kan van buiten af niet open dus daar zal aan gewerkt moeten worden (pinnetje binnen in is sterk afgesleten en dus te kort ) punt drie :vreemd dat achteruitrij licht geen eis meer is ,lijkt me toch veiliger . Bedankt Arie voor de info .
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

er is iets veranderd met de bull bar. wat ?? 5,50
Ik heb een erg mooie, die alles echt beschermd.
en verder de verlichting is wel makkelijker geworden. extra lampen controleerd politie :p
Moet dop op LPG volopening zitten, dat ding raak je vaak kwijt.
O in de ambulance wordt de kachel ook gecontroleerd, was niet zo.
en wat is dat met de koppeling ?? de militaire koppeling ??
zomaar wat vragen ? weet iemand antwoorden ?
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

alleen de koppeling die op kenteken staat moet of mag er op zitten ,heb je dus een vangmuil ,trekoog of nato koppeling dan moet dat ding gegarandeerd worden door de fabrikant of ander erkend bedrijf tot welk gewicht ermee getrokken mag worden en dan krijg je vermelding op kenteken na betaling natuurlijk (zie artikel elders op dit forum ) . Keuze twee :de koppeling voor de keuring demonteren .
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

een trekoog ,navo koppeling of amerikaanse kogelkoppeling bouwwijze worden bij mijn weten trouwens niet goed gekeurd door t rdw
Jan(nie)
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 mei 2008 09:47
Locatie: Kapelle Biezelinge
Contacteer:

Bericht door Jan(nie) »

Koppelingen worden alleen goedgekeurd naa, zie andere forums.
maar meer dan 750 heb ik niet gekregen.
en tja nato haak?? bij de APK geen probleem, zou niet weten hoe ik die kan verwijderen zit helemaal vastgeroest. en is ideaal om mee te slepen.
Jan
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

"Nu alle aanwezige brandstofsystemen beoordelen (ook systemen die niet voor motorbrandstof zijn)".

Dus ze gaan bij de campers ook de lpg installatie van kookstel, koelkast en kachel controleren?
Goeie zaak vind ik. Want daar word nog al eens wat aangerommeld door sommige zelfbouw camperaars.
Zelf aangepaste lpg tanks enzo. Levensgevaarlijk. Ikzelf heb gelukkig een officiele goedgekeurde dampgastank in de camper staan.
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Kurt
Berichten: 260
Lid geworden op: 14 mei 2007 17:01
Contacteer:

Bericht door Kurt »

Hier nog een link naar een site van het RDW met de gewijzigde apk eisen per 1 mei 2009:
RDW E-learning
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Plaats reactie