vermoedelijk weer bakproblemen
:) Ik wilde al naar buiten lopen met fotocamera, maar zie dat Arie al hele mooie foto's heeft geplaatst. Bij mij zit het dus exact hetzelfde als bij Arie. Dit is inderdaad hoe het hoort te zitten.
Bij capri zit de stang onder een hele vreemde hoek, schuin naar beneden. Terwijl deze nagenoeg horizontaal hoort te zitten. Zit het scharnierpunt naast de ontsteking nog wel goed eigenlijk?
Bij capri zit de stang onder een hele vreemde hoek, schuin naar beneden. Terwijl deze nagenoeg horizontaal hoort te zitten. Zit het scharnierpunt naast de ontsteking nog wel goed eigenlijk?
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Ah, okay. Toen ik mijn vorige bericht plaatste had ik de laatste post van capri nog niet gezien.
Maar nu zie ik waar de fout zit.
Op capri's foto van de schuine stang zie ik dat de stang los ligt. Hij zit niet ingehaakt in het scharnierpunt naast de verdeelkap. Dat kun je net zien op de foto. Waarschijnlijk ligt de stang daar schuin naar beneden gewoon los op het blok. Als je er zo mee gereden hebt is het niet vreemd dat de bak kapot gegaan is.
Op de andere foto van capri, waar de veer er wél opzit zit de stang er wel ingehaakt zij het vanaf de verkeerde kant. De stang zit dus ondersteboven. dit zal voor de werking echter geen invloed hebben lijkt me.
Zoals de veer nu zit trekt hij de stang wel terug naar voren, maar als je gas geeft word die veer ook uitgerekt. Dus het principe is wel hetzelfde, maar het gasgeven gaat zo wel wat zwaarder.
Edited By Kurt on 1234782392
Maar nu zie ik waar de fout zit.
Op capri's foto van de schuine stang zie ik dat de stang los ligt. Hij zit niet ingehaakt in het scharnierpunt naast de verdeelkap. Dat kun je net zien op de foto. Waarschijnlijk ligt de stang daar schuin naar beneden gewoon los op het blok. Als je er zo mee gereden hebt is het niet vreemd dat de bak kapot gegaan is.
Op de andere foto van capri, waar de veer er wél opzit zit de stang er wel ingehaakt zij het vanaf de verkeerde kant. De stang zit dus ondersteboven. dit zal voor de werking echter geen invloed hebben lijkt me.
Zoals de veer nu zit trekt hij de stang wel terug naar voren, maar als je gas geeft word die veer ook uitgerekt. Dus het principe is wel hetzelfde, maar het gasgeven gaat zo wel wat zwaarder.
Edited By Kurt on 1234782392
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
Heb ik het nou goed, maar zo rij je volgens mij altijd met de kickdown in??
Die veer die naar voren gespannen staat op de tweede foto, trekt constant aan je kickdown stang en als je gasgeeft zal die stang mee naar voren gaan als je gasgeeft.
Die veer moet toch naar achter vast zitten??
Zoals de foto's van Arie aangeven.
Edited By Brutus on 1234783585
Die veer die naar voren gespannen staat op de tweede foto, trekt constant aan je kickdown stang en als je gasgeeft zal die stang mee naar voren gaan als je gasgeeft.
Edited By Brutus on 1234783585
Hoi,
Als je die veer vast zet zoals Fcapri is de werking voor het oog het zelfde.
Echter het sleuf gat impliceert dat er een vrijheids moment moet wezen in bepaalde omstandigheden van uit de bak!
Het bevestigen van de veer op deze manier zorgt er voor dat, dat vrijheidsmoment minder of niet aanwezig is.
Kan een oorzaak wezen, lijkt me.
Groet Arie
Echter het sleuf gat impliceert dat er een vrijheids moment moet wezen in bepaalde omstandigheden van uit de bak!
Het bevestigen van de veer op deze manier zorgt er voor dat, dat vrijheidsmoment minder of niet aanwezig is.
Groet Arie
dat zou dan ook verklaren waarom de bak mis schakelde (te kort aan tijd )en t toerental omhoog schoot -> stangen stelsel in orde maken ,druk regeling afstellen en opnieuw proberen te rijden .Brutus schreef:Heb ik het nou goed, maar zo rij je volgens mij altijd met de kickdown in??
die rijd niet altijd met de kickdown in, die rijd net altijd rustig, precies zonder kickdown, maar als ik gasgeef, gaat die wel vlotjes naar 4000rpm.
het omhoog schieten in toeren is éénmalig geweest, maar wel op de rit dat ik hem al verdacht zacht voelde schakelen, dus lette extra op.
die auto vertrok zo tegrend traag voor mij dat ik men voet nog maar net tegen het gaspedaal had. ik kroop als het ware stationair voort, ging naar 2de, ging goed, en toen naar 3de schoot motor in toeren maar dreef de wielen niet aan. alsof ik in neutraal stond (gaf ook al iets meer gas omdat die voor mij toch versnelde).
ff gas gelost, heb de bak dan echt wel voelen schakelen (wat wil je +3000rpm en op die snelheid zou die iets van 800-1000rp gedraaid hebben)
de rest van de rit heb ik goed gas gegeven, en dan gas losgelaten om deze te laten schakelen zonder vermogen . zo toch thuis geraakt. was redelijk veel bergop en was best wel geladen
de reden van het topic hier is omdat ik een paar uur ervoor al merkte dat die zachter schakelde dan normaal ( t viel echt op), en dan dat misschakelen in die bergop was me iets teveel.
k ga proberen deze week de stangen eens na te zien en terug te steken zoals ze moeten (maar die stang heeft nooit horizontaal gezeten bij mij, bij de vorige bak was die ook zo laag en ik heb hem zo terug gemonteerd op deze bak.
heb een haynes manuel, maar deze covert zowat alle full size dodge pickups, dus mag niet zomaar 100% op plaatjes vertrouwen
het omhoog schieten in toeren is éénmalig geweest, maar wel op de rit dat ik hem al verdacht zacht voelde schakelen, dus lette extra op.
die auto vertrok zo tegrend traag voor mij dat ik men voet nog maar net tegen het gaspedaal had. ik kroop als het ware stationair voort, ging naar 2de, ging goed, en toen naar 3de schoot motor in toeren maar dreef de wielen niet aan. alsof ik in neutraal stond (gaf ook al iets meer gas omdat die voor mij toch versnelde).
ff gas gelost, heb de bak dan echt wel voelen schakelen (wat wil je +3000rpm en op die snelheid zou die iets van 800-1000rp gedraaid hebben)
de rest van de rit heb ik goed gas gegeven, en dan gas losgelaten om deze te laten schakelen zonder vermogen . zo toch thuis geraakt. was redelijk veel bergop en was best wel geladen
de reden van het topic hier is omdat ik een paar uur ervoor al merkte dat die zachter schakelde dan normaal ( t viel echt op), en dan dat misschakelen in die bergop was me iets teveel.
k ga proberen deze week de stangen eens na te zien en terug te steken zoals ze moeten (maar die stang heeft nooit horizontaal gezeten bij mij, bij de vorige bak was die ook zo laag en ik heb hem zo terug gemonteerd op deze bak.
heb een haynes manuel, maar deze covert zowat alle full size dodge pickups, dus mag niet zomaar 100% op plaatjes vertrouwen
Arie schreef:Hoi,
Groet Arie
ik ben nu na t inbouwen van de motor weer eens met het stangenstelsel van de bak in de weer en zie bij grondige bestudering van de tekst en plaatjes dat t bij mij altijd verkeerd heeft gezeten (komt omdat vorige igenaar een holley carb. ingebouwd heeft en toen maar naar eigen inzicht geandeld heeft) . betreft dat sleufgat moment wat impliceert dat er een vrijheidsmoment moet wezen vraag ik mij af wanneer zich dat dan voordoet , bij t gasgeven gaat de stang direct mee naar achteren en bij t loslaten weer mee naar voren door veer 13 dat m meetrekt ( ik neem aan dat op getoonde foto s elders hierboven de stationairstand getoond wordt. Ik ging er van uit dat dat sleufgat er zat omdat de slag die de gashevel van de carb. kan maken groter is dan de slag die de kickdown hevel kan maken , tenminste dat is t geval bij mijn huidige 4 brl holley carb.
Edited By bastian on 1240438107
ik weet het ook niet meer hoor, zie allerhande plaatjes, naar mijn weten gaan de stangen ook mee zoals ze moeten
dit weekend ben ik naar een treffen gereden en auto reed goed. schakeld goed, als ik volgas geeft schakeld die terug.
weet echt niet wat het probleem was. heb gezien op de meeting dat ik een serieus roestprobleem krijg aan de dodge, dus ga men doorgang in de garage eens vergroten zodat de dodge binnenkan. zal dan alles eens controleren
dit weekend ben ik naar een treffen gereden en auto reed goed. schakeld goed, als ik volgas geeft schakeld die terug.
weet echt niet wat het probleem was. heb gezien op de meeting dat ik een serieus roestprobleem krijg aan de dodge, dus ga men doorgang in de garage eens vergroten zodat de dodge binnenkan. zal dan alles eens controleren
Da's dus ook niet de bedoeling, want dan gaat de bak pas druk opbouwen als je al met 1/3 gas rijdt. Geheid dat dan je koppelingsplaten gaan verbranden. Beter is om de boel zo te plaatsen dat de stang ook echt de gehele beweging v/d carb door kan geven aan de bak, oftewel de stang iets dichter bij de as v/d gaskleppen te plaatsen. De "slag" v/d gaskleppen blijft immers altijd gelijk, nl maximaal bijna 90 graden.bastian schreef:vervolg: en omdat de slag van die gashevel groter was, was bij t mij zo geconstrueerd dat je eerst 1/3 gas gaf al vorens de aanslag in t sleufgat geraakt werd en op dat moment dus de stang van de kick down / drukregeling in beweging kwam
Suc6,
Dick
W200- '77, 360, D60 Front & Rear
-
- Site Admin
- Contacteer:
Op mijn W200 zit nog steeds de originele bak, zonder revisies o.i.d.
Nu dus al 32 jaar! Ik moet toegeven dat ik geen 100.000 km per jaar rijd maar de teller staat op 54000 miles dus als dat klopt is het toch een hele lange tijd.
Ik doe er geen gekke dingen mee, dus geen terreinrijden.
Wel trekt mijn vrouw er wekelijks op uit met achter de dodge een paardentrailer met 2 paarden om te gaan rijden in het bos, (ja ze laadt de paarden wel uit in het bos hoor en gaat dan te paard verder... :D )
Daarnaast halen we regelmatig een bak vol hooi, dan wordt er 5 lagen hoog gestapeld in de laadbak, en wordt ook de trailer nog eens volgestouwd met hooi.
Alles is standaard aan de W200 van ons, dus geen extra koeling etc.
Dus de 727 als slechte bak te bestempelen zou ik niet direct doen.
Nu dus al 32 jaar! Ik moet toegeven dat ik geen 100.000 km per jaar rijd maar de teller staat op 54000 miles dus als dat klopt is het toch een hele lange tijd.
Ik doe er geen gekke dingen mee, dus geen terreinrijden.
Wel trekt mijn vrouw er wekelijks op uit met achter de dodge een paardentrailer met 2 paarden om te gaan rijden in het bos, (ja ze laadt de paarden wel uit in het bos hoor en gaat dan te paard verder... :D )
Daarnaast halen we regelmatig een bak vol hooi, dan wordt er 5 lagen hoog gestapeld in de laadbak, en wordt ook de trailer nog eens volgestouwd met hooi.
Alles is standaard aan de W200 van ons, dus geen extra koeling etc.
Dus de 727 als slechte bak te bestempelen zou ik niet direct doen.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet