Bodylift - Stuurstang te kort?
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hoi,
Afgelopen zaterdag heb ik benut mij D350 op te hogen met een bodyliftkit van 3"
Wat ik niet helemaal goed krijg is de stuurstang, ik heb nu een knik zitten ter hoogte van de ragjoint, en dit heeft als gevolg dat het sturen met verschillende weesrtand werkt, d.w.z. als ik het stuur draai, dan gaat ie eerst zwaar, dan weer licht dan weer zwaar
De ragjoint moet dus teveel verschil opvangen. Hoe kan ik dat het beste oplossen?
Afgelopen zaterdag heb ik benut mij D350 op te hogen met een bodyliftkit van 3"
Wat ik niet helemaal goed krijg is de stuurstang, ik heb nu een knik zitten ter hoogte van de ragjoint, en dit heeft als gevolg dat het sturen met verschillende weesrtand werkt, d.w.z. als ik het stuur draai, dan gaat ie eerst zwaar, dan weer licht dan weer zwaar
De ragjoint moet dus teveel verschil opvangen. Hoe kan ik dat het beste oplossen?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Tonnie,
In zo'n bodylift-kit wat zit daar nog bij, buiten de tussen blokken en de langere bouten?
Denk zelf een bodylift te doen van 2". Ik heb hier nylon liggen aan de lopende meter met een diameter van 8cm.
Een draaibank is erook ter beschikking. Dus kan ik de juiste tussenblokken maken. De bouten vind ik wel in de metaalhandel. Wat mis ik dan nog?
De remleidingen en de elektriciteitsdraden zijn lang genoeg.
Moet er iets gebeuren met de pook van de tussenbak?
In zo'n bodylift-kit wat zit daar nog bij, buiten de tussen blokken en de langere bouten?
Denk zelf een bodylift te doen van 2". Ik heb hier nylon liggen aan de lopende meter met een diameter van 8cm.
Een draaibank is erook ter beschikking. Dus kan ik de juiste tussenblokken maken. De bouten vind ik wel in de metaalhandel. Wat mis ik dan nog?
De remleidingen en de elektriciteitsdraden zijn lang genoeg.
Moet er iets gebeuren met de pook van de tussenbak?
Beste (en in mijn ogen enige) oplossing is een nieuwe stuurstang van "Borgeson" (www.borgeson.com)of "Flaming river" (www.flamingriver.com).
Deze leveren direct passende vervangings stuurstangen voor zulke problemen.
Dit zijn stangen met kruiskoppelingen i.p.v. canvas ringen enzo.
Heb zelf pas gemaild met "Flaming river". Hier kun je direct bij bestellen en zij adviseren precies wat je nodig hebt.
Voor mijn Dodge zou ik zo rond de $220 kwijt zijn (excl. verzenden).
Let wel op dat je al je originele onderdelen goed bekijkt (diameters en aantal "splines" op stuurkolom en stuurhuis) en doorgeeft.
Deze leveren direct passende vervangings stuurstangen voor zulke problemen.
Dit zijn stangen met kruiskoppelingen i.p.v. canvas ringen enzo.
Heb zelf pas gemaild met "Flaming river". Hier kun je direct bij bestellen en zij adviseren precies wat je nodig hebt.
Voor mijn Dodge zou ik zo rond de $220 kwijt zijn (excl. verzenden).
Let wel op dat je al je originele onderdelen goed bekijkt (diameters en aantal "splines" op stuurkolom en stuurhuis) en doorgeeft.
- Bijlagen
-
- stuurstang.jpg (10.66 KiB) 2421 keer bekeken
Gerhart
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Gerhard:
Bedankt voor je info, ik zal eens gaan rondneuzen.
Gukke:
De Bodylift bestaat uit de blokken, bouten en een kleinstukje rondstaal om tussen je versnellingspook die naar de bak loot te monteren.
De blokken zijn van een speciaal soort kunststof of rubber, het is geen nylon, en ik heb me wel eens laten vertellen dat nylon te hard is waardoor er stukken kunnen afknappen. Of dit waar is weet ik niet.
Bedankt voor je info, ik zal eens gaan rondneuzen.
Gukke:
De Bodylift bestaat uit de blokken, bouten en een kleinstukje rondstaal om tussen je versnellingspook die naar de bak loot te monteren.
De blokken zijn van een speciaal soort kunststof of rubber, het is geen nylon, en ik heb me wel eens laten vertellen dat nylon te hard is waardoor er stukken kunnen afknappen. Of dit waar is weet ik niet.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer: