Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Stuurdempers - welke

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Hallo

Heb prijs opgevraagt bij B&S voor stuurdempers nou ben ik benieuw of ik nu 2 of 1 moet nemen, zei vroegen naar bandenmaat (=33).Heeft iemand hier ervaring mee je koopt ze tenslotte maar 1 keer

Ben het gezwabber een beetje beu :)

Groetn
Kloas
Afbeelding
bastian
Berichten: 911
Lid geworden op: 04 sep 2007 22:14
Locatie: barlo

Bericht door bastian »

punt één :je hebt olie dempers en gas dempers . je kan volstaan met één grote demper mits deze in - en uitgaand dezelfde tegendruk biedt ,twee optie is twee kleinere nemen ,meestal gaat de ingaande slag zwaarder dan de uitgaande slag van de demper dus cm is twee stuks gewenst .
Robbedoes
Berichten: 273
Lid geworden op: 22 jul 2008 09:05
Locatie: Zutphen
Contacteer:

Bericht door Robbedoes »

Zwabberen van je dodge kan ook ontstaan door de optelling van allerlei 'kleine' spelinkjes:
speling op het stuurhuis, op de draglink, op de wiellagers, enz.
As je die bij elkaar optelt, dan kan het voorste gedeelte aardig gaan zoeken.
Wat je met stuurdempers niet kunt voorkomen is het zoeken van rijsporen op het asfalt. Je zult dan gewoon met één kant in een spoor moeten rijden en hopen dat de andere kant net wel of net niet in een spoor mee-rolt.
Als je geen stuurbekrachtiging hebt, dan maken stuurdempers het sturen bij lagere snelheden mogelijk nog zwaarder.
Waar je dodge ook van gaat zwabberen is te lage bandenspanning. Zorg ervoor dat je banden op de goede spanning staan, dat scheelt echt enorm. (ook met sturen)

Voor mij persoonlijk hebben stuurdempers op de weg weinig toegevoegde waarde. In het terrein is het wellicht handig, omdat dan je stuur niet zo snel zal gaan slingeren.
In de (drag)racerij gebruiken ze vaak stuurdempers, maar dat is dus omdat ze eigenlijk alleen maar rechtuit willen.
Maar ja, daar heb je toch geen dodge pickup voor?
Robbedoes

V8 Power Enthousiast.
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Met zwabberen bedoel ik eigenlijk dat het sturen zo gemakkelijk gaat dat ik er maar even aan hoef te komen dan reageert tie al, dus daarom dacht ik aan dempers.

Kloas
Afbeelding
76 w200
Berichten: 587
Lid geworden op: 01 mar 2007 20:03
Locatie: westkapelle

Bericht door 76 w200 »

hoi

bij mij zeiden ze dat je vanaf 35 inch banden een dubbele moest hebben

ik heb zelf 35 ers en ik heb dubbele dempers van rancho ( rijdt goed )
het rij gedrag is stukken verbeterden ook het gevoel in het stuur

mvg ed
76 w200 340
76 w200 360
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi

Dempers donderdag besteld bij B&S Parts en vrijdag had ik ze. Vanmorgen eronder gezet en ik moet zeggen het scheelt wel, aoto is niet zo zoekerig meer naar mijn idee.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>




En nu het volgende (probleem) die emmer staat er om de olie op te vangen van stuurhuis, het stroomt er net nog niet uit. Wie weet een adres voor revisie of een ander huis.

Kloas
Afbeelding
Laurens
Berichten: 491
Lid geworden op: 20 feb 2005 09:14
Locatie: Veldhunten - Varsselder
Contacteer:

Bericht door Laurens »

Hey Kloas,

Heb je stuurbekrachtiging of gebruik je de dempers zonder bekrachtigd sturen?

En wat kosten die dubbele bij B&S?

Greetz Laurens
Dodge '79 W400, cid 440 v8 Dually (Project)
Dodge '76 W200, cid 318 v8, (Daily)
Dodge '77 W200, cid 318 v8, (Crosser)
Volvo '71 144, 2.0 L B2E, (backup)

Tremere Oculus
smoky joe
Berichten: 343
Lid geworden op: 17 sep 2007 21:45
Locatie: Nieuw Beerta

Bericht door smoky joe »

Moi Laurens

Ik heb wel stuurbekrachtiging (gelukkig)

En de kosten zijn ongeveer 265 euri

Klaas
Afbeelding
Plaats reactie