Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

tussenbak

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
w200 soest

Bericht door w200 soest »

ik wil mijn w200 weer 4x4 hebben,de vorige eigenaar heeft de as er tussen uit gehaald.
hoe weet ik of de tussenbak goed is,iemand tips??
Arie

Bericht door Arie »

Hoi,

Als jij nu rijdt onder het mom vrijheid blijheid, of met andere woorden je hebt geen klachten kun je allen proberen of hij je laat staan als je hem in de niet loc stand zet.

Vervolgens is je vooras dan meer een aandachts puntje, was daar wat mee, is hij er afgehaald voor verkapte zuinigte of was die as die je mist zelf kapot ?

Groet Arie
w200 soest

Bericht door w200 soest »

als ik de tussenbak in een versnelling zet,dan draait de bak wel mee!
ik snap alleen al die versnellingen nog niet,zoals hi-low e enz..

de vorige eigenaar heeft hem eronder uitgehaald omdat het kruisje kapot was en hij had het erover dat de auto een stuk zuiniger was zonder as ofzo!
ik heb er wel meerdere kruisjes bij,maar hoe weet ik of een kruisje kapot is..
zijn ze dan gebroken ofzo?misschien een domme vraag,maja die moeten ook gesteld worden!

gr
brian
fcapri

Bericht door fcapri »

ff aan de cardan draaien, als je kruisje kapot is, ga je dit voelen als je de as probeerd te torsen.

wreed simpel, als je zonder as kunt rondrijden, dan is de tussenbak goed. meestal kan je niet meer rijden als je tussenbak kapot is en je enkel RWD hebt.

ik heb ook de cardan verwijderd simpel voor de rijstijl.
met mijn dodge is niet te rijden met de cardan er ook aan. als ik vlot vertrek met de dodge terwijl ik afdraai, stuiterd de voorkant heen en weer. cardan eruit en auto rijd goed (en kan ook driften nu). zuiniger is die niet, 18-22liter/100KM op 4x4 en hetzelfde op RWD (kan immers niet zuiniger worden aangezien gans de vooras nog steeds wordt aangedreven door de wielen, als je de vooras leeg haalt, zou het zuiniger kunnen worden, ook als je de tussenbak dan ook nog eens vervangt door een staartstuk rechts naar de achteras)

een dodge W200 is permanent 4x4.
bij high heb je normale versnellingen, bij low heb je korte versnellingen (zet maar eens in low en ga eens rijden)

die hi lock en low lock zijn in principe hetzelfde als hi en low, alleen draaien voor en achterwielen nu even snel rond (als je de cardan verwijderd vooraan moet je in lock rijden, anders sta je stil)

Edited By fcapri on 1234720526
Plaats reactie