Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

remlicht

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

We zeggen allebei hetzelfde, Arie. De zekering links onder is voor parkeerlicht aan de voorkant, licht achter (parkeerlicht aan de achterkant maakt geen verschil tussen parkeerlicht en dimlicht en grootlicht) en de kentekenverlichting.
Maar de achterlichten gaan wel over deze zekering en door de eerste stand van de schakelaar.

De dashboardverlichting zelf krijgt wel stroom via een andere zekering, maar als je dimlicht niet werkt, krijgt dit systeem ook geen signaal. Je moet namelijk wel je lichten aanzetten om je dashboardverlichting te laten branden. En je parkeerlichten werken nou net niet..........
en het elektrische schema is volgens mij niet helemaal goed, want de dashboardverlichting van mijn Dodge krijgt namelijk een aansturing van de lichtschakelaar. En dit stukje kan ik niet vinden in het schema.
In het schema lijkt het of de dashboardverlichting permanent brandt........
Gerhart
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Zekering linksonder is zeker de juiste! Ik heb 'm gewisseld en wat denken jullie? Alle lampjes aan het branden he?! Mijn dank is groot, Arie, Gerhart, bedankt (wederom) voor jullie in-put!
Slotvraag: hoeveel ampere mag ik er insteken?

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

JJF Naus schreef:Slotvraag: hoeveel ampere mag ik er insteken?

Jax.
20 A
Gerhart
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

JJF Naus schreef:Zekering linksonder is zeker de juiste! Ik heb 'm gewisseld en wat denken jullie? Alle lampjes aan het branden he?! Mijn dank is groot, Arie, Gerhart, bedankt (wederom) voor jullie in-put!
Slotvraag: hoeveel ampere mag ik er insteken?

Jax.

Fijn dat het weer werkt, nou het probleem van w200 soest nog!

en het elektrische schema is volgens mij niet helemaal goed, want de dashboardverlichting van mijn Dodge krijgt namelijk een aansturing van de lichtschakelaar. En dit stukje kan ik niet vinden in het schema.
In het schema lijkt het of de dashboardverlichting permanent brandt


Inderdaad is dit op sommige schema’s moeilijk te zien, echter die hier op de site(is 100A uitvoering) is aardig duidelijk en in het officiële boek de 100A uitvoering en het model er voor in de Haynes zijn ook duidelijk.

Je moet even in de gaten houden dat de laatste zekeringen van zowel de bovenste als de onderste rij niet aan het stripje vast zit al lijkt dat wel zo.
Aan die zekeringen zit aan beide kanten een draaitje, dat draaitje word aangegeven door een stippel lijntje in de zekering kast.
De verbindings strippen van de rest van de zekeringen zijn ook gestippeld.
Er valt dan wel eens wat weg op sommige tekening.
Plaats reactie