Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

hummers - vraagje

Common Suspension & Steering Questions & Answers
Algemene vragen over Ophanging & Stuursysteem
98-1034179984

Bericht door 98-1034179984 »

men schrijft hier veel over 33'' ,35'', enz.
ik weet dat dit inche's zijn maar kan iemand me vertellen hoeveel inche's hummers zijn en passen deze hummers op een standaard w200 velg?
en hoe ziet dit er uit?
hoeveel moet de dodge verhoogd worden voor hummers?
ik wil de dodge 8 cm verhogen gaat dit met aluminium blokken van 8 cm en kan ik dit zelf?
groetjes Bram
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Hoi Brambo,hummers zijn er volgens mij in 2 maten,nl 36 en 37''.Die 37ers worden afgeraden omdat je teveel kracht zou verliezen vanwege de groote omtrek.Rij zelf met 36"en dat is goed te doen,als je van veel sturen houd,zijn nl nogal zoekerig.Vind dit zelf niet erg en het staat gewoon lekker stoer.Voor het gezicht is het mooier om de Dodge met hummers iets hoger te maken,maar of dat met die blokken er tussen te doen is durf ik niet te zeggen.Ze passen op de originele velgen,maar vind ze persoonlijk dan te bol staan.Ook moet je je wielkasten onder in hoeken wat uitslijpen,anders lopen de banden aan.Suc6! ;)
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

ophogen met blokken aan de achterkant kan maar aan de voorkant zeker af te raden en ook streng verboden. je zal niet de eerste zijn waar de vooras naar achter klapt met ophogen aan de voorkant. beter is voor een paar bladveren bijsteken
succes
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

hallo,

Ik ben hier nieuw op het forum en zag dit msg staan.
Zelf ben ik nog aan het restaureren en zal nog even duren voor hij de baan op of modder in kan.
Ik ben net zaterdag bij Van Dam langs geweest om een paar onderdelen en heb aan hem gevraagd op wat ik moet zien en wat goed is voor op Hummers te kunnen rijden.
Hij zei dat de 36" minder goed is omdat er platte kanten aan komen en de 37" dat niet heeft.
Ik heb wel al een trailmaster 4" suspension lift steken.
Ze hebben me wel ook al is gezegd dat je de wielkasten onderaan wat moet vergroten zodat je wiel niet aanloopt.
Bij suspensionlift enkel voor in terein.

Maar zelf heb ik nog een vraagje moet in een Hummer een binnenband of zijn het ook tubless???


Gukke (België)
www.elcova.be ----> passion
robbert peter
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 feb 2001 23:03
Locatie: etten leur

Bericht door robbert peter »

van de 37 inch weet ik het niet, maar de 36 inch kan tubbless maar is niet aan te raden zonder binnenband als je het terrein wel eens in gaat. je rijdt ze namelijk makkelijk leeg doordat er vuil tussen velg en band komt.
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Plaats reactie