Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

apk - rammen

frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

heeft iemand ooit zijn hoodornament van de motorkap moeten verwijderen voor de apk?
volgens de keurmeester moest hij eraf omdat bij een aanrijding met een fietser deze zich aan het rammetje kon verwonden :laugh:
ornamentjes met een veer zouden wel mogen.
ik vraag me af of die vliegtuigen, indianen of ballerina's welke op sommige andere voertuigen staan te pronken er ook af moeten :(
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
ieddev
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 jan 2006 20:46
Locatie: Deventer

Bericht door ieddev »

Die staan volgens mij allemaal op een veer en kunnen omgedrukt worden bij een aanrijding. (mercs, Olds, RR enz.) en inderdaad dat is een APK issue heb ik wel vaker gehoord.
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Nog nooit een probleem geweest, rijd nu al ruim 7 jaar met een ramskop welke vast gemonteerd is.

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
missdodge
Berichten: 185
Lid geworden op: 13 feb 2006 17:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door missdodge »

Mijn APK keurmeester vroeg inderdaad of het ramshoofd er vanaf kon, ik zei ja, toen was het goed :)

groetjes carmen
57er Chrysler New Yorker
73er Dodge Polara
77er Dodge W200
fcapri
Berichten: 605
Lid geworden op: 24 mar 2006 21:06
Locatie: meerbeke

Bericht door fcapri »

zijn die origineel ook met een veer geleverd dan?

ik geef er de uitleg aan. als die fietser niet blijft hangen aan die ramskop, zal hij grotere problemen hebben als die over het dak geraakt en richting achterklep gaan

trouwens, een fietser zal zich meer zorgen moeten maken met die 2 haken onder de radiator steun. k denk niet dat een fietser zo hoog zal geraken.

moet je aan tonny vragen, die heeft ervaringen met fietsers tegen de dodge.

ook ik bij de belgische keuring nog geen problemen gehad hiervan
Brutus
Berichten: 320
Lid geworden op: 09 jun 2003 00:25
Locatie: Kruisland
Contacteer:

Bericht door Brutus »

Het is een beetje wat de keurmeester er zelf van vind lijkt me.
En als het ook nog eens geen amerikaan liefhebber is kan je nog meer van die ongein verwachten.
Dus een tip voor als je naar de apk ga, weet of die keurmeester van amerikanen houd of niet.
Bij mijn apk viel me op dat hij niet eens naar de lagers en stuurasspeling heeft gekeken terwijl deze toch vaak speling hebben.
Maar goed ik ben tevreden en daar gaat het om.
En als je echt problemen wilt met de keuring moet je eens langs de rdw gaan.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

'T is gewoon een regel dat er geen scherpe uitstekende delen aan de auto mogen zitten.
Als de keurmeester het over het hoofd ziet of iets dergelijks, heb jij geluk en een eventueel slachtoffer dus pech ???
En da's met alles van de APK; ze moeten het maar net zien.

Trouwens, als je aan een beslissing van de keurmeester twijfelt, gewoon even vragen of hij de regel kan laten zien waarop hij heeft afgekeurd. Geeft gelijk duidelijkheid, want alles wat hij doet, staat in de boeken (of zou er in moeten staan).
Gerhart
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

ik heb er verders geen probleem van gemaakt en het rammetje er maar af gehaald.
ze moeten toch wat te zanniken hebben denk ik dan :(
het voelt alleen zo zinloos omdat je na de goedkeuring meteen bij de garage voor op straat een uur sta te kloten om je auto weer terug in "orginele staat" staat te brengen (lampies weer aansluiten, de tape van je combi 67/77 grill af pulken, rammetje er weer op en niet te vergeten je kleine kentekenplaatjes.)
maar ach het kan weer 2 jaar blijven zitten :laugh:

ik vroeg mij alleen af of andere deze opmerking ook al eens gehad hadden. de rest konden we al.
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Robbie
Berichten: 896
Lid geworden op: 15 apr 2005 19:49

Bericht door Robbie »

Jaaa bekent verhaal, ik heb (zoals je misschien wel eens gezien hebt) een stuk of tig haakjes aan de zijkant van m'n laadbak. Nooit een probleem geweest, nu moest ik ze verwijderen of afplakken. Wat ook een leuke was is onder de cabine achter de dorpel, daar zit een zegmaar verstevegings rug. zolang als ik dat ding heb zat dat gaatje er al (idiaal voor evt water af te voeren) Nu ineens was het afkeur.......

M'n buurman was toch al met een las klusje bezig, die heeft de rug er uit geslepen en mijn eigen gebouwde rug erin gelast. De haken heb ik daar voor de deur demonstratief af staan plakken met ducktape.

Toen ik aan de beurt was werd er vanuit de deur opening naar de Dodge gekeken en gevraagd naar het laswerk, ik zei: Zulk mooi laswerk heb jij nog nooit gezien! Zonder te kijken was het "OK"

Robbie mag weer 2 jaar wegblijven....


(Wist je nog niet he :D )




Edited By Robbie on 1225374485
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

Robbie schreef:Zonder te kijken was het "OK"
dat bedoel ik dus, dit is toch raar
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Arie
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 dec 2007 20:27
Locatie: kraggenburg

Bericht door Arie »

frenkie schreef:(lampies weer aansluiten, de tape van je combi 67/77 grill af pulken, rammetje er weer op en niet te vergeten je kleine kentekenplaatjes.)

Maak daar eens een foto van! :D :D :D
frenkie
Berichten: 240
Lid geworden op: 22 dec 2006 13:59
Locatie: Valkkoog
Contacteer:

Bericht door frenkie »

:D ik bedoel natuurlijk de 77 gril stadslicht naast de koplampen. op de 76 dodge dus met de stadslichten onder de koplampen.

zo rijden er een hoop hor! maar ja je hebt dus 2x stadslicht te veel volgens de apkxx regeltjes
Dodge W200 1976
Chrysler 300 1969
Chrysler 300 1968 (sold)
Plaats reactie